Længde på støddæmpere
Fra : Torben

Dato : 17-08-02 19:53

Jeg skal have fat i nogle nye bagdæmpere til bagdelen på min veteran.
Hvordan måler jeg længden ?
Er det med baghjulet løftet fra af jorden eller er det med vægt på dæmperne
?
med baghjulet løftet måler de 380 mm center hul til center hul, men det er
umuligt at finde andre i den længde !!!!
MVH Torben

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 18-08-02 07:01

Længden er bestemt af den ubelastede bagdæmper, altså enten så motorcyklen
er løftet på centralstøttebenet så baghjulet går fri af jorden. Gælder for
min BMW da den hviler på baghjulet når den står på centralstøttebenet. Men
belastningen (på BMWén) er så lille når den står på centralstøttebenet at
det nok ikke gør nogen forskel om baghjulet løftes fri af jorden). Eler mål
bagdæmperen når den er taget af for da vil fjederen jo trykke den til den
optimale længde.
Det skulle nok være muligt at finde nye dæmpere i den ønskede længde, men
hvis ikke er det da kun at få lavet et afstandsstykke til at sætte på
toppene så den bliver længere, det har jeg da en gang haft endog fra en
producent af dæmpere.

Mvh. Gert Thorgersen

Torben <stenbakFJERN@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5e9bdc$0$392$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...