Covers vs signal?
Fra : Kristian Nejsum

Dato : 16-08-02 14:41

Hej! Jeg har lige fået anskaffet mig en N3310, og kunne også godt tænke
mig et par covers til den.
Nu har jeg så fået at vide fra en kammerat, at det er bedst at holde sig
til de originale covers fra Nokia, da nogle covers fra andre producenter
kan forringe signalet...
Han havde hørt det fra én, der havde hørt det fra én, etc.

Men er det en historie der har noget på sig?

Mvh Kristian Nejsum.

--
Not all who are rich are happy,
but all who are happy are rich.

Fra : Fischer

Dato : 16-08-02 14:44

> [...]
> kan forringe signalet...
> Han havde hørt det fra én, der havde hørt det fra én, etc.
> Men er det en historie der har noget på sig?

Ja.
Det er vist især covers med en forkromet (blank) overflade der blokerer for
signalet.
Der er i øvrigt stor generel forskel på kvalitet på covers - f.eks. hvor
godt de passer. Nogle af de billige er noget vulgært skrammel.

*Fischer

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 16-08-02 14:54

Fischer wrote:

> [...]
> Der er i øvrigt stor generel forskel på kvalitet på covers - f.eks. hvor
> godt de passer. Nogle af de billige er noget vulgært skrammel.

Nu havde jeg lidt kig på det tilbud thansen.dk har (10 stk for
99,-)...Er det så noget der er værd at købe? Hvordan er thansen.dk's ry
hvad covers angår?

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 16-08-02 15:25

> Nu havde jeg lidt kig på det tilbud thansen.dk har (10 stk for
> 99,-)...Er det så noget der er værd at købe? Hvordan er thansen.dk's ry
> hvad covers angår?

De er ganske udemærkede, i hvert fald dem jeg har købt der, men det er
rigtig nok at det kan være et problem med dem med forkrommede overflader,
jeg vil dog ikke kalde det for et stort problem...
Men de sidder ikke ligeså godt som et orginalt cover, men de sider godt nok

Fra : MaRk

Dato : 16-08-02 15:44

"Kristian Nejsum" <nospam.foxbat@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Nu havde jeg lidt kig på det tilbud thansen.dk har (10 stk for
> 99,-)...Er det så noget der er værd at købe? Hvordan er thansen.dk's ry
> hvad covers angår?

Min moster købte dette tilbud, og det ligner noger skrammel de covers. Ikke
ret kønne. Men det er jo en smags sag, jeg synes de får ens telefon til at
ligne en af de der legetøjs telefoner med slik i....

Fra : Brian Tingholm

Dato : 16-08-02 18:24

Sludder!! ......ok crom kan forringe signalet, men om det er nokia-platik
eller china-plastik der sidder omkring telefonen er den altså ligeglad med.

Problematikken om hvorvidt de passer og farverne slides af er dog rigtig !!

--
MVH Tingholm
v/ Brian Tingholm

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 16-08-02 20:17

On Fri, 16 Aug 2002 19:24:10 +0200, "Brian Tingholm"
<webmaster@tingholm.com> wrote:

> [...]
>
>Problematikken om hvorvidt de passer og farverne slides af er dog rigtig !!
Sludder!!?? B&O havde nøjagtigt dette problem da de udviklede deres
DECT telefon (den der svanhals). Det har ikke noget med "Chrom farve"
at gøre, men derimod de stoffer som er i den maling/farve man lægger
på eller farver plasten med. Mange farvestoffer til plast indeholder
nemlig metaller, som så vil fungerer som et Faraday bur uden omkring
telefonen, og radiosignaler kan derved hindres igennem materialet.
Dette er netop ideen med et Faraday bur

Det er skam ikke sludder, men derimod et reelt problem. Fabrikanterne
tager skam højde for den slags.

/Thomas

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 18-08-02 19:27

"Thomas Lykkeberg" <thomasDOTlykkeberg@privatDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dette er netop ideen med et Faraday bur
>
> Det er skam ikke sludder, men derimod et reelt problem. Fabrikanterne

Det var bla i
"Rene ord for pengende" for nogle måneder siden. En undersøgelse som blev
lavet af et dansk institut, hvor de bekræftede af uoriginale covers kunne
mere end halvere signal styrken. Man så optagelser hvordan de testede
fonerne i radio og lyddøde rum med specielt udstyr hvor de målte en nokias
sende styrke med forskellige covers.

Mvh Søren C

Fra : John Frandsen

Dato : 27-08-02 16:48

"Søren Christensen (4200)" <SHC808@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lavet af et dansk institut, hvor de bekræftede af uoriginale covers kunne

Det er mildt sagt... Nogle af de testede covers slap kun 2 (TO!!) procent
signalstyrke gennem.

Uden at vide det, vil jeg gætte på at problemet er størst på telefoner hvor
antennen ikke stikker ud af coveret.

Mvh John