Hvilken RAM-løsning skal jeg vælge?
Fra : Peter Garlov

Dato : 19-08-02 20:06

Jeg har en gammel Pentium 166 med 4 RAM-slots (72 pins). Jeg er
desuden den "lykkelige" ejer af hhv. 4 x 8MB EDO RAM og 4 x 16MB FP
RAM. Spørgsmålet er nu: Hvad skal jeg bruge? FP-blokkene kører jo med
noget lavere hastighed end EDO, men omvendt bruges computeren mest til
halvtunge kontor-programmer under Windows98, så 64MB i forhold til
32MB må dog alt andet lige også have nogle fordele.

Er der nogen, der ud fra viden eller bare egen erfaring vil byde på,
hvad der er den bedste løsning?

På forhånd tak!
- Peter

Fra : Peter Garlov

Dato : 19-08-02 20:13

UNDSKYLD!!!

Et ukoncentreret øjeblik kostede denne fejlplacerede post. Det skal
ikke gentage sig.

Endnu engang undskyld.
- Peter

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-08-02 23:36

Peter Garlov skrev:

>Et ukoncentreret øjeblik kostede denne fejlplacerede post. Det skal
>ikke gentage sig.

Du kan blot slette dit indlæg.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 19-08-02 20:16

Peter Garlov <petergarlov@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2pf2mug5c2mjtaahgho5n401bunr70tena@4ax.com...
> [...]
> 32MB må dog alt andet lige også have nogle fordele.
>
> Er der nogen, der ud fra viden eller bare egen erfaring vil byde på,

Hej Peter
Tja, det er et godt spørgsmål. Jeg har hverken prøvet at koge eller stege
nogle af dem.
Måske kunne din opskrift her, så kunne det være vi andre havde lidt nemmere
ved at hjælpe dig med valg af råvarer.
(Sorry..... var for fristende!!)
MVH Rikke
--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Peter Garlov

Dato : 19-08-02 20:18

)

Den havde jeg sgu fortjent.

- Peter

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 20-08-02 20:57

"Peter Garlov" <petergarlov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> )
>
> Den havde jeg sgu fortjent.

Nu kan du jo lige så godt få et svar, selvom det er den gale gruppe:
Brug FP-klodserne. Med kun 32 Mb ram (EDO) vil du hurtigt få hektisk
harddisk-aktivitet (swap-fil). Og din harddisk er uden tvivl (meget)
langsommere end FP-klodserne.

mvh, Peter Ingsø Laursen