Endnu et uheld med fatal udgang
Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-08-02 08:10

Fra : Andrew

Dato : 17-08-02 23:38

> http://www.jv.dk/article.asp?id=G2V6LBJR.1&u1=sønderborg&u2=&u3=
>
> /l.

Rimeligt DUMT at begynde at overhale en varebil der holder stille og skal
dreje til venstre!!!

Måske han skulle have læst lidt grundigere på sin teori!

MVh Anders

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-08-02 01:12

Andrew wrote:

> Rimeligt DUMT at begynde at overhale en varebil der holder stille og skal
> dreje til venstre!!!

Tjaeh, det smutter jo engang imellem for de fleste. Oftest med en
heldig udgang, men desværre ikke altid.

> Måske han skulle have læst lidt grundigere på sin teori!

Gør du altid som du lærte i teoriundervisningen.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jan Petersen

Dato : 18-08-02 09:01

> Rimeligt DUMT at begynde at overhale en varebil der holder stille og skal
> dreje til venstre!!!
>
> Måske han skulle have læst lidt grundigere på sin teori!

Det var atter en trist nyhed.

Det hjælper ikke så meget at læse på teorien - føreren af varebilen skal
sikre sig at han ikke er ved at blive overhalet, inden han svinger. Dette
gælder også selvom han holder stille og blinker!

Næ - det der gælder her, er at vi skal være gode til at vurdere hvad der
sker i trafikken, så vi kan træffe vores forholdsregler og undgå at blive
nyhedsstof!

Mvh Jan Petersen

Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 18-08-02 09:44

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Rimeligt DUMT at begynde at overhale en varebil der holder stille og
skal
> dreje til venstre!!!
> Måske han skulle have læst lidt grundigere på sin teori!
----
Rimelig DUMT at kritisere en død mand! Vi ved jo ikke 100% hvad der
skete.
Han kan ikke længere forsvare sig. Tænk hellere på de efterladte og på
hvordan vi andre kan tage ved lære af disse ulykker, således vi undgår
dem.

----------------------------
"Jan Petersen" <jan_j_p@undermaatten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Dette
> gælder også selvom han holder stille og blinker!

Jeg er ligesom så mange andre på denne NG, motorcyklist OG bilist. Nu
var ingen af os (tror jeg ikke) til stede ved ulykken. Derfor skal vi
nok afhold os fra at kaste skyld på den ene eller anden trafikant. Jeg
har som trafikant, oplevet både scootere OG motorcyklister som skulle
udfordre deres helbred, ved at køre med (efter min mening) hovedet under
armen. Man kan derfor ikke altid give bilisten skyden når en
motorcyklist kommer galt afsted. Jeg oplever ofte på denne NG, at man er
hurtig til at give bilisterne skylden ..... det er ikke altid tilfældet.
----------------------------

----
100% enig!

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk