/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
hjemme pc!
Fra : Nikolai R. Jensen


Dato : 17-08-02 19:01

Da jeg i sin tid købte en hjemme-pc så var aftalen lavet sådan at jeg gik
(vist nok) 3 kr. ned i løn i timen....... Men hvad så når man har
overarbejdet? Jeg har en kammerat der arbejder samme sted som mig... som i
den tid har fået cirka 1000 overarbejds timer udbetalt som der også er
trukket de 3 kroner fra!!! dvs siger at han har betalt cirka en 7000-8000
før skat mere for pc´en end hvis han kun havde arbejdet det han skulle!
Regnskabs afdelingen siger at sådan er reglerne at de skal trække de 3
kroner af hver udbetalt time.... kan det virkeligt passe?

Mvh.

Nikolai R. Jensen



 
 
Jakob Houkjær (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Houkjær


Dato : 17-08-02 19:34


"Nikolai R. Jensen" <mi@noway.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5e8f3e$0$88379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Da jeg i sin tid købte en hjemme-pc så var aftalen lavet sådan at jeg gik
> (vist nok) 3 kr. ned i løn i timen....... Men hvad så når man har
> overarbejdet? Jeg har en kammerat der arbejder samme sted som mig... som i
> den tid har fået cirka 1000 overarbejds timer udbetalt som der også er
> trukket de 3 kroner fra!!! dvs siger at han har betalt cirka en 7000-8000
> før skat mere for pc´en end hvis han kun havde arbejdet det han skulle!
> Regnskabs afdelingen siger at sådan er reglerne at de skal trække de 3
> kroner af hver udbetalt time.... kan det virkeligt passe?

Det lyder lidt mærkeligt for så kan man jo netop ikke sætte en fast pris på
PC'eren. Det normale ved den slags ordninger er trækning af et fast
månedligt beløb før skat så man ved hvad sagerne koster....

______________________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ikke TDC Internet



Nikolai R. Jensen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Nikolai R. Jensen


Dato : 17-08-02 20:40


"Jakob Houkjær" <agenten007@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3d5e9704$0$87268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Nikolai R. Jensen" <mi@noway.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d5e8f3e$0$88379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Da jeg i sin tid købte en hjemme-pc så var aftalen lavet sådan at jeg
gik
> > (vist nok) 3 kr. ned i løn i timen....... Men hvad så når man har
> > overarbejdet? Jeg har en kammerat der arbejder samme sted som mig... som
i
> > den tid har fået cirka 1000 overarbejds timer udbetalt som der også er
> > trukket de 3 kroner fra!!! dvs siger at han har betalt cirka en
7000-8000
> > før skat mere for pc´en end hvis han kun havde arbejdet det han skulle!
> > Regnskabs afdelingen siger at sådan er reglerne at de skal trække de 3
> > kroner af hver udbetalt time.... kan det virkeligt passe?
>
> Det lyder lidt mærkeligt for så kan man jo netop ikke sætte en fast pris

> PC'eren. Det normale ved den slags ordninger er trækning af et fast
> månedligt beløb før skat så man ved hvad sagerne koster....
>

Nemmerlig men regnskabs chefen siger at det kun er lovligt på den måde som
vi har lavet aftalen! Og det er jo firmaet der score alle de ekstra penge
som der kommer ind for pc´en.......

Men spørgsmål er kan man få nogen af pengene tilbage eller er det bare
ærgeligt at man har lavet en dårlig deal?

Mvh.

Nikolai R. Jensen



Erik G. Christensen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 17-08-02 19:50

"Nikolai R. Jensen" wrote:
>
> Da jeg i sin tid købte en hjemme-pc så var aftalen lavet sådan at jeg gik
> (vist nok) 3 kr. ned i løn i timen....... Men hvad så når man har
> overarbejdet? Jeg har en kammerat der arbejder samme sted som mig... som i
> den tid har fået cirka 1000 overarbejds timer udbetalt som der også er
> trukket de 3 kroner fra!!!

Det er jer der har lavet en dårlig aftale, hvordan er det beskrevet,
at i kommer ud af den.

Måske bør i finde en ny tillidsrepræsentant.

NB. Og jeg har som arbejdsgiver lavet de samme aftaler.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Morten Bjergstrøm (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 17-08-02 20:56

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev:

> Det er jer der har lavet en dårlig aftale, hvordan er det beskrevet,
> at i kommer ud af den.

Kan man overhovedet lave en god aftale når det drejer sig om
hjemmepcordningen?

--
Morten http://miljokemi.dk

Erik G. Christensen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 17-08-02 21:01

"Morten Bjergstrøm" wrote:
>
> "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev:
>
> > Det er jer der har lavet en dårlig aftale, hvordan er det beskrevet,
> > at i kommer ud af den.
>
> Kan man overhovedet lave en god aftale når det drejer sig om
> hjemmepcordningen?

Nej, ikke lige nu, men den nævnte ordning er så vidt det er
beskrevet under den gamle ordning, med modregning i bruttoløn,
og vist udformet, så der er proportional modregning, istedet
for beløbsmodregning.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Morten Bjergstrøm (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 17-08-02 21:07

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev:

> Nej, ikke lige nu, men den nævnte ordning er så vidt det er
> beskrevet under den gamle ordning, med modregning i bruttoløn,
> og vist udformet, så der er proportional modregning, istedet
> for beløbsmodregning.

Det var nu ikke en gang det skattetekniske jeg tænkte på, men mere det,
at det virker som om det er pcere, der sælges til en markant overpris
og med meget software de fleste alligevel ikke har brug for.

--
Morten http://miljokemi.dk

Erland R. Nielsen (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 18-08-02 11:40


> Det var nu ikke en gang det skattetekniske jeg tænkte på, men mere det,
> at det virker som om det er pcere, der sælges til en markant overpris
> og med meget software de fleste alligevel ikke har brug for.
>
> --
> Morten http://miljokemi.dk

De pc'ere vi blev tilbudt på arbejdspladsen lige før ordningen ophørte (var
vist Dell maskiner), var jo et fristende tilbud pga. det skattetekniske. Men
når man så på den aktuelle pris som fradraget i bruttoløn var baseret på, ja
så var den noget højere end markedsprisen.

Fint at vide at sådan en ordning tillod pc-leverandører at tage overpriser,
betalt af alle danmarks skatteydere. Vi har betalt for at en masse mennesker
har kunnet side og netsurfe og spille med skattefradrag. Idiotisk ordning.

mvh Erland



Bertel Lund Hansen (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-08-02 12:02

Erik G. Christensen skrev:

>Nej, ikke lige nu, men den nævnte ordning er så vidt det er
>beskrevet under den gamle ordning, med modregning i bruttoløn,
>og vist udformet, så der er proportional modregning, istedet
>for beløbsmodregning.

Er det ikke også netop det der skulle ske så det ikke blev et
camoufleret salg? Deres pension bliver f.eks. også nedsat.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Erik G. Christensen (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 18-08-02 14:23

Bertel Lund Hansen wrote:
>
> Erik G. Christensen skrev:
>
> >Nej, ikke lige nu, men den nævnte ordning er så vidt det er
> >beskrevet under den gamle ordning, med modregning i bruttoløn,
> >og vist udformet, så der er proportional modregning, istedet
> >for beløbsmodregning.
>
> Er det ikke også netop det der skulle ske så det ikke blev et
> camoufleret salg? Deres pension bliver f.eks. også nedsat.

Nej, det var helt efter loven at modregne med et fast beløb
pr måned.
Men da lønnen dermed er lavere end ellers, vil det naturligvis
også give lavere pension og feriepenge, når de beregnes i
forhold til løn.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

WE (17-08-2002)
Kommentar
Fra : WE


Dato : 17-08-02 19:59

Mon ikke din kammerat får en eller anden form for ekstrabetaling, når det er
overarbejde.

Han skal sige til chefen, at han ikke skal trækkes 1000*3 men ca 1000*4,50
kr.



"Nikolai R. Jensen" <mi@noway.dk> skrev i en meddelelse
news:3d5e8f3e$0$88379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Da jeg i sin tid købte en hjemme-pc så var aftalen lavet sådan at jeg gik
> (vist nok) 3 kr. ned i løn i timen....... Men hvad så når man har
> overarbejdet? Jeg har en kammerat der arbejder samme sted som mig... som i
> den tid har fået cirka 1000 overarbejds timer udbetalt som der også er
> trukket de 3 kroner fra!!! dvs siger at han har betalt cirka en 7000-8000
> før skat mere for pc´en end hvis han kun havde arbejdet det han skulle!
> Regnskabs afdelingen siger at sådan er reglerne at de skal trække de 3
> kroner af hver udbetalt time.... kan det virkeligt passe?
>
> Mvh.
>
> Nikolai R. Jensen
>
>



Peter Elmkvist Snabe (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter Elmkvist Snabe


Dato : 17-08-02 20:27


"WE" <cft3409@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:ajm6i7$s3k$2@news.cybercity.dk...
> Mon ikke din kammerat får en eller anden form for ekstrabetaling, når det
er
> overarbejde.
>
> Han skal sige til chefen, at han ikke skal trækkes 1000*3 men ca 1000*4,50
> kr.

Er det kun mig, der ikke forstå noget af ovenstående.



Jan (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 18-08-02 15:56


> Mon ikke din kammerat får en eller anden form for ekstrabetaling, når det
> er overarbejde.
> Han skal sige til chefen, at han ikke skal trækkes 1000*3 men ca 1000*4,50
kr.

> Er det kun mig, der ikke forstå noget af ovenstående.

Nope, jeg er også helt solgt ??

/Jan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste