E-Mail
webnoob 5265
Hamster: Mailfilter
Fra : Splyf

Dato : 18-08-02 12:15

Hej!

Jeg er den lykkelige ejer af et *-aliasdomæne hvor jeg så lader Hamster
hente mails fra én konto på mit mailhotel.
Nu vil jeg så bare gerne have de adresser delt ud til de brugere mailen
faktisk er sendt til. Hvordan gøres det?

Er det muligt i den forbindelse at lade Hamster fungere som en SMS-forwarder
så brugerne får besked på deres mobiltelefon når der er kommet ny mail, og
igen hvordan gøres det?

Er det korrekt at hvis en mail ikke kan leveres at det kun er admin-kontoen
der får besked om dette og ikke den bruger der har forsøgt at sende mailen,
eller mangler jeg noget i opsætningen?

Fra : Dino

Dato : 18-08-02 15:11

Den 18-8 2002 skrev Splyf i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> Nu vil jeg så bare gerne have de adresser delt ud til de brugere
> mailen faktisk er sendt til. Hvordan gøres det?

Jeg går ud fra brugerne er oprettet i Hamster (Configuration - Accounts)
og at du henter fra alle mail fra *EN* mailbox.
I MailFilt.hst oprettes et filter fx:

[Splyf]
Set(Bruger1) Any-Recipient: "bruger1@splyf.dk"
Set(Bruger2) Any-Recipient: "bruger2@splyf.dk"
..
..
og så der ud af...

Og i det script der henter mail:

HamFetchMail("mail.splyf.dk", "", "", "", "", "Splyf")

> Er det muligt i den forbindelse at lade Hamster fungere som en
> SMS-forwarder så brugerne får besked på deres mobiltelefon når der er
> kommet ny mail, og igen hvordan gøres det?

Det er ikke muligt.

> Er det korrekt at hvis en mail ikke kan leveres at det kun er
> admin-kontoen der får besked om dette og ikke den bruger der har
> forsøgt at sende mailen, eller mangler jeg noget i opsætningen?

Det er korrekt.

--
Dino

Verdens største samling af danske
scripts og moduler til Hamsteren

<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html>

Fra : Splyf

Dato : 18-08-02 15:29

"Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke muligt.

Vil det sige at man ikke kan får Hamsteren til at forwarde indkomne mails
videre til adresser 'ud af huset' ?
For ellers kunne man jo bare sende hele mailen til mobiltelefonen (jeg ved
det er voldsomt).

Fra : Dino

Dato : 18-08-02 16:48

Den 18-8 2002 skrev Splyf i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Vil det sige at man ikke kan får Hamsteren til at forwarde indkomne
> mails videre til adresser 'ud af huset' ?

Med den næste stabile version (der kommer indenfor de næste 1-2 måneder)
vil det blive muligt. Men det er ikke muligt med den version du bruger nu.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-08-02 22:43

Således skrev Dino <no.email.replies@excite.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 18 Aug 2002 17:47:53 +0200:

>Med den næste stabile version (der kommer indenfor de næste 1-2 måneder)
>vil det blive muligt. Men det er ikke muligt med den version du bruger nu.

Ellers er muligheden der i beta 1.3.23.191.

Jeg har kørt med beta'erne i lange tider nu, og det er sjældent, der
er alvorlige fejl i dem. Ellers kommer der lynhurtigt et fiks.

Kom nu....

Du tør jo ikke...

Knud
--
Suntne vacci laeti?

Fra : Dino

Dato : 18-08-02 23:08

Den 18-8 2002 skrev Knud Winckelmann i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
>
> Jeg har kørt med beta'erne i lange tider nu, og det er sjældent, der
> er alvorlige fejl i dem. Ellers kommer der lynhurtigt et fiks.

Jeg tør ikke hvad? Bruge beta-versioner? Geez ;0)

Men det er ikke altid jeg vil rekommendere beta-versionerne til Hamster
"newbiez"(?)! Nogle gange giver de lidt for meget problemer, som fx 190
gjorde :0(

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-08-02 23:15

Således skrev Dino <no.email.replies@excite.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 19 Aug 2002 00:07:43 +0200:

>Jeg tør ikke hvad? Bruge beta-versioner? Geez ;0)

Pokkers. Jeg slamquoter i dag. Det var nu Splyf, jeg udfordrede.

>Men det er ikke altid jeg vil rekommendere beta-versionerne til Hamster
>"newbiez"(?)! Nogle gange giver de lidt for meget problemer, som fx 190
>gjorde :0(

Det er altid en god ide lige at lade nogle andre finde de grimmeste
bugs, inden man kaster sig over de nye betaer.

Knud
--
The lion and the calf shall lie down together
but the calf won't get much sleep. -- Woody Allen

Fra : Dino

Dato : 19-08-02 00:38

Den 19-8 2002 skrev Knud Winckelmann i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er altid en god ide lige at lade nogle andre finde de grimmeste
> bugs, inden man kaster sig over de nye betaer.

Kan ikke lade vær, jeg er Xnews og Hamster Beta-afhængig ;0)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-08-02 19:21

Splyf skrev:

> Nu vil jeg så bare gerne have de adresser delt ud til de brugere
> mailen faktisk er sendt til. Hvordan gøres det?

Hvis du ikke har gjort det endnu, slår du POP3 eller IMAP (hvis mailen
skal forblive på serveren) til i Hamster, giver folk servernavn, port-
nummer og brugernavn/kodeord, som de så kan indtaste i deres mail-
applikation.

> Er det muligt i den forbindelse at lade Hamster fungere som en
> SMS-forwarder så brugerne får besked på deres mobiltelefon når der er
> kommet ny mail, og igen hvordan gøres det?

Jada, hvis du har adgang til en SMS-gateway som kan finde det rette
mobilnetværk ud fra telefonnummeret, kan du lave et Hamster script som
udfra mailadressen slår modtager-telefonnummeret op og derefter sender
en besked.

Nej, jeg bruger det ikke selv og har derfor ikke et script i skuffen
du kan få en kopi af.

Du er formodentlig godt klar over, at det koster penge at sende SMS-
beskeder?

> Er det korrekt at hvis en mail ikke kan leveres at det kun er
> admin-kontoen der får besked om dette og ikke den bruger der har
> forsøgt at sende mailen, eller mangler jeg noget i opsætningen?

Aner det ikke, jeg bruger ikke mail-delen i Hamster.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Splyf

Dato : 19-08-02 09:26

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en besked.

> Du er formodentlig godt klar over, at det koster penge at sende SMS-

Man har da alle dage (eller meget længe) kunne sende en email til en
mobiltelefon.
Eks. til en hos Sonofon: xxxxxxxx@note.sonofon.dk
Tilsvarende har de andre teleselskaber vel også muligheden.

Hvordan vil du have at det skal opkræves?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-08-02 22:21

Splyf skrev:

> Man har da alle dage (eller meget længe) kunne sende en email til en
> mobiltelefon. Eks. til en hos Sonofon: xxxxxxxx@note.sonofon.dk
> Tilsvarende har de andre teleselskaber vel også muligheden.

Nej.