G3 i lukket skab
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-08-02 15:21

Jeg forbereder at smide en G3 MT ind i lukket skab (p.g.a. støjen), men
har mine bange anelser ang. varme/ventilation.
Eneste åbning i skabet er en 5 mm. bred åbning mellem skabets døre.
Skabet er ca. 80x60x200.
Min frithængende G4 sniger sig op på 43°, hvilket er over anbefalet
maks.temp.
Skal jeg droppe ideen?
Har andre erfaringer med "Mac i skab"?

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-08-02 15:46

Preben Bødker Nielsen <spam1@os.dk> wrote:

> [...]
> Skabet er ca. 80x60x200.
> Min frithængende G4 sniger sig op på 43°, hvilket er over anbefalet

Kan du ikke bare smide sådan et digitalt termometer ned i fætteren og så
lave en test ? Du ved sådan en med en ledning, så displayet kan sidde
uden på skabet. Temperaturen udenfor nu går vel at du kan lave den
ultimative test.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-08-02 16:11

> Kan du ikke bare smide sådan et digitalt termometer ned i fætteren og så
> lave en test ? Du ved sådan en med en ledning, så displayet kan sidde
> uden på skabet.

Har ikke lige et sådant og det er vel også CPU-temp. der er intessant
eller hva!

>Temperaturen udenfor nu går vel at du kan lave den
> ultimative test.

Det skal jeg sku love for

/Preben

Fra : walther

Dato : 20-08-02 08:11

In article <1fh6ac1.1631x6vu8785jN%spam1@os.dk>,
spam1@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Har ikke lige et sådant og det er vel også CPU-temp. der er intessant
> eller hva!

Ikke kun. Temperaturen for HD'en er meget interessant, levetiden bliver
betydeligt nedsat ved høje temperaturer (høj temperatur er over
stuetemperatur). Du kan finde mere information på nettet.

mvh,
walther

Fra : Dan Henriksen

Dato : 20-08-02 10:13

Hey,

Jeg kender en gut der har en G4 server til at stå i et lukket skab, han kom
om varme problemet ved at skille Mac'en ad. Bundkortet ligger bare løst i
bunden af skabet og ved siden af ligger alle harddiskene, strømforsyning
osv. Og så har han skruet en gammel blæser fra en LC II fast oven på
køleripperne af processoren. Jeg mener at huske at hams temp. Er på omkring
40 - 45 grader. Han har ingen skærm på, bruger RemoteDisktop fra Apple.

På længere sigt snakker han om at lave en couster af 4-6 G4'er i et gammelt
køleskab, med en LCD bygget ind i lågen!!!! Det må være rart at være Sys.
Admin. Og kunne købe aflagt udstyr for en slik

Dan

Fra : walther

Dato : 26-08-02 08:55

> På længere sigt snakker han om at lave en couster af 4-6 G4'er i et gammelt
> køleskab, med en LCD bygget ind i lågen!!!!

HA!

super idé...

19 Liter rack med plads til cola :)

mvh,
walther

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-08-02 09:57

in article CeicnTvjre0oQ_SgXTWQlg@News.GigaNews.Com, walther at
walther_hansen@hotmail.com wrote on 26/08/02 9:54:

> HA!
>
> super idé...
>
> 19 Liter rack med plads til cola :)

Totalt suveræn idé. Men hvad med larmen.
Køleskabet støjer vel meget.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-08-02 10:13

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article CeicnTvjre0oQ_SgXTWQlg@News.GigaNews.Com, walther at

> Totalt suveræn idé. Men hvad med larmen.
> Køleskabet støjer vel meget.

Ikke hvis du sætter køleskaber ind i et klædeskab ! 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Dan Henriksen

Dato : 26-08-02 11:34

> Ikke hvis du sætter køleskaber ind i et klædeskab ! 8-D

LOL - Jeg kunne forslå ham et kæmpe klædeskab hvis køleskabet larmer for
meget ))) Jeg tror dog ikke at køleskabet bliver et problem, den kommer
til at stå i hans kælder. Men igen, det er en feeeeed ide. Cola'en tror jeg
ikke han har tænkt på. Det må jeg sige videre.

Dan

Fra : thomas tomcat

Dato : 26-08-02 22:00

in article 1fhisgu.a7y81a1i5n5hlN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 26/08/02 11:12:

> Ikke hvis du sætter køleskaber ind i et klædeskab ! 8-D

nå nej. skide smart!

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-08-02 15:51

In article <1fh67q2.clh2v41lcleyoN%spam1@os.dk>,
spam1@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Har andre erfaringer med "Mac i skab"?

Jeg har to Mac'er og en laserprinter i et skab. G3'eren siger 51°.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-08-02 16:11

> Jeg har to Mac'er og en laserprinter i et skab. G3'eren siger 51°.

Altså CPU-temperatur!

Så jeg bør bare klø på eller hva.

/Preben

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-08-02 16:38

In article <1fh6a9m.8evhx21p5ias8N%spam1@os.dk>,
spam1@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Altså CPU-temperatur!

Ja.

> Så jeg bør bare klø på eller hva

Det ville jeg gøre.

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-08-02 16:23

Preben Bødker Nielsen <spam1@os.dk> wrote:

> Har andre erfaringer med "Mac i skab"?

Jeg havde for lang tid siden en 6100 i et skab. Eneste problem var at
blæseren nogle gange gik i stå.. så skulle man bare lige åbne skabet og
give den et spark for at få den igang igen

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Ben Knudsen

Dato : 19-08-02 19:59

spam1@os.dk writes:
>Har andre erfaringer med "Mac i skab"?

Vi har en g3'er (tower) stående i et skab sammen med monitor, et par
skannere, en brænder og det løse. På kolde vinterdage, kan man rigtig lune
sig ved åbningen, men mac'en har kørt fint i et års tid derinde nu. Har
aldrig tjekket CPU'ens temperatur.

Mvh Ben