Classic cross i Dall
Fra : Per M. Pedersen

Dato : 18-08-02 08:31

Hvis ikke Claus Rittig har nævnt det så gør jeg det lige for en sikkerheds
skyld.

Der er altså Classic cross på Dall cross banen syd for Ålborg. De starteri
dag kl 09.00 og slutter ved 14-15 tiden.

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-08-02 15:55

"Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er altså Classic cross på Dall cross banen syd for Ålborg. De starteri
> dag kl 09.00 og slutter ved 14-15 tiden.

Og det var egentlig ret god underholdning!
De gamle liv kan nu godtnok få de gamle motorcykler til at køre stærkt
endnu.

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 18-08-02 18:21

Claus Rittig skrev ...
> "Per M. Pedersen" skrev ...

> Og det var egentlig ret god underholdning!
> De gamle liv kan nu godtnok få de gamle motorcykler til at køre stærkt
> endnu.

Hueh, skulle du så ikke være med ))

Jeg syntes nu det gik rigeligt hurtig for mig

Måske var det fordi jeg valgte at stille mig de steder
hvor der var trafik, da jeg i dagens anledning var officials
med tre flag i hånden

Tog en billede-serie i løbet af dagen, men har desværre kun modem
forbindelse. :-/

--
Hilsen Jens, HONDA Revere(til cross i dag)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-08-02 20:51

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse

> Hueh, skulle du så ikke være med ))

Næh, jeg er ikke gammel nok endnu... Men vent og se om 15 år!

> Jeg syntes nu det gik rigeligt hurtig for mig

Ja, nogle at dem ku godtnok finde ud af at give gas.

> [...]
> med tre flag i hånden
> Tog en billede-serie i løbet af dagen, men har desværre kun modem

Men kan du ikke bare smide et eller to af de bedste på binaer?

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 19-08-02 11:39

Claus Rittig skrev ...
> "Jens U" skrev ...

> Næh, jeg er ikke gammel nok endnu... Men vent og se om 15 år!

Det har da ikke noget med din alder at gøre,
men alderen på materiellet.

Jo, men så må du love mig ikke at udskifte i din mc bestand de næste 15 år
og det kan du nok ikke overholde

> Ja, nogle at dem ku godtnok finde ud af at give gas.

> Men kan du ikke bare smide et eller to af de bedste på binaer?

Ok, der kommer nogle udvalgte i en tråd der har navn som denne + dato

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-08-02 16:19

> Det har da ikke noget med din alder at gøre,
> men alderen på materiellet.

Næh, alderen på chaufføren spiller også ind, man SKAL være over 40 år.
Der køres i klasser for 40+, 50+ og 60+ så jeg kan ikke engang være med
blandt de yngste. Kun sandsækkene i sidevognene har "valgfri alder".

> Ok, der kommer nogle udvalgte i en tråd der har navn som denne + dato

Okay, jeg er på vej derover for at kigge.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-08-02 16:45

> Ok, der kommer nogle udvalgte i en tråd der har navn som denne + dato

Orv, den BMW sidevognscykel du har fotograferet, så du dens kædetræk? Det er
jo normalt en kardan-cykel, men de havde lavet den mest geniale konvertering
til kædetræk, med kædehjulet løbende om baggaffel-akslen, så kæden ikke skal
give sig i længden når affjedringen arbejder!
Aalborg Off-Road MC Klub havde iøvrigt en enkelt mand med på banen (og et
par stykker med flag), som sandsæk i en flot hvid Triumph sidevognsracer.

Rittig

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 19-08-02 17:03

> [...]
> par stykker med flag), som sandsæk i en flot hvid Triumph sidevognsracer.

Ja, det var ret underholdende at se Jan og Verner køre rundt i Triumphen.
Verner, en meget behaglig og ældre fyr, kørte ikke helt så stærkt som Jan
kunne tænke sig og det understregede følgende episode grundigt.
Torben, Mads og jeg stod flagpost i det skrånende 180 gr højresving og på
trods af at vi have vinden i ryggen og der var 4 andre maskiner på banen og
en afstand ( ca 60-80 m ) over til det storekassehop ved tilskuerrækken
kunne vi høre Jan råbe "MERE GAS" da de kørte hen i mod hoppet. Og husk så
lige på at Jan havde hjelm på. Det rejser spørgsmålet om man kan råbe sig
selv til en høreskade??

Sjovt........ Ja

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-08-02 21:32

> Det rejser spørgsmålet om man kan råbe sig
> selv til en høreskade??

Hvis nogen kan, så kan Jan!

(Han stak sig i fingeren med en skruetrækker, så han måtte sygemeldes i
længere tid, han skød sig i øjet med en bagdæmperfjeder så han var
bevidstløs i 20 minutter, han ... Jæ ku blie ved.)

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 20-08-02 12:35

> Hvis nogen kan, så kan Jan!

Han fortalte også at han havde lavet et klassisk stunt, for jan havde
naturligvis brugt meget tid i sidste heat på at vinke til publikum, for at
andet. Og i sidste sving gav Verner pludselig cyklen lidt gas, så Jan
mistede balancen og lå på ryggen og rodede rundt i sidevognen da de kørte
over målstregen naturligvis til stor morskab for alle andre.

Han er bare født til at komme galt afsted

Mads Lund
YZ426 (nok snart x2)
YZ400
RM250 (snart væk)
KX500
WR200

+ noget gade skrammel

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-08-02 12:57

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<OPp89.65$nB3.1663@news.get2net.dk>...

> Mads Lund
> YZ426 (nok snart x2)
> YZ400
> RM250 (snart væk)
> KX500
> WR200

"vær helt rolig - mændene i de hvide kitler er her kun for at hjælpe dig -
ærmerne i denne trøje *skal* være så lange, det er for ikke fryse om
fingrene"

Dr. S.

Fra : Mads Lund

Dato : 20-08-02 14:18

> "vær helt rolig - mændene i de hvide kitler er her kun for at hjælpe dig -
> ærmerne i denne trøje *skal* være så lange, det er for ikke fryse om
> fingrene"

Jeg har overbevist min hjerne om at det er en god forretning

Og jeg regner da med er en enkelt af dem måske skal sælges igen.

Mads Lund

Fra : Jens U

Dato : 19-08-02 19:53

Claus Rittig skrev ...

> [...]
> konvertering til kædetræk, med kædehjulet løbende om baggaffel-akslen,
> så kæden ikke skal give sig i længden når affjedringen arbejder!

Og efter chaufførens udsagn før præmie overrækkelsen havde rødvinen
smagt meget godt dagen før, så de tog det lidt mere stille.
Det er vel også årsagen at billede blev så godt
med det dårlige digicam jeg havde med.

Vinderne var lige bag ved (de slørede)
som overhalede dem i næste sving med en omgang

Desværre, måske en anden gang, men Ole fortalte mig om den konstruktion.

> Aalborg Off-Road MC Klub havde iøvrigt en enkelt mand med på banen (og et
> par stykker med flag), som sandsæk i en flot hvid Triumph sidevognsracer.

Du kan kun takke "gamle" Ole for de fine billeder, for det var hans skyld
at jeg var i Dall lige den dag.

Han har en god overtagelse evne, siden at jeg ville køre 250 km
og bruge det meste af min fri søndag (som jeg ikke har mange af)
på cross.

Fik også hilst kort på Mads Lund, da han stod på posten,
som jeg skulle overtage, når vi rokerede mellem hver heat.

Ja, og Per P som flygte hver gang jeg nærmede mig ham

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 20-08-02 07:50

> [...]
> som jeg skulle overtage, når vi rokerede mellem hver heat.
>
> Ja, og Per P som flygte hver gang jeg nærmede mig ham

Ja, jeg beklager men jeg skulle afløse Mads når hans telefon ringede, så jeg
var nød til at holde mig i nærheden. Hyggeligt at ses igen i øvrigt.

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Jens U

Dato : 20-08-02 18:22

Per M. Pedersen skrev ...

> "Jens U" skrev

> Ja, jeg beklager men jeg skulle afløse Mads når hans telefon ringede, så
jeg
> var nød til at holde mig i nærheden. Hyggeligt at ses igen i øvrigt.

Har Mads ikke Sonofon, for så kan han bare bruge telefonsvarer

Ja, det var da hyggeligt at mødes igen, det kan jo være det ikke bliver
sidste gang vi ses.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere