Skærme
Fijala 3554
Ny skærm
Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 16-08-02 21:15

Hejsa.

Nu må jeg sande at KFC er ok når det gælder fast food, men ikke når det
gælder skærme. Min 19" har det skidt når jeg går over 1280x1024 (går i
sort ved modeskift og mangler lys). Derfor er jeg ved at erstatte den
med et andet lavprisprodukt.

Jeg har kik på en Samsung Syncmaster 1100P+

For:
Prisen (<5000)
Kan gå op til 1600x1200 med fornuftig genopfriskningsfrekvens (90 Hz).
21"

Imod:
Farverne skulle efter sigende være lidt matte.
Kan den holde - folks udtalelser om Samsung er meget op og ned?
Rundbueskærm

Er der alternativer jeg skal være opmærksom på?

Brug:
Have et urimeligt antal vinduer åbne samtidigt og spil/DVD fra tid til
anden.

Knus
Regnar

Fra : klaus Bergh

Dato : 18-08-02 20:39

Hej

Ja nu er det jo med skærme, som så meget andet, du får hvad du betaler for.
Bruger selv en 21" sony triniton, men bruger den omtalte samsung til video
redigering på den skole jeg går på.
Skærmen er ganske udemærket, men ikke helt så god som min egen. Skærmglasset
er noget buet. Har desuden prøvet en samsung 959nf. Jeg vil sige at du får
mere for pengene her. Du får et noget klarere og skarpere billede med denne
skærm. Den er godt nok kun 19", men er efter min mening et bedre køb.

mvh

Klaus