OS X reinstallering
Fra : (Lars Kristian

Dato : 17-08-02 13:51

Lige et spørgsmål til X-guruerne:

Jeg har efterhånden fået en del bøvl med udskrift og performance i OS X,
og tænker derfor på at reinstallere. Men bare lige for en ordens skyld:
Er det nemmeste ikke at kopiere Users-mappen til en anden partition,
herefter slette hele skidtet, lave en clean install og så sætte den
gamle Users-mappe tilbage? Eller er det vanskeligere end det? Og er der
desuden andet, man bør tage højde for?

Mvh
Lars Kr. Sørensen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-08-02 15:38

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> herefter slette hele skidtet, lave en clean install og så sætte den
> gamle Users-mappe tilbage? Eller er det vanskeligere end det? Og er der

Det burde virke helt fint, hvis du sørger for at du har samme User-ID på
den nye installation. Hvis du i øjeblikket bruger den brugerkonto, som
du oprettede ved installationen, så er der intet problem. Den har UID
501 og det vil den også have på den nye installation. Hvis disse ting
ikke passer sammen, så vil du ikke kunne åbne dine filer i den nye
installation, medmindre man roder lidt i terminalen. Det er dog meget
nemt...

Istedet for direkte at erstatte den nye Users-mappe med den nye (hvilket
ikke vil kunne lade sig gøre uden problem), så ville jeg kopiere tingene
fra den gamle til den nye. På den måde får du ikke noget "gammelt skidt"
med fra den gamle installation og du får kun de filer over, som du skal
bruge. Her tænker mest på Library-mappen, som du nok skal lade OS X
styre.

En ting til: Vent til 10.2 er ude, da du så ikke behøver at gøre det
hele igen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : (Lars Kristian

Dato : 18-08-02 08:45

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Det burde virke helt fint, hvis du sørger for at du har samme User-ID på
> den nye installation. Hvis du i øjeblikket bruger den brugerkonto, som
> du oprettede ved installationen, så er der intet problem.

Det gør jeg.

> Istedet for direkte at erstatte den nye Users-mappe med den nye...

Jeg tror, jeg forstår hvad du mener...

> En ting til: Vent til 10.2 er ude, da du så ikke behøver at gøre det
> hele igen.

Yep, du har ret. Jeg venter lige lidt.

Mvh
Lars Kr. Sørensen