Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket kamera
Fra : Mich@el Christensen

Dato : 18-08-02 10:56

Hejsa

Jeg er en lille amatør, der elsker at tage billeder, specielt gode billeder.
Jeg har dog ikke mit eget kamera, men låner min mors "almindelige zoom
kamera" (og hun er lidt trær af, at jeg tager langt de fleste billeder). Jeg
står og vil gerne ud og have anskaffet mit eget, så jeg rigtig kan komme
igang. Det skal være rimelig let at betjene, tage gode billeder og helst
ikke kommer over 3000.-
Hvilket kamera skal jeg vælge???
Jeg har kigget lidt på Nikon F55. Skal jeg vælge noget i den stil, eller
skal det være noget helt andet???

Er der nogen specielle ting, jeg bør tænke på før jeg går rigtig i gang???

Mvh

Michael

Fra : Amund Johansen

Dato : 18-08-02 11:16

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> eller skal det være noget helt andet???
>
> Er der nogen specielle ting, jeg bør tænke på før jeg går rigtig i

Er du kun ute etter filmkamera ? For 3000 kan du få et OK digitalkamera som
er mye billigere i bruk, da du slipper film og fremkalling og lett kan
slette de bilder du ikke liker.

Hvis du vet at du vil ha filmkamera hadde jeg sett etter en brukt
speilrefleks, da du får mye mer kamera for pengene enn med en F55, som er
en veldig spartansk utstyrt model.

Nå kjenner jeg ikke prisnivået i Danmark så andre får komme med forslag til
hva du får for 3000 i en brukthandel.

mvh
Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/