Elvis' sidste sang
Fra : Henrik Garde Hansen

Dato : 17-08-02 09:28

Hej

Hvilken sang er egentlig Elvis' sidste? Ved man det - eller ved man blot
hvilken LP, der var den sidste?

M.v.h.

Henrik

Fra : Lars Rindsig

Dato : 17-08-02 13:05

Henrik Garde Hansen wrote:

> Hvilken sang er egentlig Elvis' sidste? Ved man det - eller ved man blot
> hvilken LP, der var den sidste?

Det er lidt svært at sige - sidste gang, han var i *studiet* var i
oktober 1976, hvor han indspillede en håndfuld numre, som ingen har
hørt. I løbet af året efter blev nogle af hans koncerter optaget; først
på året til pladeudgivelse, og i juni til tv. Så det kommer lidt an på,
hvad du definerer som den sidste. Under alle omstændigheder var der ikke
*en* sidste, men flere ad gangen.

Den sidste plade var vist en af koncertoptagelserne; den kom afair
umiddelbart inden han døde. Under alle omstændigheder var de sidste
mange plader, Elvis lavede ikke noget værd at råbe hurra for alligevel -
men det var Elvis selv nu heller ikke det sidste stykke tid.

lars

--
"I hate you, Milkman Dan"

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-08-02 19:53

Hejsa alle

Såvidt vides, så var hans sidste plade " Moody Blue "
Men sidste nummer...????

Hilsen Benny

Fra : Lars Rindsig

Dato : 18-08-02 20:31

Benny Mortensen wrote:

> Såvidt vides, så var hans sidste plade " Moody Blue "

Det var i hvertfald den sidste studieplade. Men som nævnt kom der et par
live-plader efter den. Jeg ved ikke, hvad det er for nogen - men det var
efter al sandsynlighed også venstrehåndsarbejde.

lars

--
"I hate you, Milkman Dan"