jsp headerproblem
Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 16-08-02 10:27

Hejsa,

jeg skal lave en jsp side som får IE automatisk til at åbne en "gem"
dialog.. jeg ved hvordan det gøres i php... men har lidt problemer med at få
det til at virke i jsp - please help

*** PHP ***

header("Content-Type: application/x-zip");
header("Content-Disposition: attachment;
filename=ordrer".date("Y-m-d_H-i").".txt");

**********

På forhånd tak!

Fra : Morten

Dato : 16-08-02 13:08

Mads Møllegaard @ www.startout.dk wrote:
> [...]
>
> header("Content-Type: application/x-zip");
> header("Content-Disposition: attachment;
> filename=ordrer".date("Y-m-d_H-i").".txt");

response.setHeader("Content-Type", "application/x-zip");

<url:http://java.sun.com/products/servlet/2.2/javadoc/javax/servlet/http/HttpServletResponse.html>

Mvh Morten

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 16-08-02 18:44

> response.setHeader("Content-Type", "application/x-zip");

<url:http://java.sun.com/products/servlet/2.2/javadoc/javax/servlet/http/Htt
pServletResponse.html>

tak men det har jeg selvølgelig prøvet.... og det virker ikke!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-08-02 08:19

"Mads Møllegaard @ www.startout.dk" <mads@startout.dk> writes:

> header("Content-Type: application/x-zip");
> header("Content-Disposition: attachment;
> filename=ordrer".date("Y-m-d_H-i").".txt");

Du skal have det i <%@page %> delen for at det virker. Når du når til
din egen kode, er det for sent.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 19-08-02 09:24

> Du skal have det i <%@page %> delen for at det virker. Når du når til
> din egen kode, er det for sent.

ja det tænkte jeg faktisk nok, men hvordan sætter content-disposition i det
tag, jeg har prøvet og prøvet og kan kun få fejl ud af det!

pft.

Mads

Fra : Morten

Dato : 19-08-02 09:35

> ja det tænkte jeg faktisk nok, men hvordan sætter content-disposition i det
> tag, jeg har prøvet og prøvet og kan kun få fejl ud af det!
>
> pft.
>
> Mads

Det er tilstrækkeligt at placere dine response.setHeader("",""); kald
øverst på siden. Dvs. ikke noget med indenteringer, newlines osv. En
JSP side er en strøm af data fra start til slut, newline/whitespaces osv
er ofte grund til, at man skriver en servlet til at håndtere streaming
med content specifikke headers i stedet.

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 19-08-02 09:43

> [...]
> er ofte grund til, at man skriver en servlet til at håndtere streaming
> med content specifikke headers i stedet.

dvs. dette bør være nok : ?

<%@ page language="Java"
contentType="application/x-zip"%><%response.setHeader("Content-Disposition",
"attachment; filename='test.txt';");%>
test tekst der skal gemmes

men det virker desværre ikke

Fra : Morten

Dato : 19-08-02 10:01

> [...]
>
> <%@ page language="Java"
> contentType="application/x-zip"%><%response.setHeader("Content-Disposition",

Flg. virker, antaget at der ikke er whitespaces før <%

<%response.setContentType("application/blah");response.setHeader("Content-Disposition","attachment;
filename=stuff.blah"); %>aabbdd

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 19-08-02 10:03

> [...]
>
> <%@ page language="Java"

contentType="application/x-zip"%><%response.setHeader("Content-Disposition",

og dog, det virkede efter en genstartet browser.... MANGE TAK!