Mail.app html
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-02 19:33

Mail.app er rigtig god til at modtage HTML. Apples egne nyhedsbreve står
rigtig flot zum Beispiel. Når man vil sende fra Mail.app, kan man bare
ikke sende i HTML, så vidt jeg kan se. Man kan kun sende i plain text og
RTF. Jeg går ikke ud fra, at RTF er særligt understøttet af de fleste
e-mailprogrammer. Hvorfor denne forskel på modtagne og afsendte e-mail?

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 18-08-02 20:02

> [...]
> RTF. Jeg går ikke ud fra, at RTF er særligt understøttet af de fleste
> e-mailprogrammer. Hvorfor denne forskel på modtagne og afsendte e-mail?

Mail.app omdanner RTF til HTML format. Og Mail.app er lige til at lukke
op og ski... i !
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-02 20:28

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Mail.app omdanner RTF til HTML format.

Det vil sige, at den ender med at sende i HTML, selv om man vælger RTF?

> Og Mail.app er lige til at lukke op og ski... i !

Ikke her hos os. Vi har lige fået nyt tæppe på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 18-08-02 20:32

> Det vil sige, at den ender med at sende i HTML, selv om man vælger RTF?

Ganz genau

> Ikke her hos os. Vi har lige fået nyt tæppe på.

Det er heller ikke det i skal defækere på!

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-02 20:50

> Det er heller ikke det i skal defækere på!

Ja tak. Jeg har opfostret to sønner. Jeg ved godt, hvordan sådan noget
spredes. Hvis man skal sidde at balancere oppe på computerbordet, så
ender det med, at det er ud over et hele. Det kan jeg godt forudse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-02 22:44

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Ikke her hos os. Vi har lige fået nyt tæppe på.

Hedder det ikke tapet når det drejer sig om skrivebordet?

"Ja, goddag, forsigtig, mit skrivebord er nytapetseret!".
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-08-02 22:08

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Og Mail.app er lige til at lukke
> op og ski... i !

Hvorfor?

Martin

Fra : Jesper

Dato : 18-08-02 22:33

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Hvorfor?

Deter ikke noget særligt fremragende program, sammenlignet med f.eks.
Entourage X

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-08-02 22:37

On Sun. d. 18 Aug. 2002 kl. 21:32 GMT, Jesper wrote:

> Deter ikke noget særligt fremragende program, sammenlignet med f.eks.
> Entourage X

er det databasen i Entourage du er så begjstret for? - når den går i
stykker er Entourage "lige til at skide i"

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aol://reippuert>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-08-02 23:01

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Deter ikke noget særligt fremragende program, sammenlignet med f.eks.
> Entourage X

Jeg vil mene, at mail.app vinder på pris/ydelses forholdet.

(Men jeg synes nu også at mail.app kan virke lidt "stift" og langsomt.
Håber 10.2 gør noget ved det. Bl.a. oplever jeg at mai.app tager 100 år
om at starte op, hvis jeg ingen netforbindelse har... "It's kind of... a
bummer" som Ellen Feiss ville udtrykke det.)

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-08-02 07:04

On Mon, 19 Aug 2002 0:01:12 +0200, Martin Bredthauer wrote
(in message <1fh4yaa.lhcg9616d9pc0N%mb@talent.dk>):

> [...]
> om at starte op, hvis jeg ingen netforbindelse har... "It's kind of... a
> bummer" som Ellen Feiss ville udtrykke det.)

MAIL er fin, især i Jaguar. Jeg bruger Entourage, men i Jaguar er jeg vendt
tilbage til MAIL. Jeg synes, Jesper skal lære at udtrykke sig lidt mere
artikuleret end på det anale niveau. Kom så, Jesper, prøv at _forklare_
os, hvad det er, du ikke kan lide ved MAIL. Har du prøvet Jaguar?

--
Hogwasher!
www.asar.com

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-08-02 09:24

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> artikuleret end på det anale niveau. Kom så, Jesper, prøv at _forklare_
> os, hvad det er, du ikke kan lide ved MAIL. Har du prøvet Jaguar?

Har du lidt mere info om hvordan Mail.app tér sig i Jaguar (mens vi
andre venter)

1) Kan man slå QP fra?
2) Kan man sætte den til som standard at quote under det man svarer på
istedet for i toppen?

Jeg har holdt mig til Eudora 5.1 indtil videre, men det lyder til at
Mail.app måske er ved at blive et alternativ.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-08-02 09:34

On Mon. d. 19 Aug. 2002 kl. 08:24 GMT, Franz wrote:

> Har du lidt mere info om hvordan Mail.app tér sig i Jaguar (mens vi
> andre venter)
>
> 1) Kan man slå QP fra?

nej

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-08-02 09:41

On Mon, 19 Aug 2002 10:24:16 +0200, Franz Berliner wrote
(in message <1fh5rbv.zxypc91sp0qhmN%stuff@kampp.dk>):

> [...]
>
> Jeg har holdt mig til Eudora 5.1 indtil videre, men det lyder til at
> Mail.app måske er ved at blive et alternativ.

Der er intet om QP. Anede ikke at MAIL brugte det.
Nej, den quoter over, åbenbart.
MEN ‹> den har et fint spam filter, virker lige så godt som Entourages, sat
til fuld styrke.
Og teksten står som sædvanligt fint. Hvad mere? Den er lidt hurtigere, synes
jeg. Der er flere muligheder, bl.a. kan man slå en funktion til i prefs, der
gør, at mail du har svaret der er fra den samme får en gul (eller anden)
farve.
Du kan også se, om Thomas Boelskifte er på iChat.

- David

--
Hogwasher!
http://www.asar.com

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-08-02 13:27

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Nej, den quoter over, åbenbart.

Kan man heller ikke markere en tekst i den mail man læser, klikke reply
og kun medtage den tekst man ønsker at svare på? - en ret uundværlig
feature i Eudora, Entourage m.fl synes jeg.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-08-02 15:23

On Mon, 19 Aug 2002 14:26:41 +0200, Franz Berliner wrote
(in message <1fh62pm.1czyos91c7euyoN%stuff@kampp.dk>):

> Kan man heller ikke markere en tekst i den mail man læser, klikke reply
> og kun medtage den tekst man ønsker at svare på? - en ret uundværlig
> feature i Eudora, Entourage m.fl synes jeg.

Jo, det er der en indstilling i preferences til.

--
Hogwasher!
http://www.asar.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-08-02 15:50

On Mon. d. 19 Aug. 2002 kl. 12:26 GMT, Franz wrote:

> Kan man heller ikke markere en tekst i den mail man læser, klikke reply
> og kun medtage den tekst man ønsker at svare på?

jo

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-08-02 16:23

> jo

ok, så giver jeg det en chance

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-08-02 01:39

On Mon, 19 Aug 2002 10:41:01 +0200,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Du kan også se, om Thomas Boelskifte er på iChat.

det skulle også være muligt at se mig på aol (.mac som er lagt i
graven, ære være det) - se mit nick i min signatur

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-08-02 08:05

On Tue, 20 Aug 2002 2:39:12 +0200, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <g33sja.3e4.ln@g4.reippuert.dk>):

> det skulle også være muligt at se mig på aol (.mac som er lagt i
> graven, ære være det) - se mit nick i min signatur

Se min Er det sådan, man laver et link til en aol konto? Og er der flere
på aol/ichat?

--
aol://davidbeatnik

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-08-02 13:59

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Se min Er det sådan, man laver et link til en aol konto? Og er der flere
> på aol/ichat?

Aner det ikke, men nu har jeg monteret dig i min aol, snart iChat!
Er min korrekt?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-08-02 17:08

On Tue, 20 Aug 2002 9:24:46 +0200,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Se min Er det sådan, man laver et link til en aol konto? Og er der flere
> på aol/ichat?

ved det ikke... men sådan gør jeg altså.

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-08-02 11:21

On Sun, 18 Aug 2002 20:33:04 +0200, Henrik_Münster wrote
(in message <1fh4ozf.19kx1b03v0a2oN%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> RTF. Jeg går ikke ud fra, at RTF er særligt understøttet af de fleste
> e-mailprogrammer. Hvorfor denne forskel på modtagne og afsendte e-mail?

Du fik vist aldrig svar på dit spørgsmål. Så vidt jeg ved, er den form for
html, de fleste mailere kan sende med, en type der kan formattere teksten,
altså RTF. Men jeg vil gerne rettes, hvis nogen ved bedre.

--
aol://davidbeatnik

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-08-02 22:06

> [...]

> html, de fleste mailere kan sende med, en type der kan formattere teksten,
> altså RTF. Men jeg vil gerne rettes, hvis nogen ved bedre.

Tak. Jeg fik nu også lidt svar fra andre. Det lader til, at Mail sender
en slags HTML. Der er måske ikke så meget forskel på RTF og HTML. I
hvert fald kan dokumenter, jeg laver i TextEdit, som vel bruger RTF,
sagtens ses på computere med Mac OS 9. Jeg går ud fra, at det er i Tekst
og Lyd. Jeg havde nemlig lidt bøvl med en, der ikke har AppleWorks på
sin computer. Til gengæld går det fint med dokumenter fra TextEdit. Da
jeg selv havde OS 9, kunne jeg aldrig læse RTF-dokumenter fra Windows,
men det måske noget andet, selv om det vel ikke burde være det.
--
Henrik Münster
Esbjerg