Bachelor
Fra : MAndersen

Dato : 17-08-02 07:41

Hej.

Hvad ligger der i ordet Bacheloruddannelse.

Hvis man tager jura bacheloruddannelsen, er man så jurist, eller
er man blot ?

mvh
MAndersen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 17-08-02 09:45

"MAndersen" <doggy@tdcadsl.dk> skrev:

> Hvad ligger der i ordet Bacheloruddannelse.

Ingenting. Det er en kunstig politisk opdeling af
universitetsuddannelserne i en 3-årig bachelordel og en 2-årig
overbygning.
I princippet har du en færdig uddannelse når du har færdiggjort den 3
årige bacheloruddannelse, men i praksis er den ikke ret meget værd.

> Hvis man tager jura bacheloruddannelsen, er man så jurist, eller
> er man blot ?

Du bliver bac.jur og det får nok ikke meget arbejde på.

--
Morten

Fra : MAndersen

Dato : 17-08-02 12:06

> Du bliver bac.jur og det får nok ikke meget arbejde på.
>
> --
> Morten

Tak for dit svar. Jeg havde nu også kun tænkt det som en over/tilbygning
til den uddannelse jeg har i forvejen.

MAndersen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 17-08-02 14:20

In article <Xns926D6D5192DF8.miljokemi.dk@130.226.1.34>,
Morten Bjergstrøm claimed the following:
> I princippet har du en færdig uddannelse når du har færdiggjort den 3
> årige bacheloruddannelse, men i praksis er den ikke ret meget værd.

Jeg tror det mest er i DK, at vi ser sådan på det - i USA ser man ofte at
arbejdsgivere ønsker en BSc med 1 års erhvervserfaring eller en ny MSc, men
her i landet er der ganske rigtigt tradition for at man skal blive cand.

> Du bliver bac.jur og det får nok ikke meget arbejde på.

Enig, den eneste bachelor i DK som er nogenlunde accepteret, er vist
diplomingeniør.

--
Anders Vind Ebbesen
"Any doctrine that weakens personal responsibility for judgement and for action

Fra : Peter G C

Dato : 18-08-02 17:13

MAndersen skrev i news:3d5defec$0$88347$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

> Hej.
>
> Hvad ligger der i ordet Bacheloruddannelse.

Det er den første del, af en længere uddannelse.

> Hvis man tager jura bacheloruddannelsen, er man så jurist, eller
> er man blot ?

Ba.jur. er grunduddannelse for jurister. Det er absolut det sværeste på hele
uddannelse, og tager 3 år. Se mere på www.jura.au.dk - det kan kun
anbefales, hvis man mangler en udfordring

/Peter

--
http://www.grauslund.com