Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
fuld skærm på tv out
Fra : C A

Dato : 17-08-02 13:07

Jeg har et asus gforce 4 4200 grafikkort på xp pro dk og et soundblaster
live value lydkort.

Jeg bruger ikke tv-tool - men har sat grafikkortet op så min alm. pc monitor
er skærm 1 og mit tv er skærm 2... Så kan konen se fx computerfilm mens jeg
bruger internettet...

Problem 1: Når jeg bruger mediaplayer til at vise film (på skærm 2 - mit
tv) ønsker jeg at køre fuld skærm (alt+enter) og dette virker fint - men kun
så længe jeg ikke arbejder på skærm 1 (pc monitor). Så snart jeg bruger fx
musen bliver skærm 2 igen bare maximeret skærm med menulinier mv fra
mediaplayeren. (men altså ikke fuld skærm).. Hvorfor det?

Problem 2: Jeg har trukket lydkabel til mit tv. Men hvorfor jeg ikke få lyd
på line out til mit tv, når mine højttalere til tilsluttet speaker out? Som
det er nu er jeg nødt til at tage stikket ud af speaker out og tilslutte
lyden til tv´et her. Burde begge udgange ikke virke på samme tid?

Og lige et vildt skud: Kan man have forskellig lyd ud af line out og speaker
out på samme tid?

Fra : Kim Thomsen

Dato : 17-08-02 13:28

> [...]
> det er nu er jeg nødt til at tage stikket ud af speaker out og tilslutte
> lyden til tv´et her. Burde begge udgange ikke virke på samme tid?

Jeg vil tro det kan løses ved at sætte lydkortet til at benytte
"Quadraphonic speakers".
Højreklik på den lille højttaler i nedre højre hjørne -> adjust audio
settings -> advanced under speaker settings. Så skulle der komme signal ud
af begg udgange på lydkortet.

Nogle spil sætte denne indstilling tilbage til "desktop stereo speakers"
hver gang de startes.

Mvh Kim

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-08-02 14:46

> [...]
> det er nu er jeg nødt til at tage stikket ud af speaker out og tilslutte
> lyden til tv´et her. Burde begge udgange ikke virke på samme tid?

De to udgange på et SB Live Value er til hhv. front og rear højttalere. Du
kan godt aktivere baghøjttalerne, så de spiller det samme som
fronthøjttalerne. Jeg tror dog ikke det kan lade sig gøre med det software,
der følger med XP som standard.
Hent Creatives DriverPack fra sblive.com. Så kan du under deres
surround-mixer placere lyden som du vil imellem de 4 højttalere. Ved at
placere lyden i midten spiller rear det samme som front.

> Og lige et vildt skud: Kan man have forskellig lyd ud af line out og
speaker
> out på samme tid?

Der er som sagt ikke noget 'Line' og 'Speaker' out. De er bygget sammen i
samme stik, ihvertfald i mit SB Live Value. De to udgange er til for- og
baghøjttalere, og der kan derfor godt spilles forskellige lyde i alle 4
højttalere. Jeg tror dog ikke det er muligt at have et program til at bruge
front mens et andet program bruger rear. Programmerne skal være lavet til
surround.

Stikkene bag på mit SBLive Value er som følger:
Gameport - Rear out - front out - mic in - line in
Altså 4 minijacks.

signing off.. Martin Sørensen