hjælp til Powerbook G3
Fra : Bling Bling

Dato : 16-08-02 21:35

Jeg er blevet tilbudt en Powerbook G3, men ved ikke så meget om dem (eller
om mac i det hele taget), så jeg har et par spørgsmål, som jeg håber jeg kan
få svar på:

1) Hvilket styresystem er standard?

2) I hvilke programmer kan man skrive dokumenter, således at de kan åbnes på
en PC, i f.eks MS Word, uden at man skal lave store ændringer i opsætningen?

3) Kan man købe det nye OS X og Office til Mac nogle steder billigere end
andre?

Mvh.
Troels

Fra : Jesper

Dato : 16-08-02 22:42

Bling Bling <berton2@get2net.dk> wrote:

> [...]
> om mac i det hele taget), så jeg har et par spørgsmål, som jeg håber jeg kan

Der er lavet 3 PowerBook G3 serier:

WallStreet Sept 98 til Maj 99

Født med MacOS 8.1, Max er OS X

Processor 233, 250, 266, 292, 300 Mhz

Harddisk: 2-8GB

Lombard Maj 99 til Feb 2000

Født med MacOS 8.6, max er OS X

Processor 333 og 400 MHz

Harddisk 4-10 GB

Pismo Feb 2000 til Jan 2001

Processor 400 og 500 MHz

Harddisk 6, 10, 12 og 20 GB

Født med MacOS 9.0.2, max er OS X

> 2) I hvilke programmer kan man skrive dokumenter, således at de kan åbnes på
> en PC, i f.eks MS Word, uden at man skal lave store ændringer i opsætningen?

MS Word til Mac er fuldt ud kompatibel med PC udgaven

> 3) Kan man købe det nye OS X og Office til Mac nogle steder billigere end
> andre?

Nej

--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-08-02 07:59

spam@supressor.invalid (Jesper) writes:

> Nej

Office kan fåes billigere hvis man kan argumentere for at man studerer
eller arbejder et sted der uddanner studerende.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 17-08-02 08:08

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Office kan fåes billigere hvis man kan argumentere for at man studerer
> eller arbejder et sted der uddanner studerende.

Men så er det på en Edu licens

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-02 08:36

On Sat. d. 17 Aug. 2002 kl. 06:58 GMT, Thorbjoern wrote:

> Office kan fåes billigere hvis man kan argumentere for at man studerer
> eller arbejder et sted der uddanner studerende.

ja men studenterprisen er den samme overalt.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen    <icq:131382336>
                   <aol:reippuert>

Fra : Christian Bech

Dato : 17-08-02 11:40

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> skrev:

>Office kan fåes billigere hvis man kan argumentere for at man studerer
>eller arbejder et sted der uddanner studerende.

Fx Århus Universitetshospital?
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-02 09:36

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Fx Århus Universitetshospital?

Fx, ja. Sådan forstod jeg reglerne blev fortolket.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-02 11:50

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> skrev:

>Fx, ja. Sådan forstod jeg reglerne blev fortolket.

Du skulle skamme dig.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-08-02 18:16

> Du skulle skamme dig.

Aldrig i livet.

Hvis Microsoft og Apple vil sælge til en given pris, skal de have lov
til det. ÅUH _ER_ en uddannelsesinstitution, hvad enten du kan lide
det eller ej.

Har du aldrig spurgt i en butik om de giver organiseret rabat?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 26-08-02 21:49

> [...]

>Hvis Microsoft og Apple vil sælge til en given pris, skal de have lov
>til det. ÅUH _ER_ en uddannelsesinstitution, hvad enten du kan lide

Arbejder du teknisk set på ÅUH? Bemærk, at jeg ikke tænker på
bygningerne.

>Har du aldrig spurgt i en butik om de giver organiseret rabat?

Naturligvis har jeg ikke det.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-08-02 07:45

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Arbejder du teknisk set på ÅUH? Bemærk, at jeg ikke tænker på
> bygningerne.

Det er et mudret omraade, og svaret afhaenger af hvem du spoerger. I
praksis ja (Beklageligvis - det goer visse ting meget besvaerlige).

> Naturligvis har jeg ikke det.

Saa er du for rig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-08-02 23:14

On Fri. d. 16 Aug. 2002 kl. 20:35 GMT, Bling wrote:

> [...]
> om mac i det hele taget), så jeg har et par spørgsmål, som jeg håber jeg kan

8.0, 8.1, 8.5, 8.6, 9.0 og 9.1 afhængig af model.

> 2) I hvilke programmer kan man skrive dokumenter, således at de kan åbnes på
> en PC, i f.eks MS Word, uden at man skal lave store ændringer i opsætningen?

MS Word

> 3) Kan man købe det nye OS X og Office til Mac nogle steder billigere end
> andre?

nej

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-08-02 09:58

> [...]

> om mac i det hele taget), så jeg har et par spørgsmål, som jeg håber jeg kan

Hvad skal du give og hvilken model er det præcist ? Hvor meget RAM er
der i den ? Hvor stor er HD ? Hvorlænge kan den arbejde på et fuldt
opladet batteri ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/