Vindmøller Anparter og handel via anpartsh~
Fra : Henry

Dato : 19-08-02 08:54

Vi købte i 1996 nogle aktier i 3 vindmøller da det ved en rekonstruktion
blev lavet om til et anpartsselskab.

Nu kunne vi godt tænke os at sælge dem, og fik at vide via en mail til
advokaten som havde med

de pågældende møller at gøre, at hvis vi var i færd med at handle skulle det
blot noteres i anpartshaverfortegnelsen.

Men...

Hvordan funger det så med hensyn til salg ?

Og hvordan ved vi om vi får den rigtige pris for anparterne.?

Og hvordan bliver det beskattet .?

Er der nogen der ved lidt om dette område.? For jeg er lidt meget på
herrens mark med hensyn til sådan noget, og vil meget gerne høre et godt
råd.

Men folk der ved noget om sådan noget, giver måske ikke råd uden det koster
penge

Men jeg syntes da lige at det er da et forsøg værd.

På forhånd tak

Henry

Fra : Peter G C

Dato : 19-08-02 14:46

"Henry" <henry@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Men...
>
> Hvordan funger det så med hensyn til salg ?

Anparter annonceres til salg. Hvordan købte du anparterne? Kender du nogen,
der vil købe anparterne?

> Og hvordan ved vi om vi får den rigtige pris for anparterne.?

Det vurderes ud fra vindmøllens afkast, pris, regnskaber, forventninger til
fremtidigt afkast. Vurderingen er kompleks og svær. Du skal nok have fat i
en fagmand. Prøv www.dkvind.dk/ .

> Og hvordan bliver det beskattet .?

Kig i aktieavancebeskatningsloven - så vidt jeg husker. Du beskattes i hvert
fald kun af avancen.

Drejer det sig om mere end nogle få kroner, vil jeg kraftigt opfordre dig
til at søge professionel hjælp.

/Peter

Fra : Henry

Dato : 20-08-02 09:52

> Drejer det sig om mere end nogle få kroner, vil jeg kraftigt opfordre dig
> til at søge professionel hjælp.

Mange tak for dit svar, jeg vil følge dir råd og få en revisor til at gå
regnskabet igennem og give mig et skøn på hvad de er er værd,
Foresten flot hjemmeside

Mvh

Henry