Jeg elsker muslimer
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 17-08-02 13:26

Jeg vil lige korrigere noget , hvis nogle skulle mene at jeg hader muslimer.
Jeg elsker dem nemlig og ønsker de skal møde den levende Gud og blive frelst
i Jesu navn.. Der findes nemlig kun en vej til Gud og det er Jesus , det er
den vej alle skal for at møde Gud.
Jesus døde på korset også for muslimer.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der bor i Viborg.
se min hjemmeside www.nydheder.subnet.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 17-08-02 14:00

d. 17/08/02 14:25 skrev Børge Højlund Jensen fra Viborg på b-h-j@oncable.dk
i artiklen 3d5e40ae$0$27666$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg vil lige korrigere noget , hvis nogle skulle mene at jeg hader muslimer.
> Jeg elsker dem nemlig og ønsker de skal møde den levende Gud og blive frelst
> i Jesu navn..

Jeg vil ikke gå helt så langt som til at sige, jeg ligefrem elsker muslimer.
Jeg ser kun, kristne og muslimer tilsyneladende har en fælles opfattelse af
næstekærligheden, som er vital for den kristne tro, noget i Bibelen tyder
på, Allah og Jahve er to navne for samme Gud.

Det, jeg hader mest, er en alvorlig mistanke om, at den store modvilje mod
muslimerne i Danmark tager opmærksomheden bort fra en langt større trussel
mod den kristne tro. Det er selve de kristne grundbegreber som kærlighed til
Gud og kærlighed til medmennesker, der angribes i et samfund, hvor den
enkeltes individuelle ønsker, behov og frihed er vigtigere end fællesskabets
i tilfælde af interessekonflikter mellem individ og samfund. Man opfattes
nærmest om mentalt retaderet og naiv, hvis man prioriterer fællesskabets
interesser højest og ikke stiller særlige krav til samfundet. Personlig
udvikling drejer sig efterhånden mest om at blive bedre til at rage til sig.

> Der findes nemlig kun en vej til Gud og det er Jesus , det er
> den vej alle skal for at møde Gud.

Det kan jeg kun være enig i som kristen.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : arc@na

Dato : 17-08-02 18:42

Boerge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> wrote in

> Jeg ser kun, kristne og muslimer tilsyneladende har en fælles
> opfattelse af næstekærligheden, som er vital for den kristne tro,
> noget i Bibelen tyder på, Allah og Jahve er to navne for samme Gud.

Det kan du kun skrive, fordi du ikke har sat dig ind i, hvad islam står
for - dine udtalelser bygger på rene pressereferater. Prøv du engang at
læse koran, sunnah og hadith, og tag dine centrums-demokratiske
kontaktlinser af imens (hvis du kan).

Begrebet "næstekærlighed", som er kristendommens centrale budskab,
forekommer overhovedet ikke i islam, derimod kræves det af islammerne,
at de skal undertrykke dhimmi'er (ikke-muhamedanere), afkræve dem
brandskat (= "beskyttelsesafgift"), og hvis de ikke makker ret, at de
så slår dem ihjel. Dræber dem. Hakker hænder og fødder af. Lader dem gå
med gule mærker (jødestjerner - det var faktisk muhammed og hans
bødler, som fandt på det, og ikke Hitler).

Se på, hvordan kristne eller hinduer bliver behandlet i Dar-us-salaam
(lande, hvor islam hersker - "fredens land" i modsætning til dar-ul-harb -
"krigens land", som er lande hvor folk er ateister, kristne, jøder eller
hinduer etc.)

Folk, som synes, at dette lyder fuldstændig vanvittigt, kan jeg kun
give ret - det ER fuldstændigt vanvittigt. Men det er sanktioneret i
koran, sunna og hadith. Læs selv:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/

arc@na

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 17-08-02 18:58

d. 17/08/02 19:42 skrev arc@na på boss@nsa.invalid.gov i artiklen
Xns926DC8B101EDBmarsupilankangoroogo@193.88.15.213:

> [...]
> for - dine udtalelser bygger på rene pressereferater. Prøv du engang at
> læse koran, sunnah og hadith, og tag dine centrums-demokratiske

Nej, tak. Jeg har ingen intensioner om at sætte mig grundigt ind i andre
religioner. Derimod har jeg lært altid at tro det bedste om folk, indtil det
modsatte er bevidst, og det indebærer, at jeg naturligvis tror på det,
f.eks. indvandrere citeres for eller selv udtaler. Jeg kan også se, hvor
hjerteligt de hilser på hinanden, hvor man næsten risikerer at blive slået
ned, hvis man kommer for tæt på en dansker, og alt for mange danskere bruger
alt for meget tid på at beklage sig, mens de indvandrere, jeg har mødt,
gerne fortæller hvor godt de bliver behandlet i det danske samfund, og alle
de mennesker, de møder, er flinke og rare.

De forskellige udtalelser om, hvordan forholdene er i andre, fjerntliggende
lande, kan jeg ikke bruge til noget, og slet ikke efter to eksempler på
lande, der angiveligt er blevet tilbagestående, efter de har fået muslimsk
flertal, er Bosnien, der blev sønderbombet af Nato, og Libanon, der blev
sønderbombet af Israel. En krig plejer altså at gøre et land tilbagestående.
Specielt virker argumentet absurd i forhold til Bosnien, hvor Nato gjorde en
ganske aktiv indsats for at tage landet fra de kristne serbere og reelt
overgive det til de muslimske mindretal. Så kan vi næppe tillade os at
beklage os bagefter.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : arc@na

Dato : 17-08-02 20:00

> Nej, tak. Jeg har ingen intensioner om at sætte mig grundigt ind i andre
> religioner.

Så kan du heller ikke forvente at blive taget alvorligt om dem, hvis du
udtaler dig om dem.

arc@na

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-08-02 09:25

d. 17/08/02 21:00 skrev arc@na på boss@nsa.invalid.gov i artiklen
Xns926DD5FD032Cmarsupilankangoroogo@193.88.15.213:

> Så kan du heller ikke forvente at blive taget alvorligt om dem, hvis du
> udtaler dig om dem.

Læser du alle religioners hellige skrifter og deres udlægninger? I så fald
tvivler jeg på, du overhovedet vil have tid til meget andet.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : arc@na

Dato : 17-08-02 18:34

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> wrote in

> [...]
> Gud og blive frelst i Jesu navn.. Der findes nemlig kun en vej til
> Gud og det er Jesus , det er den vej alle skal for at møde Gud.

Du har 100% ret! Jeg er enig!

Men derfor behøver man ikke at elske islam - det enkelte menneske er noget
ganske andet end det djævelens budskab, de ligger under for.

arc@na