Anti-fedme-hormon
Fra : Dhalvad

Dato : 16-08-02 06:53

Et internationalt forsker-team mener at have fundet nøglen til løsning
af fedme-problemet i et hormon, der regulerer vores appetit. Men det
danske firma, TD of Scandinavia, er allerede på markedet med et produkt,
der fungerer på samme måde.

-   Vores produkt, Easy Tab, er fremstillet af et særligt peptid fra
valle, og det fungerer efter alt at dømme på samme måde som de tests et
internationalt forskerteam har foretaget med hormonet PYY3-36, fortæller
direktør Torben Dhalvad fra TD of Scandinavia A/S i Bogense.

-   Når man tygger en Easy Tab ca. 15 minutter inden et måltid, sætter
kroppen gang i produktionen af forskellige fordøjelseshormoner, der
samtidig sender besked til sultcentret i hjernen om at skrue ned for
appetitten, da måltidet er i gang. Når man derefter spiser, vil man kun
have lyst til en enkelt portion. Man er desuden mæt i længere tid
– selv efter et ret beskedent måltid.

Den nye videnskabelige opdagelse, der offentliggøres i det nye nummer af
det ansete magasin, Naturen, bygger på test foretaget på Imperial
College London, Oregon Health and Sciences University, USA og Garven
Institute, Australien.

Her har forskerne tilført testpersoner hormonet PYY3-36 og registreret
et faldt i deres fødeindtag på ca. 1/3.

-   Vi har nogenlunde samme erfaringer med Easy Tab. Der er blot den
fordel, at vores produkt er helt naturligt. Peptidet, vi anvender, er en
levnedsmiddelingrediens og ikke et kunstigt fremstillet hormon. Vores
peptid får kroppen til selv at aktivere hormon-produktionen –
nøjagtig på samme måde som hvis man allerede havde spist, siger Torben
Dhalvad.

-   Easy Tab, der sælges som et kosttilskud, har været på markedet i
Danmark siden april, og TD of Scandinavia forhandler i øjeblikket med en
række internationale firmaer om lancering i resten af verden.

I kan læse mere om den videnskabelige undersøgelse på:
http://www.sciencenet.org.uk/slup/CuttingEdge/Aug02/hunghorm.html

http://www.kandu.dk/

Fra : Svend

Dato : 16-08-02 17:27

Dette lyder virkeligt interessant. Easytab, er der nogen der har erfaringer
med dette produkt, eller er det bare fup?

Jeg synes ikke jeg har hørt/læst noget om dette nye middel.

mvh

Svend

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 16-08-02 20:24

"Dhalvad" <Dhalvad.news@kandu.dk> wrote in message

> - Vores produkt, Easy Tab, er fremstillet af et særligt peptid fra
> valle, og det fungerer efter alt at dømme på samme måde som de tests et
> internationalt forskerteam har foretaget med hormonet PYY3-36, fortæller

Det ser ud til at PYY3-36 er betegnelsen for et forsøgspeptid, som forskerne
har INFUNDERET i forsøgspersoner. Der er øjensynligt tale om en neuropeptid
Y-analog. Neuropeptid Y er kendt for at påvirke mæthedsfornemmelsen.

Jeg er umiddelbart skeptisk, da easy-tab øjensynligt er en tablet kunne jeg
godt ænke mig at vide, hvordan peptidet kommer helskindet gennem
mave-tarmsystemet og bliver optaget til blodet, hvor det øjensynligt virker
direkte på centralnervesystemet. Normalt vil peptider ikke passere ufordøjet
gennem fordøjelseskanalen, og jeg har derfor vanskeligt ved at tro, at man
skulle kunne se en effekt her.

Konklusion: lad være med at styrte ud og købe easy-tab blot på grund af
denne udnyttelse af reelle videnskabelige opgagelser til uunderbyggede
postulater, der fremmer egen vinding.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-08-02 07:43

> har INFUNDERET i forsøgspersoner. Der er øjensynligt tale om en
neuropeptid
> Y-analog. Neuropeptid Y er kendt for at påvirke mæthedsfornemmelsen.

For mig er spørgsmålet nok mere om det er manglende mæthedsfølelse, der er
årsag til fedme? Det kan det vel være, men langt fra i alle tilfælde. F.eks.
vil de spiseforstyrrede jo ikke have glæde af en sådan pille.

Mvh Maria

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 17-08-02 13:25

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> For mig er spørgsmålet nok mere om det er manglende mæthedsfølelse, der er
> årsag til fedme?

Nu skriver jeg ikke hvilken retnig mæthedsfornemmelsen bliver påvirket

- Mikkel