/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Hvad betyder UNK.?
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 16-08-02 22:32

Jeg rejste forleden fra Chicago via Amsterdam til Billund. Med KLM.

Da jeg fik min kuffert i Billund, sad der et stykke papir/pap rundt om
håndtaget.
Lysegrøn, med store bogstaver: UNK.

Hvad betyder det.?

Jeg kavde ikke problemer med at finde kufferten, så det betyder
formentlig ikke "unknown".!

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/



 
 
alexbo (17-08-2002)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 17-08-02 09:23


Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev

> Da jeg fik min kuffert i Billund, sad der et stykke papir/pap rundt om
> håndtaget.
> Lysegrøn, med store bogstaver: UNK.
>
> Hvad betyder det.?

Jeg kan ikke lige gennemskue UNK, men det er for at fortælle kuffertslæberne
at din kuffert ikke skal af i Amsterdam, men videre til Billund.

mvh
Alex Christensen



Jørgen Rasmussen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 17-08-02 15:31

alexbo wrote:

> > Hvad betyder det.?
>
> Jeg kan ikke lige gennemskue UNK, men det er for at fortælle kuffertslæberne
> at din kuffert ikke skal af i Amsterdam, men videre til Billund.
>
> mvh
> Alex Christensen

Nej. Forkert, begge to.! (Stina og Alex)

Normalt er der ikke sat en ekstra papirstrimmel på kufferten.
Selvfølgelig bortset fra den der sættes på ved check in.
Og det er jo ikke den jeg omtaler.

Engang imellem ser man en med teksten "Heavy" eller noget i den stil.
og det er sådan en type "skilt" der var anbragt. Uden anden tekst.

Jeg formoder at der findes en international standard for disse forkortelser.?

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/



alexbo (17-08-2002)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 17-08-02 18:05


Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev

> Nej. Forkert, begge to.! (Stina og Alex)

Det vil sige, at du ved ikke hvad det er, men du ved at det ikke er en
destinationsseddel.

Både destinationsseddel og den røde heavyseddel bliver da ellers sat på
håndtaget.

mvh
Alex Christensen




Jørgen Rasmussen (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 18-08-02 15:55

alexbo wrote:

> Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev
> > Nej. Forkert, begge to.! (Stina og Alex)
>
> Det vil sige, at du ved ikke hvad det er, men du ved at det ikke er en
> destinationsseddel.
> Både destinationsseddel og den røde heavyseddel bliver da ellers sat på
> håndtaget.
> mvh
> Alex Christensen

Du har ret i begge konstateringer.!

Jeg vil forsøge at skære det ud i pap for dig... (Brug ikke tid på at
kommentere)

Jeg kender den normale destinationsseddel. Den er hvid med sort tekst.
Med navn, rejsemål, evt. info om ml. landinger, et nr. for identifikation
når man skal have bagagen udleveret, og sikkert meget mere.

Men prøv at forestille dig at den seddel jeg fik, sad der tiolsvarende en
evt. "heavyseddel" ville gøre, _sammen_ med destinationsedlen.
For sådan var det.


--
Mvh. Jørgen


Stina H. Diderichsen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Stina H. Diderichsen


Dato : 17-08-02 12:04

Jørgen Rasmussen påstod i dk.fritid.rejse at:

>Jeg rejste forleden fra Chicago via Amsterdam til Billund. Med KLM.

Den rejserute matcher slet ikke din UNK.

>Da jeg fik min kuffert i Billund, sad der et stykke papir/pap rundt om
>håndtaget.
>Lysegrøn, med store bogstaver: UNK.

De lysegrønne sedler med tre bogstaver er lufthavnskoder for hvor
bagagen skal ende.
Hvis der f.eks. står CPH skal den ende i Copenhagen Airport, LYS
betyder Lyon og hvis du skal til Billund skal der stå BLL.

UNK er koden for Unalakleet i Alaska, så det holder ingen steder.

Men det kan da være at de er begyndt på et nyt og snørklet system som
jeg ikke lige har været opmærksom på.


--
"There are two kinds of balls in this world.
There are the big brave balls and then
there are the little mincey faggot balls."
- Bullet Tooth Tony

[2900] Jesper Haaber~ (17-08-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 17-08-02 21:52

Stina H. Diderichsen <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote:

> Jørgen Rasmussen påstod i dk.fritid.rejse at:
>
> >Jeg rejste forleden fra Chicago via Amsterdam til Billund. Med KLM.
>
> Den rejserute matcher slet ikke din UNK.
>
> >Da jeg fik min kuffert i Billund, sad der et stykke papir/pap rundt om
> >håndtaget.
> >Lysegrøn, med store bogstaver: UNK.
>
> De lysegrønne sedler med tre bogstaver er lufthavnskoder for hvor
> bagagen skal ende.
> Hvis der f.eks. står CPH skal den ende i Copenhagen Airport, LYS
> betyder Lyon og hvis du skal til Billund skal der stå BLL.
>
> UNK er koden for Unalakleet i Alaska, så det holder ingen steder.
>
> Men det kan da være at de er begyndt på et nyt og snørklet system som
> jeg ikke lige har været opmærksom på.

Ved du bare sådan noget eller kanman se det et sted på nettet ? 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

John K (17-08-2002)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 17-08-02 22:11

> > De lysegrønne sedler med tre bogstaver er lufthavnskoder for hvor
> > bagagen skal ende.
> > Hvis der f.eks. står CPH skal den ende i Copenhagen Airport, LYS
> > betyder Lyon og hvis du skal til Billund skal der stå BLL.
> >
> > UNK er koden for Unalakleet i Alaska, så det holder ingen steder.
> >
> > Men det kan da være at de er begyndt på et nyt og snørklet system som
> > jeg ikke lige har været opmærksom på.
>
> Ved du bare sådan noget eller kanman se det et sted på nettet ? 8-D


Hvis du søger på www.google.com kan du finde ovenstående oplysninger...


Mvh

John K




alexbo (17-08-2002)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 17-08-02 22:28


[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev


> Ved du bare sådan noget eller kanman se det et sted på nettet ?

> www.airportcitycodes.com/

mvh
Alex Christensen



Jesper Pedersen (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 18-08-02 17:38

UNK <=> Not Specified or UNKnown <=> Vendor did not supply information
regarding the trace origin

mvh.

(se http://www.tradeair.com/info/trace_codes.htm)

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in message
news:3D5D6F56.170B7A39@aa.sa.dk...
> Jeg rejste forleden fra Chicago via Amsterdam til Billund. Med KLM.
>
> Da jeg fik min kuffert i Billund, sad der et stykke papir/pap rundt om
> håndtaget.
> Lysegrøn, med store bogstaver: UNK.
>
> Hvad betyder det.?
>
> Jeg kavde ikke problemer med at finde kufferten, så det betyder
> formentlig ikke "unknown".!
>
> --
> Mvh. Jørgen
>
> Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste