Superbike: Colin Edwards skal køre Duc i 2~
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-08-02 18:39

se
http://www.cyclenews.com/ShowStory.asp?HeadlineID=3762
&
http://www.worldsuperbikes.com/fullstory.asp?ID=3670
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Michael K. S.

Dato : 18-08-02 19:20

On Sun, 18 Aug 2002 19:38:49 +0200, "D@n Dethlefsen"
<FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote:

Er der virkelig nogle der stadig interesserer sig for den serie
mere...

-M

Fra : Zorilla

Dato : 19-08-02 18:02

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]
> <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote:
>
> Er der virkelig nogle der stadig interesserer sig for den serie

Hallo du der, hvad mener du med det ?
Det er da helt klart den bedste/mest spændende serie overhovedet.
Kom ikke her du

mvh
Peter

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-08-02 18:07

> Er der virkelig nogle der stadig interesserer sig for den serie
> mere...

Den er da hel del mere interessant en det "one company/man show" der finder
sted i MotoGP serien !!
Nu har jeg fulgt med international RR i over 15 år, og denne årgang hører
bestemt til de meget kedelige, hvad angår spændning om hvem der blive
WorldCamp og hvem der vinder hvert ræs.

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-08-02 19:38

On Mon, 19 Aug 2002 19:06:37 +0200, "D@n Dethlefsen"
> [...]

>Nu har jeg fulgt med international RR i over 15 år, og denne årgang hører
>bestemt til de meget kedelige, hvad angår spændning om hvem der blive

Der er da fint nok du synes det,men det ændrer ikke på at SBK er en
sekundaserie,med stadig mindre og mindre interesse ikke mindst fra
fabrikanternes side og næsten al udvikling foregår i MotoGP.

At Honda/Rossi ville være suveræne i først 4T år var vi mange der
forudsagde allerede for 2 år siden - De har/havde jo et teknologisk
forspring som det er op til de andre at forsøge at hente.....

SBK er en død sild .

-M

Fra : finn sander

Dato : 19-08-02 21:51

Michael K. S > SBK er en død sild .
-----------------------
Ahm,ahm jeg følger som så mange andre med i div. serier , når du skriver SBK
er "død" så skal man lige huske at bla. den Engelske BSK serie har værret
"kravlegård" for mange højt betalte kører, og til stadighed er meget,meget
spændene. Så er der jo også AMA superbike i "guds" eget land, derover
hælder de også mange penge i sporten. Så udanset om Moses Hansen spår at at
superbike er død , så vil der lang tid frem også værre en serie(r). Fordi
der er mange motorsports intressede som ikke synes at CB500/
R6/Aprilla/superstock -cup osv. er sagen, der vil altid værre nogle ( få ?)
hardcore som vil se de rigtige superbike´s........

..iøvrigt så har Honda mere held i at bruge andre end HRC til at holde deres
cykler kørende så som ten-kate i 600 klassen så måske de eller andre får lov
at tune en RC51 næste år , lige som at kawasaki 600 skal køres at en fransk
hold.
FS

Ang. GP så.. kommer D. Kato jo næste weekend på 4T( uden ekstra træning )
,og opdaterede Yamaha ,så kan vi jo værre heldige at valle-drengen får
klø!!!!!!!!!!

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-08-02 06:27

On Mon, 19 Aug 2002 22:50:40 +0200, "finn sander" <rc30@wanadoo.dk>
wrote:

>Ang. GP så.. kommer D. Kato jo næste weekend på 4T( uden ekstra træning )
>,og opdaterede Yamaha ,så kan vi jo værre heldige at valle-drengen får
>klø!!!!!!!!!!

Se _det_ har jeg store forventninger til - har intet mod Rossi,men
Katoh er nu engang min favorit....

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-08-02 06:50

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<9kk3mus1b4v5j6jbb2vca0v6bc0ak0smn5@4ax.com>...

> Se _det_ har jeg store forventninger til - har intet mod Rossi,men
> Katoh er nu engang min favorit....

*fnis* Det er sgu ikke meget din "vidunderdværg" har leveret i år
Næh du, Doktoren skal nok trampe lidt mere på ham - også på 4Teren.

Iøvrigt synes jeg efterhånden også GP1 klassen er lidt småkedelig i år.
Men næste år bliver da et sandt paradis med både Ducati og Kawa på
banen. Godt der så er GP2 og 3 at underholde sig med så længe - for der
er da stadig slåskamp om sagerne.

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-08-02 11:47

On 20 Aug 2002 05:50:14 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>*fnis* Det er sgu ikke meget din "vidunderdværg" har leveret i år

Det må jeg jo desværre erkende ),men betragter ham nu stadig som et
sammenligneligt (med Rossi) talent,så ser dem meget gerne på identiske
cykler så får vi se hvad det kan blive til.

>Iøvrigt synes jeg efterhånden også GP1 klassen er lidt småkedelig i år.

Jow,men det er jo også kun et introår,hvor mangt og meget skal finde
sine ben at står på...

>Men næste år bliver da et sandt paradis med både Ducati og Kawa på
>banen.

Nemlig jo flere forskellige mærker,der vel at mærke satser det de nu
kan,jo bedre....

> Godt der så er GP2 og 3 at underholde sig med så længe - for der
>er da stadig slåskamp om sagerne.

I sin nuværende form varer det nok heller ikke så længe )

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-08-02 12:43

Michael K. S. wrote ...

> Det må jeg jo desværre erkende ),men betragter ham
> nu stadig som et sammenligneligt (med Rossi) talent,så
> ser dem meget gerne på identiske cykler så får vi se hvad
> det kan blive til.

Det er muligt, men jeg er nu stadig en smule skuffet over han ikke
engang kører lige op med Barros og Capirossi. De har naturligvis kørt
500cc noget længere end ham, men Rossi havde da ikke så store
vanskeligheder med at følge med de to i hans første 500cc sæson (han
styrtede nemlig i stedet for

> I sin nuværende form varer det nok heller ikke så længe )

Hvad skal der egentlig ske med de 2 klasser? Fortsætter de som hidtil,
eller...?

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-08-02 14:42

On 20 Aug 2002 11:42:47 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Hvad skal der egentlig ske med de 2 klasser? Fortsætter de som hidtil,
>eller...?

De fortsætter næppe ret længe,der er snak om GP2 som 600'ere og GP3
måske bare udgår,jeg tror godt man kan konkludere at 2T'ernes dage nok
er talte i det regi - til stor fortrydelse for sikkert mange...

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-08-02 15:02

Michael K. S. wrote ...

> [...]
> og GP3 måske bare udgår,jeg tror godt man kan konkludere at
> 2T'ernes dage nok er talte i det regi - til stor fortrydelse for

Jaeh, inkl. mig...

Det er egentlig ærgeligt, for 125/250cc har da været med til udklække
mange gode/fremragende kørere. Det er jo trods alt stadig en glimrende
race skole (men unægteligt en noget dyr en...)

Oh well, der er jo trods alt også andet i livet en sport på TV

--
Mikkel

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 19-08-02 22:52

> Der er da fint nok du synes det,men det ændrer ikke på at SBK er en
> sekundaserie,med stadig mindre og mindre interesse ikke mindst fra
> fabrikanternes side og næsten al udvikling foregår i MotoGP.

Bare fordi de store fabrikker satser deres $$$ i MotoGP serien er de jo ikke
ensbetydende med at serien bliver en succes, hvis Rossi & Honda bliver ved
med at vinde alt, hvor længe tro du så at de kan trække mange tilskuere til,
for mit vedkommende bliver GP weekend optaget på video så kan man da se alt
de kedelige i "hurtig fremspoling", 125 klassen bliver der normalt kun
spolet når der reklamer, i 250 klassen spoles der nok lidt mere, det er jo
næsten en Aprilia Cup (fordi Japanerne satser deres penge i MotoGP klassen),
af MotoGP klasse ses som regl kun starten og x antal omgange indtil Rossi er
forest, så ved man jo godt hvordan det i 9 ud af 10 tilfælde
slutter.........................

Det kan jo godt ske at SBK er en sekundær serie, men gør det den dårlige
......???
Da serien i sin tid startede, var det jo med mange ikke fabriksteams,
hvilket gav utroligt meget godt ræs, da Doohan & Honda så begyndte at vinde
alt i 500 klassen, var der mange fabrikanter der kastede deres penge i SBK
serien istedet for, for at komme op imod Honda (største & rigeste
Mc-producent) når de kaster alt ind på at vinde en serie er vel nærmest
umuligt for de andre Mc-producenter hvis de ikke ønsker at gå fallit.
Så hvis Honda & Rossi bliver ved med at vinde alt i MotoGP de næste mange
år, tro jeg at udviklingen af SBK serie "bare" starter
forfra..........................se det er en påstand ;>)

> At Honda/Rossi ville være suveræne i først 4T år var vi mange der
> forudsagde allerede for 2 år siden - De har/havde jo et teknologisk
> forspring som det er op til de andre at forsøge at hente.....

Teknologisk foresping og min bare r......, det er sgu kun $$$ det drejer sig
om her.
Hvem skulle bruge X antal år på at slå Ducati i SBK serien med deres image
objekt V-4, selvom de højst sandsynligt har hældt nogen flere penge i cyklen
end Duc.

> SBK er en død sild .

Time will show.

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-08-02 06:24

On Mon, 19 Aug 2002 23:52:09 +0200, "D@n Dethlefsen"
> [...]

>med at vinde alt, hvor længe tro du så at de kan trække mange tilskuere til

Tjah - det er jo ikke meget forskelligt fra
Doohan/Honda-æra'en....masser af publikum,men
da rigtigt at det er trivielt når samme mand/maskine vinder alt -
gælder for alle serier.Personlig håber jeg da også de andre mærker
(Gerne Aprilia og Ducati) kommer lidt mere op på lakridserne næste år.

> [...]
>af MotoGP klasse ses som regl kun starten og x antal omgange indtil Rossi er
>forest, så ved man jo godt hvordan det i 9 ud af 10 tilfælde

Tjah og jeg holdt op med at se Ducati-cuppen (SBK) i 2001 og nu sker
det kun ved et uheld,røvsyg serie ....derimod er SS600 virkelig
underholdende.

>Det kan jo godt ske at SBK er en sekundær serie, men gør det den dårlige
>.....???

Ja bl. a fordi der kun er et mærke der gider satse rigtigt på den,det
gør den uinteressant IMO.

>Da serien i sin tid startede, var det jo med mange ikke fabriksteams,

Problemet er så bare nu at MotoGP har overtaget det meste af
relevansen og interessen med overgangen til 4T og de fleste fabrikker
har svært ved at se fordelen ved begge serier og satser derfor enten
udelukkende i MotoGP eller med en yderst ringe indsats i SBK.

> [...]
>Mc-producent) når de kaster alt ind på at vinde en serie er vel nærmest
>umuligt for de andre Mc-producenter hvis de ikke ønsker at gå fallit.

Rigtigt - Honda plejer at vinde det meste de har lyst til at vinde.

>Så hvis Honda & Rossi bliver ved med at vinde alt i MotoGP de næste mange
>år, tro jeg at udviklingen af SBK serie "bare" starter
>forfra..........................se det er en påstand ;>)

Du har da lov at håbe....

>Teknologisk foresping og min bare r......, det er sgu kun $$$ det drejer sig
>om her.

Læser du Race-stof i MC-blade,det var almindelig anerkendt/frygtet at
Honda havde/har 4T's know-how der var/er de andre overlegen delvis via
deres F1-indsats,men selvfølgelig hænger _det_ da også sammen med
penge,det gør det da alle steder,ikke noget mærkeligt i det.

>Hvem skulle bruge X antal år på at slå Ducati i SBK serien med deres image
>objekt V-4, selvom de højst sandsynligt har hældt nogen flere penge i cyklen
>end Duc.

Du siger det selv,for Honda var og er stadig deres yndlingscykler
multi-V'er,men p.g.a. reglementsbetingede ccm kunne de ikke rigtigt få
en vindercombo med RC45'eren (selvom den da vandt et år,så var den
noget af et vildskud)....På den anden side da de så besluttede sig for
at lave en V2'er som de længe hævdede havde en fordel i den serie så
skulle de jo kun bruge _eet_ år ) på at slå Duc,så var _det_
ligesom sat på plads....

>Time will show.

Det er nemlig det, men sponsorer og fabrikanter forlader den synkende
skude en masse,for mit vedkommende bliver det tørre tårer hvis den
forsvinder....Alene det at verdens største MC-mærke (endnu) er usikker
starter med et fabriksteam viser vel alt.

En ting er at man måske synes at der er godt race i SBK (det gør jeg
så ikke) noget andet er om serien eksisterer om 5 år,jeg tvivler
lidt...

-M

Fra : finn sander

Dato : 20-08-02 20:57

> [...]
> multi-V'er,men p.g.a. reglementsbetingede ccm kunne de ikke rigtigt få
> en vindercombo med RC45'eren (selvom den da vandt et år,så var den
------------
Jeg vil lige tilføje at det første år der blev kørt superbike ( 88 ) vandt
hondas RC30 , og lokumet ( RC45 ) kunne med en lille smule held have fundet
en gang mere(95+??), men king carl vandt med en meget lille margen ( hans
egen udsagn det år var at heldet til smilede ham... )
Så jeg er bekender mig som honda fanatiker med det mål at bygge en RC30 med
flere hk(145) fære kg(170-175 tanket) en de selv kunne .. hvorfor fordi
inden i mig er en lille dreng der har set superbike , og ikke kan se det
sjove i at tage en R6/1 eller XXXX et eller andet ud af en kasse til
billigere penge , og sådan mennesker skal der værre plads til.
LÆNGE LEVE SUPERBIKE

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 20-08-02 21:16

finn sander wrote:

> [...]
> sjove i at tage en R6/1 eller XXXX et eller andet ud af en kasse til
> billigere penge , og sådan mennesker skal der værre plads til.

Når du endeligt går efter at lave det ultimative, hvorfor så gå efter en
tunet gademodel, istedet for en ægte GP-maskine?

/Rune

Fra : finn sander

Dato : 20-08-02 21:44

> Når du endeligt går efter at lave det ultimative, hvorfor så gå efter en
> tunet gademodel, istedet for en ægte GP-maskine?
>
> /Rune
----------------
Nu har jeg haft modelen i nogle år og jeg er ikke tilhænger af HRC , så jeg
får næsten alle dele fra en fyr i hamborg der LEVER for RC30 og RC51(sp1)
hans kulfiber dele er de mest imponerende jeg til dato har set , MEN han
laver dem når tid er , altså ikke noget med "bare" at købe , nej jeg besøger
ham og snakker også får jeg div. dele uden egenlig at vide hvad tingene
koster. så derfor , når "man" nu ikke har kone og børn , skal livet jo så at
sige gå med noget, og der er ikke lommer i det sidste jakkesæt vi får
på.......
'
De der køber den nye GP cykel de vil jo genkendes fordi de har råd, og køber
højst en par magnesium hjul og nogle alu.bolte.
Nej en RC30( måske er der 2500 tilbage idag af 8800) er nok den mindste 750
der er bygget den er ikke breder end en 250 RR cykel , og dens stel/
bagsvinger er gode( ifølge bla. MO 3/02 på højde med de bedste idag ) Så er
der motoren som bare ikke lyder som noget andet og er ulta kompakt. Men
resten kåbe/bremser/affjering f/b / plus så meget andet det er standart og
ryger ud . Har feks. fået en forgaffel QAT, med luft istedet for alm.
fjeder, en ultra let sag der er bygget i 15 eksmplare i 93-94, hvor alle
dele er drejet/fræset, ikke noget med støbt indmad.

FS ( jeg er altså kun lønslave så det tager sin tid, men så er der jo
glæden ved at se en forandring ) http://www.durbahn.de/