tatoo lovgivning???
Fra : HIM_PiratWare_com

Dato : 16-08-02 20:13

hvad siger den danske lov om tatoovering

er det ikke noget om at man må få en tatoo når man er fyldt 16 hvis den
ene af ens forældre er med???

p.s jeg vil også godt vide lidt om de andre regler...

fx. hvad kan man gøre hvis... ja i har sikkert allerede set den der
reklame med ham der vil have tegnet det der skib på rykken og så
tatoovøren tgner det der 20% rabat mærke med hvad kan man gøre hvis
dette skulle ske fx. eller tatoovøren tegner forkert på anden måde???

http://www.kandu.dk/

Fra : Sander

Dato : 16-08-02 22:35

"HIM_PiratWare_com" <HIM_PiratWare_com.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> hvad siger den danske lov om tatoovering
>
> er det ikke noget om at man må få en tatoo når man er fyldt 16 hvis den
> ene af ens forældre er med???

Nej, det må være piercing, du tænker på. Du skal være 18 år, for at få en
tatovering.
Udover dette, må der ikke tatoveres på hænder, hals og hoved og man må ikke
være alkoholpåvirket, under tatoveringen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 16-08-02 22:39

"HIM_PiratWare_com" skrev:

> hvad siger den danske lov om tatoovering
>
> er det ikke noget om at man må få en tatoo når man er fyldt 16 hvis den
> ene af ens forældre er med???

Nej, man skal være mindst 18 år for at kunne blive tatoveret.

--
Reino

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 17-08-02 08:13

> [...]
> tatoovøren tgner det der 20% rabat mærke med hvad kan man gøre hvis
> dette skulle ske fx. eller tatoovøren tegner forkert på anden måde???

Så er der ingentting at gøre, tatovøren vil sikkert gerne forsøge at udbedre
en tegnefejl og giver sikkert også et afslag i prisen, men du har ikke krav
på noget, du giver ham jo lov til at tegne på dig, og så må han gøre det
efter bedste evne.

Fra : Padre

Dato : 17-08-02 12:57

> [...]
krav
> på noget, du giver ham jo lov til at tegne på dig, og så må han gøre det

Det er næppe korrekt

Man har indgået en aftale, jf. aftalelovens § 1, om udførelse af et stykke
arbejde, og hvis det ikke udføres efter anvisningerne vil jeg mene, at det
er tvivlsomt, at man skal betale, da men ikke har fået det ønskede, ligesom
der efter omstændighederne kunne blive tale om en erstatningsansvar i
forbindelse med udbedring af tatoveringen.

Det vil dog afhænge af en konkret vurdering af "fejlens" størrelse og
afvigelsen fra det bestilte samt et spørgsmål om hvorvidt det skyldes
forhold, der kan lægges tatovøren til last.

padre

Fra : Kenny Jensen

Dato : 17-08-02 14:20

> [...]

> tatoovøren tgner det der 20% rabat mærke med hvad kan man gøre hvis
> dette skulle ske fx. eller tatoovøren tegner forkert på anden måde???

Jeg tror ikke han tegner forkert.
Du vælger motiv-----Han tegner det på dig med en eller anden form for pen,
eller også tegner han på pergament papir(sikkert stavet forkert, så vi
kalder det for madpapir) og overføre denne til din krop-----Du ser i spejlet
og godkender tegningen før han begynder at tegne på dig med nåle.

Jeg tror ikke han tegner forkert, men du skal nok forvente at der er lidt
ujævnheder i længere streger, det er trods alt hud han tegner på, og du
rykker måske lidt i stolen, så helt lige vil det nok ikke være. men sådan
noget med hov den blev gul i stedet for grøn, hmmm _hvis_ det sker er jeg
sikker på, at i sammen finder en eller anden form for løsning.

Lovgivningen skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Kenny