Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kamerataske ridser LCD-slærm?
Fra : Steen F.

Dato : 18-08-02 15:26

Hej.

Jeg er ved at købe en Lowepro Z10 kamerataske til et Canon Powershot S-30,
men jeg vil gerne høre om nogle af jer har erfaringer med, at LCD-diplayet
på digitalkameraet er blevet ridset fordi tasken ikke er foret indeni?
Såvidt jeg kan bedømme, er tasken foret med blødt nylon, men jeg ved ikke om
det kan ridse i længden. Nogle kameratasker er foret med noget blødt nærmest
låddent materiale. Dette er vel at foretrække?

Lowepro Z10:
http://www.lowepro.com/pages/series/zseries/miniz10.htm

--
MVH
Steen

Ved svar på e-mail: Husk at fjerne NOSPAM og afslut med .com
HJÆLP!! Århus Festuge 1997: Hvem er musikeren på billedet?
Se link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/aarhus/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-08-02 16:20

"Steen F." wrote:

> .....cut....... Nogle kameratasker er foret med noget blødt nærmest
> låddent materiale. Dette er vel at foretrække?

Nej det gir bare en masse støvfnug alle vejne...!

Fra : Michael Pedersen

Dato : 18-08-02 18:39

Hej

Selv bruger jeg flg. til min S40'er...

http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres8.htm

Fungerer fint... Specielt lavet indtræk til at skåne LCD-displayet.

/Michael

Fra : Steen F.

Dato : 18-08-02 22:21

"Michael Pedersen" <michap@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Selv bruger jeg flg. til min S40'er...
> http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres8.htm
> Fungerer fint... Specielt lavet indtræk til at skåne LCD-displayet.

Hej Michael

Ja, sådan et har jeg også kigget på. Der er det samme indtræk som i Canons
orig. PS-SC800/900 til en plovmand. Er det D-RES 8 du bruger, eller D-RES
10AW ?
Hvad har du givet for det? Jeg skal give omkring 250 kr. for 8'eren i den
nærmeste fotobix.

MVH
Steen

Fra : Michael Pedersen

Dato : 20-08-02 19:05

Hej

Det er en D-res 8. Størrelsen passer fint synes jeg. Jeg gav 198 kr. hos
Phototeam.

/Michael

Fra : Joergen Bech

Dato : 19-08-02 06:37

> [...]
>det kan ridse i længden. Nogle kameratasker er foret med noget blødt nærmest
>låddent materiale. Dette er vel at foretrække?

Det behøver ikke være specielt hi-tech: Jeg bruger selv det stykke
filt/whatever mit kamera var svøbt i da det oprindeligt blev taget
ud af sin papboks. Efter kameraet nu har været oppe og nede af
min taske utallige gange (8-9 måneder) har det endnu ikke fået een
eneste ridse (7-9-13, bank under bordet) og filten er på ingen måde
besværlig at have med at gøre. Sidstnævnte har end ikke fået
nogen revner overhovedet. Slidstærkt materiale.

Du kan også bruge noget i stil med
http://www.daproducts.com/lcdp.htm
men jeg foretrækker min egen løsning, da det store stykke filt
beskytter hele kameraet.

Mvh

JB

Fra : Steen F.

Dato : 19-08-02 11:16

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det behøver ikke være specielt hi-tech: Jeg bruger selv det stykke
> filt/whatever mit kamera var svøbt i da det oprindeligt blev taget

Okay, men mit kamera var kun pakket ind i en pose med "luft-bobler" og noget
plastikfilm hen over LCD-displayet. Intet filt her...

MVH
Steen

Fra : Joergen Bech

Dato : 19-08-02 14:06

On Mon, 19 Aug 2002 12:15:49 +0200, "Steen F."
> [...]

>Okay, men mit kamera var kun pakket ind i en pose med "luft-bobler" og noget
>plastikfilm hen over LCD-displayet. Intet filt her...

Det er samme type hifi-grej som regel er pakket ind i. Kaldes det
ikke filt?

Mit kamera (Oly 2100) fylder jo lidt, så mit stykke er på ca. 50x50
cm. Mon ikke man kan få den slags i løs vægt et eller andet sted?
Ellers kan man jo prøve at rode i containeren bag den lokale Fona :)

Denne løsning giver i hvert fald større valgfrihed når man skal ud
og finde en taske. Der skal jo også være lommer til batterier, memory
cards, etc.

/JB

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-08-02 14:45

Nej, det kaldes bublewrap. Filt er stof fibre der er presset. Bruges
til tæpper, hatte og andet.

Fra : Joergen Bech

Dato : 19-08-02 20:01

Helt ok. Åbner man (jeg) munden for meget kan det ikke undgås,
at der kommer noget dumt ud af og til :)

Men nej, det har ikke noget med bubblewrap at gøre: Check venligst
http://home1.inet.tele.dk/jbech/binaries/indpakning-small.jpg
og fortæl mig, hvad det hedder. Jeg har ikke så megen forstand på den
slags, men luftbobler indeholder det i hvert fald ikke.

Mvh

JB

PS: En skræmmende tanke at den slags spørgsmål og udtalelser kommer
til at leve for evigt i Google's arkiver, men det er jo prisen man må
betale :)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-08-02 23:42

Jo, det indeholder luftbobler. Bare meget mindre end bublewrap. Hvad
denne type lige kaldes ved jeg ikke.

Fra : wilburt

Dato : 20-08-02 07:01

Gå till

http://www.daproducts.com/

Där finner du en effektiv 'protector' för USD 8 i din 'brevkasse'. Jag
tror att den finns till alla kameratyper. Den passade utmärkt på min
Olympus och var lätt att montera. Säker betalning och hurtig levering.

wil

Fra : Steen F.

Dato : 20-08-02 16:47

"Steen F." <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev i en
meddelelse news:ajqgg3$e0f$1@tux.netsite.dk...
> Okay, men mit kamera var kun pakket ind i en pose med "luft-bobler" og
noget
> plastikfilm hen over LCD-displayet. Intet filt her...

Nå, men jeg endte med at købe en LowePro Z10 taske til 128 kr. i den lokale
Japan Photo (30 kroner billigere end hos Bingo - bare til orientering). På
nedenstående link kan det omtalte bubblewrap ses... det er lidt besværligt
at skulle pakke kameraet ind i dét hver gang man har "skudt"
http://home1.stofanet.dk/happyhome/lowepro/

MVH
Steen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 20-08-02 19:32

On Tue, 20 Aug 2002 17:46:54 +0200, "Steen F."
<feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> wrote:

>Nå, men jeg endte med at købe en LowePro Z10 taske til 128 kr. i den lokale
>Japan Photo (30 kroner billigere end hos Bingo - bare til orientering).

Til mit C A40 købte jeg denne her hos IT-Butikken til omrking 170 kr.
inkl. forsendelse (var lagervare):
http://www.targus.com/product_details.asp?sku=dpbc01

Jeg kendte Targus i forvejen, da jeg har en Targus rygsæk til min IBM
ThinkPad A30 laptop, og det er virkelig kvalivare.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476