Lad os dele
Fra : Anders Thorup

Dato : 19-08-02 11:10

Jeg har smidt en lille ftp-server op.
jvf. tråden "CBR 600 der kører fra R1 og Duc 998 ??"

Så hent "Tom-GSXR600Turbo-Speed-39sec.wmv"
Tror denne GSXR600 vil kunne give de fleste større cykler sved på panden,,
øøøh topstykket

IP: 212.242.122.174 port: 21
Login: dfm
Pass: motorcykler

den ligger på ADSL 384/384 så hav tålmodighed hvis der er mange derinde

Men i kan bare suge løs

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Anders Thorup

Dato : 19-08-02 15:25

Kommentér endelig klippet "Tom-GSXR600Turbo-Speed-39sec.wmv"
Jeg synes selv den virker temmelig vild. Helt i starten af klippet kan man
se hvor på speedometeret 200Km/t står, og det er han meget hurtigt forbi
efter han sætter forhjulet ned igen. Desværre kan man ikke se hvor meget han
når op på, men jeg vil skyde på et sted i nærheden af 300Km/t. Hvad mener
I??
Kom frisk,, og hvor mange heste kan man med turbo hente ud af en 600'er??
150Hk??

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Kent Johansen

Dato : 19-08-02 15:35

Tjah, Mc-xpress i Sverige påstår, de kan få 160 hk ud af en GSX-R 600. Med
en vægt på 170 kg synes de 300 km/h at være hjemme.
http://www.mc-xpress.com/

mvh Kent
<snip>

Fra : Mads Lund

Dato : 19-08-02 16:30

> Tjah, Mc-xpress i Sverige påstår, de kan få 160 hk ud af en GSX-R 600. Med
> en vægt på 170 kg synes de 300 km/h at være hjemme.

Hmm, det tror jeg nu næppe.

Pkt 1 så har vægten stort set intet at sige. Så er der lige det med Gixerens
areo dynamik, rimelig men langt fra perfekt. Og 160 hk de rækker som en
skrædder i hel.... men hvis det er 160 på hjulet kommer den nok op på ca 290
kmt

Jeg læste en ganske morsom test i et mc blad for et års tid siden. Der havde
de lånt en flyveplads for at teste en række cykler til 200mph kluppen. Og de
par cykler som nåde derop var med 300+ hk. "Almindelige" R1'ere med turbo og
gas og ca 200-250 hk gik ca 185-190mph (godt 300 kmt) eller ca det samme på
lettere tunede ZX12'ere og Hayabusaer med 170-190 hk

Mads Lund
ZX9RT - top 302,6 med 0,8 bar's ladetryk ~200 hk (uden for byskiltet)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-08-02 19:36

> Mads Lund
> ZX9RT - top 302,6 med 0,8 bar's ladetryk ~200 hk (uden for byskiltet)

Hvilken vægt er din cykel nået ned på? Tør/fuldtanket? (og hvad er
standard?)

Fra : Mads Lund

Dato : 20-08-02 11:59

> Hvilken vægt er din cykel nået ned på? Tør/fuldtanket? (og hvad er
> standard?)

Standard 218 kg tør ~ 250 kg tanket

Til powermeet 2000 vejede den ind på 210 kg med ca 2/3 tank bensin.

Og når den kommer på gaden igen, bliver det med magnesium hjul og kulfiber
beklædning, så der skulle gerne ryge yderligere 10 kg af. Og dermed er vi
tæt på target, som er 200 kg, 200 hk og 200 mph

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 21-08-02 11:23

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> areo dynamik, rimelig men langt fra perfekt. Og 160 hk de rækker som en
> skrædder i hel.... men hvis det er 160 på hjulet kommer den nok op på ca

Aerodynamikken på en SRAD er faktisk ikke så dårlig endda, at den så ikke
designmæssigt ser aerodynamisk ud er en helt anden snak.. men stadig tror
jeg ikke 300 er realistisk, men fuck det, den må kunne lave de sjove tests
til bravour (110-270-110)

> [...]
> gas og ca 200-250 hk gik ca 185-190mph (godt 300 kmt) eller ca det samme

> lettere tunede ZX12'ere og Hayabusaer med 170-190 hk

Nu er R1, jo også den cykel med den mest elednige aerodynamik i nyere tid
(goldwin,bandit og ATV´r ikke medregnet)

> Mads Lund
> ZX9RT - top 302,6 med 0,8 bar's ladetryk ~200 hk (uden for byskiltet)

Bare synd den lider af samme syndrom som min Gixxer, det skal vi altså have
gjort noget ved til vinter mads..

-
Morten Dahl

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 21-08-02 11:28

"Kent Johansen" <kentj@kampsax.dtu.XXXdk> skrev i en meddelelse
> Tjah, Mc-xpress i Sverige påstår, de kan få 160 hk ud af en GSX-R 600. Med
> en vægt på 170 kg synes de 300 km/h at være hjemme.

Jeps, diskussionen har været oppe før, med min kendskab til SRAD modellen,
kan jeg afsløre at cyklen er en ´98+ 750, altså modellen med sprøjt
(instrumentbord har kulfiber_look_alike) og disse sprøjter altså 220+ på de
190mm gummi.

Desuden er der ingen der ved om den er nedgearet, ej heller kan man vudere
det da sådan en maskine med std. gearing sagtens vil kunne lave disse
power-wheelies med 200+.

Men dette er Mads Lund bedre til at kommentere da han har førstehånds
erfaring med håndtering af sådanne cykler (hvist nok lidt som at jonglere
med 3håndgranater hvor du ikke kan finde splitterne)

Så kan han også lige fortælle hvorfor man ikke giver en 9RT gas i et sving
(med fuld oppakning)

-
Morten Dahl
- AVVV mads ikke slå

Fra : Mads Lund

Dato : 21-08-02 11:51

> Så kan han også lige fortælle hvorfor man ikke giver en 9RT gas i et sving
> (med fuld oppakning)

Den blev da på hjulene Men man skal være lidt varsom med sådanne
knallerter på offentlig vej, hvor underlaget pludselig kan skifte.

Mads Lund
Nnja9RT

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 19-08-02 16:26

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har smidt en lille ftp-server op.
----------------------

Udemærket samling MC-relaterede filer, du der har fået banket ned!!!
Hold da op hvor er der mange. Har du planer om en index-fil (TXT), hvor
man kunne læse lidt om indholdet af filerne?

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
DMCN# 121, MCTC, DMC
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 19-08-02 16:33

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har smidt en lille ftp-server op.
------------------------

BTW jeg har nogle filer som du måske ikke har.
Planer om en upload mappe?

Fra : Anders Thorup

Dato : 19-08-02 17:38

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
wrote in message news:ajr33n$d8$1@sunsite.dk...
> "Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse
> ------------------------
>
> BTW jeg har nogle filer som du måske ikke har.
> Planer om en upload mappe?

Det kan du tro, den er der om 5 min.

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Anders Thorup

Dato : 19-08-02 17:39

wrote in message news:ajr2lt$qjq$1@sunsite.dk...
> [...]
> Hold da op hvor er der mange. Har du planer om en index-fil (TXT), hvor
> man kunne læse lidt om indholdet af filerne?

Det lyder som en god idé,, der kunne jeg også lige nævne kvaliteten af
klippet (nogen af dem er jo i temmelig ringe kvalitet).

--
MVH
Anders Thorup