menuet 308i
Fra : Bjarni

Dato : 19-08-02 13:43

Jeg har et Menuet 308i omstillingsanlæg, som jeg købte brugt for et år
siden.

Det har virket upåklageligt indtil jeg kom hjem fra ferien i sidste uge.

Jeg ved ikke om der har været lynnedslag eller lign. Der er intet at se, men
jeg kan ikke ringe internt mellem telefonerne. Jeg kan godt ringe ud. (får
klartone efter at have tastet 0). Jeg kan også modtage eksterne opkald.

Der er også en del af de andre funktioner, der ikke virker længere. F.eks.
kan jeg ikke længere vælge byline 1 ved at taste 801. Der kommer optaget
tone efter nogle sekunder.

Hvor kan man hente hjælp uden at det koster en F16?

Det eneste jeg har prøvet, er at slukke og tænde for strømmen. Andre
forslag?

/bjarni

Fra : Olsen

Dato : 19-08-02 23:37

Prøv at lave en masterreset. Kan ikke huske koden lige nu, men dette kræver
at du har aktiveret system programerring fra lok. 10

Olsen

Fra : Henning

Dato : 20-08-02 05:58

Mastereset = løft røret på lokal 10 og tast #80#

Iøvrigt må man da ikke håbe at den er defekt, da den er udgået fra
Teledanmark

Hilsen
Henning

Fra : Bjarni

Dato : 21-08-02 10:43

"Henning" <maegaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mastereset = løft røret på lokal 10 og tast #80#
[snip]

Master Reset virker ikke

Er det ikke et dansk firma, som har lavet menuet? Navn/homepage?

/bjarni

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 21-08-02 15:52

Er det ikke et dansk firma, som har lavet menuet? Navn/homepage?

Partner Electric A/S, Trekanten 17, DK-6500 Vojens, Tel. 7320 0000, Fax 7320
0001

http://www.partner-electric.dk/

mvh
Martin L. Pedersen

Fra : Elwarth

Dato : 22-08-02 18:27

Hej!

Du kan sikkert lave et masterreset hvis du kobler centralen til din PC´s
serielport.
Du kan låne et specialkabel til formålet hos mig.

Via PC kan du lynhurtigt programere centralen igen.

Venligst
Morten Elwarth

Evt. henv.: elwarth@jellingnet.dk

Fra : Bjarni

Dato : 23-08-02 08:11

"Elwarth" <elwarth@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> serielport.
> Du kan låne et specialkabel til formålet hos mig.
>
> Via PC kan du lynhurtigt programere centralen igen.

Tak for tilbudet, men jeg har allerede et programeringskabel. Jeg ved bare
ikke hvordan man gør.

Kan du give mig en lille vejledning?

/bjarni

Fra : Elwarth

Dato : 23-08-02 17:48

> Tak for tilbudet, men jeg har allerede et programeringskabel. Jeg ved bare
> ikke hvordan man gør.
>
> Kan du give mig en lille vejledning?

Fint nok, med kablet er du sandsynligvis godt hjulpet!
Du finder meget fine manualer og vejledninger her:
http://www.voxtream.com/Customer/PBXdanishMM.html

Programmet du skal bruge er en god "gammel" dos sag, men meget overskueligt
alligevel.
Download af programmet:
http://www.voxtream.com/Customer/PBX/MM_Setup/men_mez_setup.ZIP

Mange hilsner
- og lad os høre om det virker!

Morten Elwarth

Fra : Bjarni

Dato : 26-08-02 12:10

> [...]
> http://www.voxtream.com/Customer/PBXdanishMM.html
>
> Programmet du skal bruge er en god "gammel" dos sag, men meget

Jeg kan ikke få kontakt til menuet fra programmet. Jeg får timeout hvis jeg
vælger kommunikation (send eller modtag).
Kommunikationsporten er sta rigtigt op, da det tidligere har virket. Jeg har
selv konfigureret enheden ad denne vej før.
Er der noget specielt, som man skal gøre for at lave master reset fra
programmet?

/bjarni

Fra : Henning

Dato : 26-08-02 20:45

Hej Bjarni.
Prøv at tilslut prog.kablet mens menuetten er slukket. Tænd derefter for din
PC og start programmet op.
Brug iøvrigt det program der er til Menuet ISDN. Det virker bedst

Hilsen
Henning

Fra : JP

Dato : 18-10-02 00:15

> Jeg kan ikke få kontakt til menuet fra programmet. Jeg får timeout hvis
jeg
> vælger kommunikation (send eller modtag).

Har du tilkoblet et "linie panel" (et oversigts panel der viser hvilke By
linier / lokal nr der er optaget), skal dette først deaktiveres, da de
bruger samme bus / port !

> Kommunikationsporten er sta rigtigt op, da det tidligere har virket. Jeg
har
> selv konfigureret enheden ad denne vej før.

Max 9600 bps.

> Er der noget specielt, som man skal gøre for at lave master reset fra
> programmet?

Du kan lave en master reset, ved at taste *88# fra telefonist apperatet
(Lokal 10)
dette nulstiller som du nok ved hele programmet i Menuet'en, og deaktivere
også
Linie panelet.

Fra : Henning

Dato : 18-10-02 05:54

hmmmm. Timeout. Du kører vel ikke tilfældigvis win 98 ??

Hilsen

Henning

Fra : kjj

Dato : 19-10-02 15:49

Linie panelet har intet med databusen at gøre!! (kun for mezzo824)

Sluk og tænd din Menuet 308 det plejer at hjælpe?

Hvis ikke så er det sandsynligvis et pc problem.
Menuet programmet er et dos program. Der for skal dine com porte være aktive
i bios.

/kim