Skærme
Fijala 3554
Rengøring af TFT-skærm
Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-08-02 11:32

Findes der produkter til rensning af TFT skærme? Hvis det findes, hvad
hedder det så?
På en alm. skærm kan man bruge diverse glasrens-produkter, men kan man også
bruge det til en TFT-skærm?

Bo

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-08-02 11:42

Bo Nielsen wrote:
> [...]
> hedder det så?
> På en alm. skærm kan man bruge diverse glasrens-produkter, men kan man også

Kig bagud i gruppen, det samme spørgsmpl er blevet stillet mange gange.

Mvh

Bruno

Fra : Bo Nielsen

Dato : 16-08-02 11:53

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Kig bagud i gruppen, det samme spørgsmpl er blevet stillet mange gange.
>
> Mvh

Jeg har kigget bagud, men der står kun hvad andre bruger, og det er jo ikke
ensbetydende med at det er det rigtige. Hvis jeg f.eks. bruger "glasrens" på
en bærbar skærm, og den ta´r skade, så nytter det jo ikke noget at jeg
siger, at det "sagde" de i NG.

Bo

Fra : WE

Dato : 16-08-02 22:43

Hvad står der i manualen?

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-02 15:27

> Findes der produkter til rensning af TFT skærme? Hvis det findes, hvad
> hedder det så?

Der findes nogle vådservietter til formålet, RS-components har f.eks. dem
her:

<http://www.rs-components.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@2
138732025.1029507443@@@@&BV_EngineID=ccchadcflkiljlecfngcfkmdgkldfhm.0&32069
60285=3206960285&catoid=-620483088>

> På en alm. skærm kan man bruge diverse glasrens-produkter, men kan man
også
> bruge det til en TFT-skærm?

Jeg er uenig. Det er lidt af en satsning at bruge glasrensemidler på
CRT-skærme, da skærmens antirefleksbehandling kan tage skade.

Jeg vil anbefale samme procedure for både TFT/LCD skærme og CRT-skærme. En
klud opvredet med vand og en lille smule sulfo, og efterfølgende aftørring
med viskestykke eller brillepudseklud. Det virker ganske fortræffeligt, og
fjerner alle fedtpletter.

Mvh
Mikkel

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-08-02 15:52

Hej

Bo Nielsen wrote:
> Findes der produkter til rensning af TFT skærme? Hvis det findes, hvad
> hedder det så?

Det findes der skam. Det kan fås hos din lokale forsyning og hedder
vand. Put en smule på en blød klud og tør.

> På en alm. skærm kan man bruge diverse glasrens-produkter, men kan man også
> bruge det til en TFT-skærm?

Jeg ville ikke selv bruge specielle glasrensemidler, men har dog brugt
husholdningssprit uden problemer.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk