Renovering af badeværelse
Fra : Michael Reiler

Dato : 18-08-02 21:53

Hej

Jeg skal til at renovere mit badeværelse i et 125 år gammelt
byggeforeningshus.

Jeg vil selv lave en stor del af arbejdet, men kommer nok til at skulle
bruge råd både til selve indretningen samt udførelsen.

Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan anbefale en arkitekt eller
lignende som jeg kan hyre til at hjælpe med ideer samt praktiske råd ?

Jeg bor på Østerbro, København

På forhånd tak

Michael Reiler

Fra : Marc Friis-Møller

Dato : 19-08-02 12:27

"Michael Reiler" <michael@reiler.dk> wrote in message
> [...]
>
> Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan anbefale en arkitekt eller
> lignende som jeg kan hyre til at hjælpe med ideer samt praktiske råd ?

Hej Michael,

Det lyder spændende - personligt vil jeg anbefale dig at gennemlæse SBI-200
'Vådrum' som beskriver samtlige krav til, og diverse muligheder indenfor
konstruktioner og belægninger i vådrum.
Mht. dit konkrete badeværelse - hvis det er meget gammelt så vil en
'renovering' nok snarrere bestå i en total udrivning og genetablering. Dette
gælder både vægge, gulve og sanitet. Et gammelt gulv vil stensikkert ikke
opfylde de nyere krav til vandtætning, og væggene heller ikke.
Rørføring osv. skiftes selvfølgelig også til Pex.

Det ER et stort arbejde så jeg vil anbefale dig at alliere dig med både
murer, tømrer og elektriker. Og så ellers følge anvisningerne i SBI-200. Du
kan låne den på biblioteket.

Held og lykke
/marc