Små piphanse
Fra : bellalund

Dato : 17-08-02 18:28

Hej, sådan to små piphanse, små fugle, er faldet ud af deres rede helt oppe
i toppen af min gavl! De blev reddet af mine to små katte som kom med hver
deres. Heldigt for Kaj og Børge, ja det er de to små piphanse blevet døbt
igår, er vores katte ikke så store endnu så de ved hvordan de slår ihjel.
Nu lever de i en flødebollekasse, med lækkert blødt underlag, som de skider
på hele tiden.
Hvad kan sådan nogen små piphanse fodres med? De får toast-brød dyppet i
vand, fodret med en pincet ned i gabet. De pipper og pipper mere når jeg
fløjter! Hvad kan Kaj og Børge spise der er anderledes end toastbrød? Gidder
ikke skaffe melorme osv. Det skal være noget som er i en almindelig
husholdning på SU-budget! Deres høm-hømmer er er blevet lidt tynde grundet
alt det vand-toast.

på forhånd tak
Fugleeksperterne

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 18-08-02 13:40

Ja nu havde det jo hjulpet lidt hvis man vidste lidt om hvad fuglegruppe der
er tale om .....
men de fleste småfugleunger lever af insekter og larver - uanset om de
senere kun er frøspisere
Og ærligt talt så havde det jo været mere rigtigt at lade katten få dem ,
hvis du ikke har tænkt dig at fodre
dem ordentligt !!
Men et alternativ til melorme , som i øvrigt ikke er særligt dyre -jeg tror
det er ca 100kr for et kilo og de kan "holde" sig i flere mdr på hvedklid og
lidt gulerod ,
kunne være hakket hårdkogt æg blandet med lidt rasp ....
men egentlig skulle der jo vitamniner ol . til også ....
og der skal fodres temmeligt tit !!!
hilsen