Energym TrimTronic - Er der nogen der kend~
Fra : Jorgen Jensen

Dato : 18-08-02 23:22

Jeg har set nedenstående produkt på nettet/i TV-shoppen.

http://www.tvshop.com/main.phtml?prod_id=835&moreinfo=1

Er der nogen, der har erfaringer med dette produkt? Er det sundt med
elektroder på kroppen? Virker det, eller er der ikke nogen vej uden om hård
motion og kostomlægning?

Jeg ønsker at bruge produktet i forbindelse med at tabe mig et par kilo, som
sidder på min mave, og som jeg har haft svært ved at komme af med gennem
flere år. Ellers er jeg slankbygget, så der er virkelig irriterende med
disse overflydige kilos som sidder forrest på maven. Jeg er træt af at blive
spurgt: "Er du gravid?", når det ikke er tilfældet.

MVH

Jenny.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-08-02 09:33

In article <3d601d18$0$668$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
Jorgen Jensen claimed the following:
> Jeg har set nedenstående produkt på nettet/i TV-shoppen.
>
> http://www.tvshop.com/main.phtml?prod_id=835&moreinfo=1
>
> Er der nogen, der har erfaringer med dette produkt?

Desværre ikke.

> Er det sundt med
> elektroder på kroppen?

Alt er sundt, til en vis grænse, og jeg tror ikke at man tager skade af det,
medmindre man har dårligt hjerte eller lignende.

> Virker det, eller er der ikke nogen vej uden om hård
> motion og kostomlægning?

Jeg vil tro at det er det, som giver den største gevinst i det lange løb.

Elektroderne giver dine muskler små stød, som gør at de trækker sig sammen,
men det virker lidt som at slå sine børn for at få dem til at makke ret - dvs.
noget som jeg personligt synes er en dårlig idé.

> [...]
> disse overflydige kilos som sidder forrest på maven. Jeg er træt af at blive
> spurgt: "Er du gravid?", når det ikke er tilfældet.

Jeg kan godt forstå du gerne vil af med det overskydende - især er det vigtigt
at fokusere på det ekstra som sidder centralt på maven, da det er farligere,
end hvis man blot over hele kroppen havde 2 kilo fordelt (æble- vs. pæreform)

En billigere måde, som dog også kræver (endnu) mere disciplin, er at lave helt
almindelige gamledags mavebøjninger - koster ikke en krone, og kan gøre ganske
godt. Vær ikke ked af at holde pauser, da jeg begyndte at træne var det hårdt
for mig at lave 1 (ja, een, uno, one, un) mavebøjning "i træk", men nuher går
det lidt bedre.

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action

Fra : KatjaStrofen

Dato : 19-08-02 09:35

Jorgen Jensen <jorgenwj@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d601d18$0$668$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
>
> Er der nogen, der har erfaringer med dette produkt? Er det sundt med
> elektroder på kroppen? Virker det, eller er der ikke nogen vej uden om

Jeg kender ikke lige til det der produkt.. ved dog disse elektroder ikke er
farlige.. - de går ind og stimulerer musklerne så de tror de er kommet på
arbejde og kan derved sætte forbrændingen lidt op.

> [...]
blive
> spurgt: "Er du gravid?", når det ikke er tilfældet.
LOL - jeg havde en veninde som også var overvægtig.. og hun lignede virkelig
også hun var gravid.. endda i 7 måned.. - hun lærte bare at sige.. - "Nej
jeg er bare fed" - hold da fast folk klappede i hurtigt! *GG*

Hvis jeg var dig.. ville jeg nok istedet tage nogle mavebøjninger.. styrke
mavemusklerne på en mere naturlig måde og så selvfølgelig være opmærksom på
hvad du putter i munden! - frem for et par shorts.. med noget billigt bras -
som sikkert ikke virker optimalt! - Tvshop er vist ikke lige just kendt for
kvalitet :)

> MVH
>
> Jenny.

Katja

Fra : B.Ikkala

Dato : 19-08-02 13:02

> [...]
>disse overflydige kilos som sidder forrest på maven. Jeg er træt af at blive
>spurgt: "Er du gravid?", når det ikke er tilfældet.

Det er en myte at man kan punktslanke sig ... hvis du vil af med de
overflødige kilo skal hele kroppens fedtprocent ned.

Du kan godt lave mave-øvelser (stærke mavemuskler er altid en rigtig
god idé) men det fjerner ikke mere fedt end alle andre øvelser.

Og med hensyn til produkter ala "Energym TrimTronic" så er der her et
link til en artikel, hvor du kan læse at den amerikanske regering
faktisk har anlagt sag mod de tre største producenter af tilsvarende
udstyr for at 'love mere end de kan holde' ...

<http://www.ivillage.com/diet/experts/fitfriday/articles/0,5050,221818_445341-2,00.html>

Fra : Jorgen Jensen

Dato : 19-08-02 20:16

Hej alle

Tak for jeres svar. Artiklen i ivillage og jeres skepsis gjorde det rimeligt
klar for mig. Der er behov for en del mavebøjningen.

MVH
Jenny