GPRS hos anden udbyder.
Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 14:01

Hvis man f.eks har mobil abb. hos en udbyder kan man så godt have GPRS abb.
hos en anden. Også selv om det ikke er samme net. Har f.eks. Telmore som
tale og overvejer Telia som GPRS, da de er de billigste jeg umiddelbart kan
finde.

/Jochke

Fra : Hov-Hov

Dato : 18-08-02 14:16

> har Telmore som
> tale og overvejer Telia som GPRS, da de er de
> billigste jeg umiddelbart kan finde.

Telmore begynder - efter sigende - snart selv at tilbyde GRPS..

Mvh. Johnny
www.hov-hov.dk

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 14:53

"Hov-Hov" <js@juice.dk> wrote in message

> Telmore begynder - efter sigende - snart selv at tilbyde GRPS..

Jepper I know.

Min mail til Telmore:
------------- KLIP ------------------------
spørgsmål:
Hej Telmore.
Er det muligt at få GPRS eller MMS hos jer? Eller har I planer om
atunderstøtte det i fremtiden? Med venlig hilsen Johnny Kejs
------------- KLIP ------------------------

Svar:
------------- KLIP ------------------------
Hej Johnny,
Vi håber at kunne tilbyde GPRS i forbindelse med, at vi lancerer erhverv
abonnement sidst på året. Dette er dog ikke klarlagt om vi rent faktisk, får
mulighed for dette, da vi er serviceprovider (lejer os ind på TDC's net.)
MMS bliver ikke muligt foreløbigt, da TDC ikke selv kan tilbyde det til sine
kunder endnu, og deriblandt også serviceprovidere som TELMORE,
men MMS har været muligt, i et lille stykke tid gennem uafhængige
hjemmesider bl.a. www.edaetionhouse.com
evt. spørgsmål til services på denne side, skal rettes til
www.edaetionhouse.com
------------- KLIP ------------------------

Men er indtil da interesseret i Telia.

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 18-08-02 16:07

Ved du om det er muligt at oprette et særskilt GPRS abonnement ved telia
eller skal man have et alm abonnement oveni? For under deres priser står
der bare 50kr/måned.

Anders

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 16:31

"Anders Grauballe" <widenet@worldonline.dk> wrote in message

> Ved du om det er muligt at oprette et særskilt GPRS abonnement ved telia
> eller skal man have et alm abonnement oveni? For under deres priser står
> der bare 50kr/måned.

Nope ved det ikke. Men vil lige prøve at kontakte dem i morn.

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 18-08-02 16:43

"Jochke" <ask@me.com> skrev i en meddelelse

> Nope ved det ikke. Men vil lige prøve at kontakte dem i morn.

Ok, skriv lige her hvad du får at vide.

/Anders

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 17:36

> Ok, skriv lige her hvad du får at vide.

Jepper...ska nok.. :)

Hvilket tele selskab har du? Bare så jeg evt. kan spørge til det.

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 18-08-02 18:59

> Hvilket tele selskab har du? Bare så jeg evt. kan spørge til det.

Jeg har telmore, så jeg behøver ikke andet end GPRS ved telia.
Det kræver 2 forskellige simkort, et ved telmore til tale og et ved telia
til GPRS,
men bare man ikke skal have et tale abonnement ved telia kunne det være
fedt.

/Anders

Fra : Jochke

Dato : 18-08-02 19:53

> [...]
> til GPRS,
> men bare man ikke skal have et tale abonnement ved telia kunne det være

Oki doki....det samme har jeg og er i samme situation.

Kan næsten ikke vente til at Telmore får GPRS. Skulle også først være i
slutningen af året.

Men er GPRS ikke bare et internetabb? Så vi bare får et login og
adgangskode...

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 18-08-02 21:30

> Kan næsten ikke vente til at Telmore får GPRS. Skulle også først være i
> slutningen af året.

Jeg glæder mig også.

> Men er GPRS ikke bare et internetabb? Så vi bare får et login og
> adgangskode...

Så vidt jeg har forstået, så får vi et nyt simkort fra telia, da det ikke er
samme net
operatør som telmore. Hvis man samler telefoni og det hele ved telia kan man
nøjes med et simkort, men så bliver det dyrere
Men anyway spørg telia om man kan oprette et GPRS abonnement uden at skulle
have Choice, konto og hvad deres abonnementer nu ellers hedder.

/Anders

Fra : Anders Grauballe

Dato : 19-08-02 16:23

Fra : Jochke

Dato : 19-08-02 18:36

> Har du fundet ud af noget spændende?

Så er jeg back... :) Har haft en ret travl dag, så er først hjemme nu. :(
Men fik da ringet til dem. Nøj hvor det dog er besværligt at komme til at
tale med et levende menneske. Jeg skulle igennem 4-5 stykker "Tryk 1 for dit
Tryk 2 for dat...." og var ik engang sikker på at jeg kom til den rigtige
afdeling.

De sagde at man skulle være kunde for at kunne få GPRS hos dem. Det
billigste abb. de har hedder: Telia Choice og koster 50,- om måneden. Så ved
ikke om det kan betale sig.

Derefter prøvede jeg TDC, som også tilbyder GPRS, men der skal man også have
abb. Man kan dog godt få det som et selvstændigt abb. der koster 240,- i
kvartalet. Her får man så et simkort der kun virker som GPRS. Her koster det
25,- pr mb.

Hos Orange skulle jeg kun taste 2 gange for at komme igennem. :)
Men de tilbyder ikke GPRS for privatkunder. :(

Sonofon var vist det bedste bud.
Damen sagde at de kunne tilbyde GPRS på samme simkort, selvom man ikke havde
dem til telefoni.
Det koster normalt 700,- i oprettelse men man kan få det i øjeblikket til
99,-
Derudover koster det 18,75 kr pr mb og 80,- om måneden.

Se mere på:
http://www.sonofon.dk/service_og_produkter/asp/produkt.asp?P_PRODUKT=GPRS&P_
TYPE=&P_KATEGORI=Priser og betingelser&Priser=1

Jeg var meget forundret over at de kunne det, men hun svarede meget bestemt.
Så nu har de bare at kunne tilbyde det, og endna til en rimelig pris... :D

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 19-08-02 22:48

> Damen sagde at de kunne tilbyde GPRS på samme simkort, selvom man ikke
havde
> dem til telefoni.

Lyder for mig lidt underligt, vi kan altså bruge vores telmore simkort og
bruge sonofons
GPRS selvom vi kører på TDC's netværk?
Jeg vil lige tjekke det også, det er da fedt nok hvis det er rigtigt.
Iøvrigt kan man oprette sonofon variant, så koster det 40kr pr måned + 25kr
= 65kr/måned, men så kan vi måske ikke bruge telmore-sim.

/Anders

Fra : Jochke

Dato : 20-08-02 14:20

> [...]
25kr
> = 65kr/måned, men så kan vi måske ikke bruge telmore-sim.

Oki...skriver du lige hvad du fik at vide?

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 20-08-02 16:57

> Oki...skriver du lige hvad du fik at vide?

Jeg tror jeg opgiver at få GPRS i denne omgang, venter til telmore selv får
det.
Jeg forstod på sonofon at man skulle bruge et nyt sim kort til det.
Så jeg er lidt på bar bund.

Mvh. Anders

Fra : Jochke

Dato : 20-08-02 18:00

> Jeg tror jeg opgiver at få GPRS i denne omgang, venter til telmore selv
får
> det.

Gør jeg ikke... :) For det er slet ikke sikkert det kommer hos dem. De siger
det ikke er sikkert da de er serviceprovider gennem TDC.

> Jeg forstod på sonofon at man skulle bruge et nyt sim kort til det.
> Så jeg er lidt på bar bund.

Hmm.... prøvede igen at ringe ind idag. Fik fat i en Mia (med en sød
stemme... *G* ) hun sagde bestem at man ikke kunne få GPRS hvis ikke man
havde abb hos dem.

Bare de tøser kan blive enige. Tror jeg for sjov vil prøve at ringe igen i
morgen. :)

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 20-08-02 19:02

Tror jeg for sjov vil prøve at ringe igen i
> morgen. :)

Jeg har også sendt dem en mail. Men lad os se hvad der sker, de må da kunne
blive
enige

/Anders

Fra : Jochke

Dato : 20-08-02 19:45

> "Jochke" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har også sendt dem en mail. Men lad os se hvad der sker, de må da
> [...]

Hehe...jeg sendte dem en mail i går aftes....og har stadig ikke hørt fra
dem. Til sammenligning kan jeg nævne at jeg sendte en mail til Telmore i
søndags kl. 15:45 og fik svar 16:22....og det var på en SØNDAG.... :D

Telmore styrer...!!! Bare ikke GPRS... :(

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 20-08-02 21:04

> Telmore styrer...!!! Bare ikke GPRS... :(

Jeg er helt enig, de gange jeg har sendt email til dem på hverdage har der
været svar
inden for 10min, det er kundeservice der vil noget
Jeg har aldrig ringet til dem, men dem jeg kender der har kommer hurtigt
igennem
og får svar med det samme af en medarbejder der ved hvad det handler om.

Jeg sendte en email til telia for en uge siden, men har intet hørt og tror
heller ikke der
kommer svar.Når man skal ringe til dem skal man igennem en jungle af tal
tryk 2 for dit
og dat. Når man så kommer igennem ved de mange gange ikke specielt meget.

Nu hvor vi lige snakker, så har jeg set at du har skrevet indlæg om 7650,
har du sådan en? Hvad synes du om den, jeg overvejer meget kraftigt at købe
den på et tidspunkt.
Er den pengene værd? Hvad med vægten er den for tung at have i lommen?

/Anders

Fra : Jochke

Dato : 20-08-02 21:42

> Jeg har aldrig ringet til dem, men dem jeg kender der har kommer hurtigt
> igennem
> og får svar med det samme af en medarbejder der ved hvad det handler om.

Jepper. Det har jeg også prøvet. Havde engang minus på saldoen og kom ikke i
nærheden af internnet i lang tid, hvorefter jeg prøvede at ringe til dem,
for at se om jeg kunne sætte penge ind på kontoen via telefonen. Det kunne
man sørme. De var flinke med at hjælpe. :)

> Når man skal ringe til dem skal man igennem en jungle af tal
> tryk 2 for dit
> og dat. Når man så kommer igennem ved de mange gange ikke specielt meget.

Fuldstændig enig....har jeg også prøvet... :(

> Nu hvor vi lige snakker, så har jeg set at du har skrevet indlæg om 7650,
> har du sådan en?

Jepper..

>Hvad synes du om den, jeg overvejer meget kraftigt at købe
> den på et tidspunkt.

Jeg synes den er alle pengene værd. Den har selvfølgelig nogen mangler, men
som jeg godt kan leve med, ellers prøver jeg bare at finde en løsning.

> Er den pengene værd?
Jaaa.... *G*

>Hvad med vægten er den for tung at have i lommen?
Kommer nok an på hvad du er vant til. Jeg har haft en 5110 indtil for en uge
siden, og så er den rigtig fin. Det føste alle siger til mig når de ser den
er:
Først: Hvor er den stor!
Bagefter: Hvad koster den?

Synes ikke den er stor i forhold til de funktioner man får med. Den vejer
154 g og min gamle 5110 vejede 170 g. Mit sidste problem med telefonen er i
hvertfald vægten.

Jeg er i gang med at bygge en hjemmeside op omkring denne herlige telefon,
så hvis du også får anskaffet dig en kunne du måske være med skribent på
den, hvis du selvfølgelig har løst og tid.
Det kan godt lyde lidt nørdet at lave en hjemmeside omkring en mobiltelefon
model, men synes denne er noget specielt og meget omfattende så der sagtens
kan skrives en masse om den, såsom tips og tricks, nyheder og artikler.

/Jochke

Fra : Anders Grauballe

Dato : 21-08-02 11:00

> Jeg er i gang med at bygge en hjemmeside op omkring denne herlige telefon,
> så hvis du også får anskaffet dig en kunne du måske være med skribent på
> den, hvis du selvfølgelig har løst og tid.

Lyder fedt, der går nok noget tid inden jeg får den købt, jeg kigger også
lidt
på 7210 og 6610 for tiden.

> [...]
sagtens
> kan skrives en masse om den, såsom tips og tricks, nyheder og artikler.

Bare lad folk kalde os mobilnørder, er vi ikke også lidt det
Jeg synes at det er en god ide med en hjemmeside.

/Anders

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 18-08-02 14:36

js@juice.dk writes:
>efter sigende

Hvor? URL?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-08-02 15:11

> [...]
> hos en anden. Også selv om det ikke er samme net. Har f.eks. Telmore som
> tale og overvejer Telia som GPRS, da de er de billigste jeg umiddelbart

Så vidt jeg ved er det noget du opnår forbindelse til via dit simkort, og du
skal derfor skifte simkort hvis du har 2 forskellige udbydere. Det er vist
mest interessant hvis man benytter cardphone og den slags ting...