Laserwriter 8500 printerfejl
Fra : Lars Hult

Dato : 18-08-02 12:55

Jeg har fået af vide at min laserwriter 8500 kan repareres for en mindre
formue, iflg. prisoverslaget er fejlen "8500 Engine (rewoked)"
er der nogen der kan fortælle mig hvad det betyder.

mvh
Lars

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-08-02 14:08

In article <NWL79.6196$ww6.896981@news010.worldonline.dk>,
"Lars Hult" <hult@image.dk> wrote:

> Jeg har fået af vide at min laserwriter 8500 kan repareres for en mindre
> formue, iflg. prisoverslaget er fejlen "8500 Engine (rewoked)"
> er der nogen der kan fortælle mig hvad det betyder.

Hvis du vil fortælle hvad problemet med printeren er, så vil jeg tro der
kommer et bud.

Fra : Lars Hult

Dato : 18-08-02 20:19

> Hvis du vil fortælle hvad problemet med printeren er, så vil jeg tro der
> kommer et bud.

Jeg troede at "8500 Engine (rewoked)" var en beskrivelse af problemet.
Det der sker når man printer er at printet ser ud som om at der mangler
toner, men jeg har prøvet at sætte en ny toner i og det hjalp ikke.

hilsen Lars

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-08-02 20:28

On Sun. d. 18 Aug. 2002 kl. 19:18 GMT, Lars wrote:

> Jeg troede at "8500 Engine (rewoked)" var en beskrivelse af problemet.
> Det der sker når man printer er at printet ser ud som om at der mangler
> toner, men jeg har prøvet at sætte en ny toner i og det hjalp ikke.

præv at støve spejlet af (ved ikke om der følger en børste med til
en 8500, men når det følger med til en 4/600 er det en mulighed - kig
i den manual...)

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aol://reippuert>

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-08-02 21:38

In article <CqS79.6417$ww6.953885@news010.worldonline.dk>,
"Lars Hult" <hult@image.dk> wrote:

> Jeg troede at "8500 Engine (rewoked)" var en beskrivelse af problemet.

Det er det nok for den der selv skrev det.

> Det der sker når man printer er at printet ser ud som om at der mangler
> toner, men jeg har prøvet at sætte en ny toner i og det hjalp ikke.

Det kan være flere forskellige ting. Når nu åbner klappen til den
manuelle ilægning, er der til venstre et lille hjul man kan justere hvor
mørkt printet bliver. Det samme kan gøres fra Apple Printer Utility (men
det er reelt to forskellige ting man justerer).
Det kan også være kontakterne til tonerpatronen der er beskadigede.

Hvad skulle du give for at få den repareret?

Fra : Lars hult

Dato : 19-08-02 08:54

> [...]
> mørkt printet bliver. Det samme kan gøres fra Apple Printer Utility (men
> det er reelt to forskellige ting man justerer).

Det er nok ikke det der er problemet da det er meget forskelligt hvor på
siden og hvor meget toner der kommer på.

> Det kan også være kontakterne til tonerpatronen der er beskadigede.
Jaaahhh ......??

Havde jo håbet at tilbuddet havde kastet lidt lys over hvad der var galt,
men teknikeren der har kigget på den skriver åbenbart i koder.

> Hvad skulle du give for at få den repareret?

3500 incl moms.
Hvilket jeg synes er lidt smådyrt.
Men det skal ses i lyset af at det er en A3 printer og den har først fået
skiftet sin første Toner i forbindelse med fejlen, så det er ikke fordi den
har kørt fantastisk meget.

> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
> om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.

Damn.... Det bliver sgu dyrt, da jeg ved første svar tror jeg fik
misfortolket de to knapper der under OE hedder "svar til gruppe" og
"besvar", men du kan jo prøve at sende en faktura

hilsen Lars