en smule hjælp til en studerende...
Fra : Supermand

Dato : 17-08-02 21:40

Hej piger og drenge!

Jeg har en lille forespørgsel - en tanke der slog mig om jeg ikke lige
skulle prøve at høre jeres mening om flg. hjemmesider og jeres mening om
hvori jeg skal sætte min opsparing?
Jeg er relativt ny i denne investeringsverden og ved ikke om jeg skal sætte
mine penge i aktier (nu hvor de er faldet så meget - skal jeg vente lidt
endnu til det går bedre for verdensøkonomien, eller?) - eller hvad jeg skal
gøre med dem.
Prøv læs lidt om det her og fortæl om det er en god ide - er det bare noget
smart reklame de skriver der, eller er det noget jeg skulle tage og sætte
penge i?
http://www.gr.dk/highyield/index.html

Og så overvejer jeg at tilmelde mig dem her: https://www.stocknet.dk -
istedet for at bruge nordea´s investeringsportal (tror at den er dyr - altså
nordea), da jeg snart gerne vil til at prøve at handle aktier....

Og så var der en der sagde noget om at man skulle investere i fast ejendom
gennem et selskab i luxembourg så man kunne få skatte-fordele..............
Kræver det mange penge så man skal have sine forældre med på den vogn, og er
det indviklet, eller skal jeg bare droppe den tanke?
Det lyder umiddelbart indviklet at investere gennem et andet selskab i
luxembourg, men tanken lyder da tillokkende og hvis det er lige så let som
at købe udenlandske aktier, ja sååh - lyder det meeget interessant.....

Kommentarer er HJERTELIGT velkomne!
Håber at i kan hjælpe mig lidt - og sikkert også andre end mig (hvis i har
lyst)....

På forhånd tak.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Karsten Madsen

Dato : 26-08-02 18:34

> ... er det bare noget smart reklame de skriver der,
> eller er det noget jeg skulle tage og sætte penge i?
> http://www.gr.dk/highyield/index.html

Jeg finder det for risikabelt i øjeblikket. Der kunne være en risiko for
flere finansskandaler i USA, som vil få renten på erhvervsobligationer til
at stige - og dermed reducere gevinsten mærkbart.

Hvad med ganske almindelige danske obligationer indtil vi har set hvad vej
aktiemarkederne skal. Der er efter min mening stadig fare for et voldsomt
dyk indenfor det næste halve år.

> Og så overvejer jeg at tilmelde mig dem her: https://www.stocknet.dk -

Jeg bruger selv Stocknet og kan varmt anbefale dem.

> Og så var der en der sagde noget om at man skulle investere i fast ejendom
> gennem et selskab i luxembourg så man kunne få
skatte-fordele..............

Det lyder ikke som om du helt kan overskue, hvad du går ind i. Så jeg ville
lade være.
Iøvrigt - fast ejendom har været en god investering, men derfor og måske
netop derfor behøver det jo ikke at være det fremover.

Hvis du er ude efter noget lidt mere "spændende" at investere i, kunne du jo
prøve en mindre portion guldaktier. Måske max 10% og resten i obligationer.
Hvis dollaren fortsætter sit fald, er der gode muligheder for at
guldaktierne vil stige igen.

Hilsen Karsten