'Justifikationssag' og fogedret
Fra : Kim Noer

Dato : 19-08-02 13:25

Davsen der..

To ting;

Hvornår kan man få en 'justifikationssag' i Sø- og Handelsretten? Altså,
kan både 'taber' og 'vinder' få den derhen?

Hvilke krav skal opfyldes før det kan lade sig gøre?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Bo

Dato : 19-08-02 20:26

Kim Noer skrev i news:3d60e383$0$87278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

[klip]

> Hvilke krav skal opfyldes før det kan lade sig gøre?

Send en klage.

Mvh

Bo

Fra : Peter Hansson [7950]

Dato : 19-08-02 21:01

"Bo" <bo@bo.dk> skrev i en meddelelse news:ajrgog$8o0$1@tux.netsite.dk...
> Kim Noer skrev i news:3d60e383$0$87278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>
> [klip]

> Send en klage.

Det må kunne lade sig gøre at anstrenge sig lidt mere når man svarer.

Retsplejelovens Afsnit 5. kap.56-57 §§ 597-652 Foreløbige retsmidler:

Eksempelvis:

§ 634. Fordringshaveren skal inden en uge efter arresten anlægge retssag om
den fordring, for hvilken arrest er gjort, medmindre skyldneren under eller
efter arrestforretningen frafalder forfølgning. Under denne sag skal
fordringshaveren endvidere nedlægge særskilt påstand om stadfæstelse af
arresten.

Og:
§ 648. De regler, som i §§ 634-639 er fastsat om arrest, finder tilsvarende
anvendelse. Fristen i § 634, stk 1, for anlæggelse af retssag er dog 2 uger.

PH

Fra : Peter Hansson [7950]

Dato : 19-08-02 21:04

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan både 'taber' og 'vinder' få den derhen?
>
> Hvilke krav skal opfyldes før det kan lade sig gøre?

Se mit svar længere nede! Du må gerne uddybe hvilken interesse "taberen" har
i at fremme en justifikationssag.

PH

Fra : Tom Christensen

Dato : 19-08-02 22:09

"Peter Hansson [7950]" <phansson@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Se mit svar længere nede! Du må gerne uddybe hvilken interesse "taberen"
har
> i at fremme en justifikationssag.

Ja det ville jeg egentlig også gerne vide

Tom Christensen