Ulovlig Kloak
Fra : Max Nielsen

Dato : 19-08-02 12:42

Hej alle, jeg har i November 2001 købt et hus fra 1930.
Jeg har nu fået en kraftig formodning om, at visse dele af kloaksystemet er
lavet af en ihvertilfælde ikke autoriseret. Hvem skal jeg hendvende mig
hos, er det ejerskifte forsikringen, advokat eller autoriseret kloakmester
??

Hilsen Max

Fra : SB

Dato : 19-08-02 17:46

"Max Nielsen" <No@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos, er det ejerskifte forsikringen, advokat eller autoriseret kloakmester

Hej Max

Mener at du gør klogest i at henvende dig til en kloakmester først, ikke
altid forsikringen godttager hvad du formoder, men ligger der en
proffesionelt erklæring ved, står du meget bedre.
mht til de rør der ligger i jorden, er der ikke mange andre muligheder end
at få et kloaktv kørt igennem.
Dette vil dog typisk være forsikringen der bestiller det, eller beder dig om
at bestille for deres regning.

Hvad underbygger du forøvrigt din formodning med?

Søren

Fra : Max Nielsen

Dato : 20-08-02 07:29

"SB" <sfb@privat.dk> wrote in

> [...]
> dig om at bestille for deres regning.
>
> Hvad underbygger du forøvrigt din formodning med?

Hej Søren.

Jeg har opdaget at afløbet fra køkkenvask, går direkte ud i jord fra en
blændet lyskasse. Og det går ikke engang ud til en samlebrønd. Afløbet
fra bad går ud til en brønd, hvortil der er koblet et sort (plejer de
ikke altid at være orange) afløbsrør. Denne brønd er så skide utæt at
hjørnet på huset altid er fugtigt, Endvidere løber vandet bare over i
grøften på den anden side af vejen, istedet for i den eksisterende
sivebrønd eller septiktank.

Max

Fra : SB

Dato : 20-08-02 16:35

> [...]
> hjørnet på huset altid er fugtigt, Endvidere løber vandet bare over i
> grøften på den anden side af vejen, istedet for i den eksisterende

Hej Max

Ring du bare til forsikringen, hvis det er så åbenlys, kan de helt sikkert
fortælle dig hvordan du skal forholde dig til det.
Er det ikke noget med at man som sælger har pligt til at oplyse de ting man
ved ikke er som de skal være til forsikringen, når man tegner en
ejerskiftforsikring, eller er det til sundhedsattesten man skal.
Tror næsten at hvis forrige ejer ikke har gjort det, at forsikringen, vil
holde ham økonomis ansvarlig.
Men prøv at ringe til dem og høre hvordan du skal forholde dig.

Søren

Fra : Max Nielsen

Dato : 21-08-02 08:05

"SB" <sfb@privat.dk> wrote in

> [...]
> vil holde ham økonomis ansvarlig.
> Men prøv at ringe til dem og høre hvordan du skal forholde dig.

Hej Søren

Prøver at ringe til forsikringen, lader vide hvad der sker her i gruppen.
Og jo det er rigtigt at man til den bygnings sagkyndige der udformer
tilstandsrapp. skal oplyse om der er lavet noget af ikke autoriserede
(læs ulovligt).

Max