Lygter på SV650S
Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 17-08-02 10:16

Nu sidder jeg og læser artiklen fra Albert, ang. de nye pærer der hedder
Vision Plus (news:3d5c08e3$0$43926$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk). Jeg
tror, at jeg skal prøve disse pærer - de lyder fantastiske.

Albert skriver bl.a. "Jeg har dem monteret på en CBR1000 SC24, hvor jeg
har fusket lidt,således at begge lamper er tændt på både normal og
langt. Den ene lampe lyser langt, og den anden kortere, således at et
stort område bliver lyst op."

Det fik mig til at tænke på, at jeg tidligere har forsøgt (uden held) at
finde ud af, om man ved nærlys kan få liv i begge lygter på SV´eren. Nu
vil jeg først bemærke, at jeg faktisk syntes lyset generelt er udemærket
på SV´eren, men jeg kunne godt tænke mig at få sat liv i begge lygter
..... af et par grunde:

1. tilfældigt forbipasserende oplyser mig ind imellem om, at der er
sprunget en pære på MC´en Det er naturligvis hyggeligt at "møde" nye
mennesker, men jeg er efterhånden blevet lidt træt af disse
bemærkninger.

2. når det er mørkt, så virker nærlyset ikke godt i sving. Lyskeglen er
meget skarpt optegnet, så når jeg lægger cyklen ind i svinget, så
forsvinder lyset på vejen! .... ikke særlig behageligt. Dette problem
afhjælpes dog lidt ved, at jeg sætter langt lys på .... selvom
modkørende ind imellem kan blive generet af dette.

Hvis man kunne lave en "Abert løsning" på SV´en, hvor lygterne (ved
nærlys) kunne samarbejde, så vil jeg blive en endnu gladere SV ejer. Nu
er det så jeg spørger; er der nogle derude som kender en løsning på
dette "problem"? ..... og nej, jeg skifter ikke MC

Min forhandler har endnu ikke hørt om en løsning, men de mener
umiddelbart, at hele lygtehuset skal skiftes. Jeg har kigget på
www.sv650.org, men kan ikke rigtig finde en løsning. HJÆLP! mig venligst
med at få kastet lys over sagen

PS: Tommy skrev i en meddelelse
>...... "pga de 50% mere lys er levetiden også kortere ca 7000 km"
---------------------------

Når Vision Plus pærerne holder ca. 7000 km, er det så helt ligemeget
hvor hurtigt man kører de 7000 km?
......... just kiddin´

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-08-02 19:09

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:ajl488$lar$1@sunsite.dk...
> [...]
> vil jeg først bemærke, at jeg faktisk syntes lyset generelt er udemærket
> på SV´eren, men jeg kunne godt tænke mig at få sat liv i begge lygter

Problemet har været oppe at vende på NG mange gange. Og resultatet har været
at indgrebet vil blive så kostbart at det ikke vil kunne betale sig. Tricket
kan gøres med lethed på andre MC typer men åbenbart ikke SV'en.
Kør med langt lys om dagen :)

mvh Thomas

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 18-08-02 08:54

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Tricket
> kan gøres med lethed på andre MC typer men åbenbart ikke SV'en.
--------------------------------

Hej Thomas.
Jeg fandt et par stykker på www.sv650.org som muligvis havde fundet et
svar. Jeg har nu skrevet til dem, så får vi se om det fører til noget.
Hvis det gør, så vender jeg tilbage til NG´en.

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 18-08-02 08:59

BTW ifølge www.sv650.org så lader det til, at det er et europæisk
fænomen, det med kun 1 nærlys på SV´en. I USA og Canada har de
tilsyneladende begge tændt som standard. Ligeledes er der en englænder
som også fik leveret hans SV´er i den tilstand. Om der så er fiflet med
den .... det vides ikke.

Just thought You should know

Fra : Eddy Folder

Dato : 19-08-02 08:56

Hej

Jeg har samme problem med min SV650S´er.. Og har også været riget igennem
efter en løsning..
Som du siger så har de Brittiske MC´er lys i begge lygter under nærlys(Og
det fandens godt ud), men problemet er at de kører i modsat kørselsretning i
England og derfor er det umuligt at installarer Engelske lygter da de vil
blænde modkørende.. Vidste så ikke at begge pærer lyste under nærlys i USA..

Men hvis du finder ud af noget må du meget gerne skrige højt her i gruppen.

Mvh.
Eddy Folder
SV650S aka Alice II

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 19-08-02 15:52

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvis du finder ud af noget må du meget gerne skrige højt her i
gruppen.

Det lover jeg
Indtil videre intet nyt.