Compiler... gratis..!
Fra : Martin

Dato : 19-02-01 00:10

findes det nogen steder så jeg kan åbne class filer ?

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 19-02-01 00:45

Martin wrote:

> findes det nogen steder så jeg kan åbne class filer ?

Compiler? Mener du ikke decompiler? Eller mener du Java fortolker?

Du kan hente Suns compiler her:
http://java.sun.com/j2se/1.3/

Du kan hente en decompiler (Mocha) her:
http://www.brouhaha.com/~eric/computers/mocha.html

og her er Suns Java fortolker:
http://java.sun.com/products/jdk/1.1/jre/index.html

Ulrik Magnusson

--
What the world needs now is programs that WORK, not ones that don't
work, but don't work 5% faster.

Fra : Martin

Dato : 19-02-01 15:08

On Sun, 18 Feb 2001 23:45:20 GMT, Ulrik Magnusson <ulrikm@yahoo.com>
wrote:

>Compiler? Mener du ikke decompiler? Eller mener du Java fortolker?

Jeg er ikke inde i det dersens...
men hvad er forskellen ?

Jeg har en Class fil fra en hjemmeside *lovlig eller hvad man nu
kalder det* og jeg ville da gerne kigge lidt nærmere på koden så
hvilken skal jeg bruge ?

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-02-01 17:04

Martin <martini@mailme.dk> writes:

> Jeg har en Class fil fra en hjemmeside *lovlig eller hvad man nu
> kalder det* og jeg ville da gerne kigge lidt nærmere på koden så
> hvilken skal jeg bruge ?

En compiler lave koden om til en klassefil. En de-compiler går den
anden vej. Dvs. at du skal bruge:

Jeg bruger selv JAD :

http://www.geocities.com/BourbonStreet/Quarter/4432/index/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-02-01 15:09

Martin skrev:

>Jeg er ikke inde i det dersens...
>men hvad er forskellen ?

Man skriver sin *kildekode* i en editor. Det kan for den sags
skyld være Notepad.

Derefter kompilerer man denne fil med en *compiler*. Derved
produceres der en (eller flere) class-fil(er). De kan ikke læses
i en editor. Prøv selv.

Man kan (åbenbart) få fat i en *decompiler* til Java. Den gør det
modsatte af en compiler og producerer altså en kildekodefil (ren
tekst) ud fra en class-fil.

En fortolker læser og afvikler en class-fil, altså kører
programmet.

>Jeg har en Class fil fra en hjemmeside *lovlig eller hvad man nu
>kalder det* og jeg ville da gerne kigge lidt nærmere på koden så
>hvilken skal jeg bruge ?

En decompiler.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-02-01 08:08

> Man kan (åbenbart) få fat i en *decompiler* til Java. Den gør det
> modsatte af en compiler og producerer altså en kildekodefil (ren
> tekst) ud fra en class-fil.

Der er bare den forskel, at dekompileren producere en
tekst-representation af *byte-coden*. Det svarer til god gammeldags
assembler til den virtuelle maskine. Ikke særligt nemt at læse.

-dennis

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 20-02-01 09:33

> Der er bare den forskel, at dekompileren producere en
> tekst-representation af *byte-coden*. Det svarer til god gammeldags
> assembler til den virtuelle maskine. Ikke særligt nemt at læse.

Jeg tror, at man normalt forstår decompiler som lavniveau => højniveau.
Det, du
snakker om er en disasssembler - det første trin i en decompiler som
omsætter
fra binær repræsentation til assemblerkode.

Ulrik Magnusson

--
"Uskyldig"
Peter Lundin

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 20-02-01 09:50

> Jeg tror, at man normalt forstår decompiler som lavniveau => højniveau.

Hov - binær => højniveau.

Ulrik Magnusson

--
"Uskyldig"
Peter Lundin

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-02-01 12:25

I stand corrected. I java kan det lade sig gøre at lave en helt
fornuftig kode-representation igen.

-dennis