Egenbetaling - fodtøj til barn
Fra : Onix

Dato : 16-08-02 17:30

Hej !

Mon nogle kan guide mig lidt

Hvis man har et handicappet barn som skal have spec. sko og man har fået
tilskud fra serviceloven, så ledes at der er en egenbetaling, er det så
rigtigt at min kommune oplyser mig at jeg ikke kan få egenbetalingen dækket
ved at søge om det i socialforvaltningen (vist nok efter noget der hedder
§82) - håber nogle kan give et par gode bud/regler her ?

Tak på forhånd og god weekend til alle !

Sommerhilsner fra "mig"

Fra : Lotte M

Dato : 16-08-02 19:02

"Onix" <3kantsomr@ofir.dk> skrev :

> [...]
> ved at søge om det i socialforvaltningen (vist nok efter noget der hedder
> §82) - håber nogle kan give et par gode bud/regler her ?

Egenbetalingen fremgår af hjælpemiddelbekendtgørelsen (123 af 19/2-98).

Der findes en SM (principiel afgørelse fra Den Sociale Ankestyrelse)
om enkeltydelser til egenbetaling af forbrugsgoder/hjælpemidler og den
fastslår, at egenbetalingen ikke kan bevilges som enkeltydelse.
<http://www.dsa.dk/sm/smb.asp?mode=vis&id=2448&words=egenbetaling&valg=Resume>
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk