Køb af ny telefon
Fra : Anders Petersen

Dato : 18-08-02 14:42

Lidt en klassiker, men here goes:

Jeg har netop fået stjålet min telefon og skal nu have fat i en ny, men har
ikke det store overblik over markedet.

Jeg er ude efter en driftsikker, solid telefon med så mange
tlf.nummerpladser som muligt, og mulighed for at koble på nettet med bærbar
og palm pilot. Sekundært ville diktafon være lækkert.

Hvad kan man overveje? Forestiller mig Nokia 6510 og 8310 vil være
interessante, så erfaringer med disse (er der nogen forskel på dem
forresten - eller er det bare design?) vil være velkomne, ligesom
anbefalinger af andre mærker meget gerne modtages.

På forhånd tak.

/A

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 15:14

"Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> wrote in message
> Lidt en klassiker, men here goes:
>
> Jeg har netop fået stjålet min telefon og skal nu have fat i en ny, men
har
> ikke det store overblik over markedet.

Hvad var det for en model?

> Jeg er ude efter en driftsikker, solid telefon med så mange
> tlf.nummerpladser som muligt, og mulighed for at koble på nettet med
bærbar
> og palm pilot. Sekundært ville diktafon være lækkert.

Ja der er jo mange slags. Hvor meget vil du give? Hvad betyder størrelsen
for dig?

> [...]
> forresten - eller er det bare design?) vil være velkomne, ligesom
> anbefalinger af andre mærker meget gerne modtages.

Kender en der har en 8310. Den er så lille så han hele tiden smider den væk,
men han finder den dog igen. *G* Eller måske er det bare ham der er lidt
glemsom.

Kan umiddelbart ikke se at der er diktafon i 6510'eren. Men der er i hvert
fald i 8310.
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/8310/specifications.html
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6510/specifications.html

Under telefonfunktioner hos 8310 står der: Taleoptagelser af op til 3
minutters varighed.

Jeg har personligt erhvervet mig en 7650. Der er også en indbygget diktafon.
Der er masser af kalender og kantakt plads. En lille fed finesse er man kan
ligge et billed ind til hver person i telefonbogen. Rigtig smart hvis man
har flere der hedder det samme. så når personen ringer kommer der et lille
billede frem af ham/hende.
Derudover er der også plads til at skrive adresse, fastnet, email og tusind
vis af andre informationer. Du kan sågar selv tilføje nye. Måske et felt hos
pigerne der står: BH-størrelse. *GG*
Der er også god mulighed for kommunikation med en bærbar eller Palm. Den har
både bluetooth og infrrød til kommunikation. Videre ud på nettet har den
teknologier som GPRS og HSCSD.

Der er 2 ting jeg godt kunne savne i den telefon.
1) Hukommelses udvidelse.
2) Mindre pris.

Størrelsen kan jeg personlig godt leve med.

Her kan du se 8310 og 6510 blive stillet op imod hinanden:
http://www.esato.com/phones/?phone=23&cp=30

Her kan man se 7650 og 8310:
http://www.esato.com/phones/?phone=23&cp=26

Øverst i højre hjørne er der et link der hedder "Compare Sizes" klik på det
og se størrelsesforholdet på telefonerne. HUSK det er ikke i 1:1 men bare
forholdet.

Held og lykke med din søgen efter en ny mobilos. :D

/Jochke

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-08-02 15:15

> [...]
> forresten - eller er det bare design?) vil være velkomne, ligesom
> anbefalinger af andre mærker meget gerne modtages.

Jeg har været utrolig glad for min 8310, som dog er blevet udskiftet med en
7650 nu.
Jeg har aldrig haft problemer med at bruge den som modem via IR og jeg synes
rigtig godt om tlf bogen.
Den eneste forskel er udover designet på 8310 og 6510 er at der er noget
mobil betaling i 6510, som man dog ikke kan benytte i DK, så der er vist
mest et temperaments spørgsmål....

En anden tlf. der kan anbefales til dine behov er en 6310 evt. 6310i, da de
jo også har bluetooth, det kunne jo være du i fremtiden kunne få lyst til at
bruge modem via bluetooth istedet...

Fra : Birkoff

Dato : 18-08-02 15:51

Siemens ME 45 er svaret, Den er solid (støv stød og stænktæt) og
driftsikker. Har både IR Diktafon og GPRS, plus en masse mere, og så mener
jeg der kan være et par hundrede numre. og så er den meget billigere end
8310 og 6510.
MVH Janus

Fra : Peter Rongsted

Dato : 18-08-02 16:36

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> wrote:

> [...]
>Den eneste forskel er udover designet på 8310 og 6510 er at der er noget
>mobil betaling i 6510, som man dog ikke kan benytte i DK, så der er vist

Displayet i 6510 er på 96x65 pixels. I 8310 er det kun 84x48. 6510 har
også en bedre kalender end 8310.

Peter

Fra : Joe

Dato : 18-08-02 20:01

"Anders Petersen" <anders@NOSPAMgadefejer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forresten - eller er det bare design?) vil være velkomne, ligesom
> anbefalinger af andre mærker meget gerne modtages.

Solid og driftsikker?
Svaret er Ericsson T68i