Offentliggørelse af breve.
Fra : Hanne

Dato : 18-08-02 12:34

Kære alle.

Jeg søger om råd til følgende:

Et sted i Danmark er en tvangsfjernelse ved at finde sted. Det har
resulteret i at en redaktør af et offentlig debatsted har reageretv ved at
skrive et brev til en offentlig ansat, og lagt samme brev på forsiden af
debatstedet.

Det har nogle debattører reageret overfor, og ønsker derfor at redaktøren,
enten skal skrive et nyt brev, indeholdende en helt anden ordlyd, eller
"bare" have fjernet "Vi" i den offentlige udgave.

Med "Vi" mener man at det hentyder til, at alle debattører er
medunderskrivere. Hvilket der er flere der bestemt ikke ønsker at være.

Er der en jurist, advokat eller anden hér der kan give et godt råd, mening
eller andet godt og brugbart, så uenigheden kan bringes til noget brugbart?

På forhånd tak.
Venlig hilsen Hanne

Ordlyden af brevet kommer her:

Åbent brev til leder af socialkontoret
i Skælskør Kommune
Inge Lindgren
Afsendt 13.08.02
Att: Inge Lindgren.
Så har vi endnu en skandaløs tvangsfjernelsessag.
Får dette mareridt dog aldrig ende?

Er det ikke ved at være på tide at koncentrere sig om misrøgtede og
vantrivede børn?
Hvorfor jagter I helt uskyldige mennesker, fordi de i jeres øjne måske
ikke lige har den ideelle alder .
Sagen, - der er sikkert flere -, drejer sig om Isabella. Født den
9-6-01.

Hvorfor er I altid så negative?
Hvor er alle de positive udtalelser?
De findes, det ved jeg.
Men som sædvanlig hopper I let og elegant over dem.
Man ta´r sig til hovedet og spør' sig selv, hvorfor?.

Er der mon en mening med hele dette "tvangsfjernelsescirkus"?
Eller drejer det sig bare om at holde de offentlige hjul igang for
skatteborgernes penge?
Til din orientering, Inge Lindgren, bliver denne mail offentliggjort på
www.borgerdebat.dk plus på www.kafka.dk
Tillige bliver pressen orienteret.

Historien ligger i forvejen på www.borgerdebat.dk
Vi har nemlig for længst fået nok af jeres små kejserdømmer.
Jeres "vi alene vide mentalitet"!
I har ikke fattet, at dette drejer sig om mennesker, ikke ting.

VI HAR FÅET NOK!
Håber det er forstået.
Jeg er vidende om, at fire mennesker i jeres kommune har sagt op, på
grund af dig.
Så det er ikke sikkert, systemet vil af med dig, men det vil vi!
Ikke bare med dig, men med alle uduelige kommunalt ansatte.
Nu er du adviseret om, at mange - rigtig mange - kender til den
ulykkelige historie.

Mvh. Redaktør på Borgerdebat
Annelise Rasmussen
Rødemosevej 11
4682 Tureby.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-02 14:58

Hanne skrev:

> [...]
>skrive et brev til en offentlig ansat, og lagt samme brev på forsiden af

Hvad hun skriver er hendes egen sag. Hun kan ikke lægge en anden
tekst frem end den hun skrev uden at lave fusk.

>Det har nogle debattører reageret overfor, og ønsker derfor at redaktøren,
>enten skal skrive et nyt brev, indeholdende en helt anden ordlyd, eller
>"bare" have fjernet "Vi" i den offentlige udgave.

De kan ikke bestemme hvad Annelise skal skrive. De kan evt. selv
skrive til socialkontoret og gøre opmærksom på at de ikke har
noget med brevets "vi" at gøre. Annelise underskriver sig korrekt
som enkeltperson. Det er kun hvis hun skrev i kraft af en eller
anden 'magtstilling' at andre kan have indflydelse på hendes
skriverier.

>Er der en jurist, advokat eller anden hér der kan give et godt råd, mening
>eller andet godt og brugbart, så uenigheden kan bringes til noget brugbart?

Hændelsen kan ikke bruges til ret meget andet end at indskærpe
Annelise at det ikke er klogt at dække sig ind under en gruppe
som man ikke er valgt til eller pålagt at repræsentere (og hvis
man var, at man så ikke blot kan skrive hvad man selv synes).

--
Bertel

Fra : Peter G C

Dato : 18-08-02 17:16

Hanne skrev i news:ajo0pm$2p4r$1@news.cybercity.dk

[klip]

> Er der en jurist, advokat eller anden hér der kan give et godt råd,
> mening eller andet godt og brugbart, så uenigheden kan bringes til
> noget brugbart?

Jeg husker stadigvæk, hvordan mit sidste svar til dig blev brugt.

Jeg vil opfordre gruppens skribenter til at tænke sig om. Det drejer sig om
personerne bag: www.borgerdebat.dk og www.kafka.dk.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-02 10:33

Peter G C skrev:

>Hanne skrev ...

>Jeg husker stadigvæk, hvordan mit sidste svar til dig blev brugt.

Jeg har vekslet et par mails med Hanne, og da jeg så din
bemærkning, prøvede jeg at finde hendes tidligere indlæg via
Google. Der var ingen (søgte på hendes mailadresse). Derimod var
der et par andre Hanner i dk.videnskab.jura.

I dag skriver Hanne at hun har problemer med at svare til
gruppen, og at hun mener at du forveksler hende med en anden
Hanne.

--
Bertel