OnClick skjules af OnDblClick
Fra : Holger Nielsen

Dato : 17-08-02 18:58

I et lille testprogram har jeg en ListBox, der ved dobbeltklik skal
ændre indhold afhængigt af, hvilken knap i en RadioGroup, der er aktiv;
det fungerer udemærket.
Jeg har så tilføjet en OnClick-metode, der omvendt rapporter en egenskab
ved den udvalgte streng til RadioGroup'en; den fungerer også.
Men efter tilføjelsen virker OnDblClick-metoden ikke mere, ved
dobbeltklik er det OnClick-metoden, som træder i kraft.
Er de to events OnClick og OnDblClick virkelig  ikke uafhængige af
hinanden?

Tak for et evt. svar og venlig hilsen fra

Holger Nielsen

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 19-08-02 14:38

"Holger Nielsen" <holger.nielsen@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dobbeltklik er det OnClick-metoden, som træder i kraft.
> Er de to events OnClick og OnDblClick virkelig ikke uafhængige af

Nej. Det er temmelig svært at styre når vi taler om "native" windows
controller. Det kan snildt lade sig gøre når du selv udvikler komponenter
der f.eks arver fra TCustomComponent. Hvorfor ændrer du det ikke til
højre-venstre clicks, istedet for click og dblclick...?