/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Tyrkiet Eksperten - SUCKS !!!
Fra : fuldfart


Dato : 16-08-02 06:53

Rejs ikke med Tyrkiet Eksperten de er nogen udulige amatører.
Vi havde bestilt en uge i Marmaris med en lejlighed med god pool osv.
Vi rejser 2 voksne og et barn på 3 år, og vi havde derfor netop lagt
vægt diverse facilliteter som stort set alle var opfyldt på det sted vi
havde booket. (det hed iøvrigt PEM)
Da vi ankom i lufthavnen fik vi at vide vi aligevel ikke kunne bo der,
men vi kunne ikke få at vide hvorfor, af den unge pige fra Tyrkiet
Eksperten. Vi fik besked på vi istedet skulle bo på et sted ved navn
"Adventure", og da vi spurgte til hvad det var for et sted, var svaret
at det vidste hun ikke, for det sted havde de brugt før. Nå okay vi gik
ind i bussen da vi ikke rigtig havde andre muligheder her og nu, og godt
kunne høre at det nok ikke var hende der havde noget at skulle have sagt
nogen steder. Busturen skulle i følge deres website og katalog tage ca.
2½ time, men først ventede vi en time i bussen i lufthavnen, fordi de
kun var 2 guider til 5 busser og fordi der var et eller andet de ikke
kunne finde ud af...der manglede vist nogen passagerer. Endelig begyndte
vi at køre og efter ca. en 1.15 time skulle vi af en eller anden grund
lige ind og holde pause på et tursiststoppested ala en benzintank på
motorvejen. Her var det meningen vi skulle holde pause i ca. 10-15 min.
men det viste sig at være nærmere 45 min.
Endelig fortsatte vi mod vores ukendte mål og i bussen fik vi af andre
rejsende fortalt, at vores "hotel/lejlighed" var blevet overbooked (der
var andre i bussen der også skulle have boet der)
Vi forsatte rundt til diverse hoteller og satte folk af og endelig var
vi fremme ved "Adventure" vi gik ud af bussen bar kufferter ind osv. og
det var vist til stor overraskelse for ham der havde vagten i
"receptionen"....eller baren eller hvad det nu var. Det var nemlig ingen
pladser her, og vi måtte derfor slæbe kufferterne tilbage i bussen og
fortsætte med rundt på ruten og sætte de sidste gæster af diverse
steder. Tilbage var kun os 3 ham der kørte bussen og den tyrkiske
"guide" der talte tyrkist og gebrokken engelsk.
Omsider kom vi til at hotel (som han havde ringet til) ...og hér skulle
der så være et værelse klar...det var en midlertidig løsning, og vi
skulle så bare komme til kontoret næste dag, så ville han finde en
lejlighed til os i løbet af natten (ja...det sagde han altså...uanset
hvor dumt det lyder)
Stedet vi ankom til så okay ud, der var en stor lækker pool og klokken
var nu 22.30 og vi var lidt møre efter 6 timer (!!!) i bussen, så vi
sagde bare ja tak...
Det viste sig at være et rigtig skodværelse lige ved siden af
receptionen og baren som havde happy-hour osv...og MEGET højt musik.
Endvidere virkede airconditionen ikke så vi måtte forsøge at sove i de
30-35 grader der var på værelset. Endvidere skal det siges at værelset
IKKE var gjort rent, skraldespande var ikke tømt (hvilket IKKE er særlig
lækkert i et land hvor man ikke må smide toiletpapir i toilettet)....det
var mildt sagt et ret ulækkert værelse.....
Næste formiddag tog jeg ned til kontoret mens resten af familien blev på
hotellet ved poolen, jeg kom ca. kl.10 og den tyrkiske "guide"
forklarede han endnu ikke havde fundet noget, men at han ville gøre det
inden 12 og ringe til os på hotellet. Jeg gik hjem igen og ventede på de
skulle ringe. Endelig ringede han, at NU havde de fundet en lejlighed,
og at de ville komme og hente os om ca. 30 min. fint nok ...nu skete der
endelig noget, og 45 min. senere var vi på vej til vores lejlighed. Vi
blev checket ind og chauffører (som vi ikke havde set før) kørte med det
samme vi var kommet ind.
Lejligheden var egentlig okay, men poolen var et forvokset badekar uden
de store muligheder, for en knægt på 3 år.
Vi gik derfor endnu en gang til deres kontor, og fortalte dem, at dér
havde vi IKKE tænkt os at bo. Vi havde jo netop valgt et sted med gode
facilliteter, og ville derfor ikke spises af med noget der var dårligere
end det vi havde bestilt, bare fordi de er nogen fjolser til at bestille
lejligheder.
Vi fik så at vide at der ikke var andre muligheder men at vi da var
velkommen til at benytte et andet hotels poolfacilliteter ....og det lå
jo kun 5-700 meter væk....SÅ var vi lige ved at eksplodere...!
Mine kone begyndte at græde og alle de danske guider (som efterhånden
var mødt ind) fik pludelig meget tralvt med at kigge meget koncentreret
på nogen vigtige papirer eller et eller andet excel regneark på
computeren.
Vi fik nu hjælp af en tyrkisk/dansk pige, der efter de indledende
forhandlinger endelig fandt et sted 7 km. fra Marmaris i Ismeler. Vi
havde selv foreslået at de evt. kunne flytte os til en anden by, eller
at vi ville betale hvis det var på grund af at der kun var dyrere
kategorier ledige.
Endelig fik vi vores lejlighed i Ismeler en god een og her var gode pool
facilliteter, dog lå stranden lidt langt væk, men det var okay. Vi havde
på dette tidspunkt brugt mere end 24 timer af vores ret sparsomme tid i
Tyrkiet, og på en ferie af en uges varighed, hvor vi bare skulle ned og
slappe af, er 24 timer ret meget. Ydermere måtte vi slippe kr. 300,- for
aircondition selvom at vi af Tyrkiet Eksperten i Kbh. havde fået at vide
at det var incl. på PEM hvor vi skulle have haft boet, men nu gad vi
ikke at have mere med dem at gøre, så vi betalte bare.
Næste dag kom chaufføren ud med et stykke papir(ved ikke om de ikke har
hørt om fax eller lign.) vedr. at der var informationsmøde og at vi
ville blive hentet kl. 17.50 ...men ak...vi ventede fra kl. 17.40 til
klokken 18.15 så synes vi det kunne være lige meget. Mere hørte vi ikke
til Tyrkiet Eksperten den uge, først 3. gang vi ringede til dem, kunne
vi få at vide hvad tid de havde tænkt sig at hente os så vi kunne komme
hjem igen.

Så hvis du har tænkt dig at spare 1000,- på at rejse med Tyrkiet
Eksperten, bør du måske overveje det igen....er det virkelig dét værd at
spare 1000,- kr. ???
Vi rejser i hvertfald ALDRIG med dem igen.



--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
PUK (16-08-2002)
Kommentar
Fra : PUK


Dato : 16-08-02 07:54

"fuldfart" <fuldfart.news@kandu.dk skrev:

> Rejs ikke med Tyrkiet Eksperten de er nogen udulige amatører + en masse
andet...

Hej

Ja, en trist oplevelse, som er under al kritik. Hvad siger selskabet
herhjemme? Er de bare totalt ligeglade? Kontakt evt. Rejseankenævnet.
Umiddelbart lyder det til, at I har en sag.

Jeg overvejede også en kort overgang at tage TyrkietEksperten i betragtning
ved feriebestilling, men efter at have læst om de forskellige oplevelser,
som rejsende har beskrevet her: ttp://rejser.jubii.dk/rating.asp?id=2326
kunne jeg se, at det nok ikke lige er sagen.

Forhåbentlig får selskabet efterhånden så megen kritik, at mange undlader at
rejse med dem.

Hilsen Dorte



Andreas Falck (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 16-08-02 10:53

"PUK" <dhaslev@nospamworldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:aji7j1$muk$1@sunsite.dk...

> Ja, en trist oplevelse, som er under al kritik.

Ja det er da i allerhøjeste grad en trist oplevelse at læse om!

I Marts måned i år var jeg i Alanya med TyrkietEksperten og boede i en
lejlighed på Vega Star. Både hotel og lejlighed var i fin stand og
levede fuldt ud op til beskrivelsen. Betjening og service var også
helt som lovet.

Lige fra nakomsten i lufthavnen i Antalya, busturen til Alanya,
guideservice og alt det andet kan jeg bestemt ikke klage over!

Næste år til marts har jeg tænkt mig igen at tage med dem til Alanya,
og denne gang ikke kun én uge, sandsynligvis 3 eller 4 uger!

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk


Zoëga (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Zoëga


Dato : 16-08-02 20:57

Så er der også bedre plads til os der gerne vil bruge dem.
Har været med dem 4 gange og kommer der igen næste år.

mvh

Søren


"PUK" <dhaslev@nospamworldonline.dk> wrote in message
news:aji7j1$muk$1@sunsite.dk...
> "fuldfart" <fuldfart.news@kandu.dk skrev:
>
> > Rejs ikke med Tyrkiet Eksperten de er nogen udulige amatører + en masse
> andet...
>
> Hej
>
> Ja, en trist oplevelse, som er under al kritik. Hvad siger selskabet
> herhjemme? Er de bare totalt ligeglade? Kontakt evt. Rejseankenævnet.
> Umiddelbart lyder det til, at I har en sag.
>
> Jeg overvejede også en kort overgang at tage TyrkietEksperten i
betragtning
> ved feriebestilling, men efter at have læst om de forskellige oplevelser,
> som rejsende har beskrevet her: ttp://rejser.jubii.dk/rating.asp?id=2326
> kunne jeg se, at det nok ikke lige er sagen.
>
> Forhåbentlig får selskabet efterhånden så megen kritik, at mange undlader
at
> rejse med dem.
>
> Hilsen Dorte
>
>



Christian Lyng (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Christian Lyng


Dato : 16-08-02 13:08


> Så hvis du har tænkt dig at spare 1000,- på at rejse med Tyrkiet
> Eksperten, bør du måske overveje det igen....er det virkelig dét værd at
> spare 1000,- kr. ???
> Vi rejser i hvertfald ALDRIG med dem igen.
>
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"


Det er selvfølgelig surt at opleve dette,-men når man tager charter er det
jo en af tingene der sker, og dette sker for alle de andre selskaber,-jeg
har været inde på siden http://rejser.jubii.dk/rating.asp?page=4&id=2326 og
helt ærligt at brokke sig over flyture, og flyselskabet er useriøst, jeg har
rejst over 100 gange med alle mulige selskaber både privat og forretning, og
selvfølgelig får man hvad man beder om på charter, der er presset flere
sæder ind i flyet, så vil folk have benplads,bedre service på en skide tre
timers tur, hvor prisen er presset i bund,af de gange jeg har været ude og
flyve så har det helt klart være charter flyene hvor de mest
'nonprofessionals' med...

--

Christian Lyng

'Lighed for alle,ingen er født til at lede et land,-længe leve republikken
Danmark.'





Jan Bøgh (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 16-08-02 18:47

"Christian Lyng" <christian.lyng@NOSPAMtiscali.dk> wrote in message
news:3d5ceb35$1@news.wineasy.se...

> Det er selvfølgelig surt at opleve dette,-men når man tager charter er det
> jo en af tingene der sker, og dette sker for alle de andre selskaber,-jeg
> har været inde på siden http://rejser.jubii.dk/rating.asp?page=4&id=2326
og

Enig, servicen er alt for ofte elendig hos charterselskaberne.
Og det er bestemt ikke begrænset til Tyrkieteksperten (FIDUSO-kandidat

> helt ærligt at brokke sig over flyture, og flyselskabet er useriøst, jeg
har
> rejst over 100 gange med alle mulige selskaber både privat og forretning,
og
> selvfølgelig får man hvad man beder om på charter, der er presset flere
> sæder ind i flyet, så vil folk have benplads,bedre service på en skide tre

Til gengæld er jeg dybt uenig her. Hvis man vil sælge en vare må man kunne
forvente at man bliver stillet til regnskab for det man leverer. Hvis man
kalkulerer forkert, så man bevidst leverer noget, der er ringere end det
man beskriver, så er det humbug.
Jeg lider af dårlig ryg og er 1.95 m. høj, og har ved flere lejligheder
oplevet at jeg er blevet lovet benplads (har haft det skriftligt), og har
jeg fået dette lovet ved bestillingen, er det sgu'tte mit problem at
fjolserne
(eller hvis det er med overlæg: plattenslagerne) har valgt at sælge rejsen
til
en given pris. Det har været en parameter for valget af rejse.
Så er der tale om useriøsitet, er det fra rejsearrangørens side.

At der så er tale om en branche med en uhyre lav moral, det er så
blot bekæageligt - men det at sælge rejser stiller vel de samme krav
til hæderlighed som salg af elastik i metermål.
Og det eneste der er at gøre ved det er vel at give selskaberne en sag
at trækkes med hver gang de bøffer en kunde.

Men jeg vil da uhyre gerne sælge dig en billig kun let brugt bil ubeset. Du
lyder til at være kandidat til at modtage et vrag, blot det er smukt
beskrevet og så i øvrigt billigt.

> timers tur, hvor prisen er presset i bund,af de gange jeg har været ude og
> flyve så har det helt klart være charter flyene hvor de mest
> 'nonprofessionals' med...

Skal man nu være prof. for at være kunde? - det var dog det mest forvrøvlede
jeg længe har læst. Eller har du blot behov for at vise distance til de
almindelige stakler, der tror at man får den vare, man har købt?

mvh
Jan


Christian Lyng (16-08-2002)
Kommentar
Fra : Christian Lyng


Dato : 16-08-02 21:41


"Jan Bøgh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
news:3d5d3a7f$0$88368$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Christian Lyng" <christian.lyng@NOSPAMtiscali.dk> wrote in message
> news:3d5ceb35$1@news.wineasy.se...
>
> > Det er selvfølgelig surt at opleve dette,-men når man tager charter er
det
> > jo en af tingene der sker, og dette sker for alle de andre
selskaber,-jeg
> > har været inde på siden http://rejser.jubii.dk/rating.asp?page=4&id=2326
> og
>

> en given pris. Det har været en parameter for valget af rejse.
> Så er der tale om useriøsitet, er det fra rejsearrangørens side.
>
Det er selvfølgelig beklageligt at du bliver snydt, og jo jeg giver dig ret
der er nok en form for 'plattenslageri' i branchen, og hvis du har det
skriftlig så er det jo intet værd.




> > timers tur, hvor prisen er presset i bund,af de gange jeg har været ude
og
> > flyve så har det helt klart være charter flyene hvor de mest
> > 'nonprofessionals' med...
>
> Skal man nu være prof. for at være kunde? - det var dog det mest
forvrøvlede
> jeg længe har læst. Eller har du blot behov for at vise distance til de
> almindelige stakler, der tror at man får den vare, man har købt?
>
når jeg skriver 'nonprof' så mener jeg folk som brokker sig over ting som
de alligevel,-hvis de nu tænkte sig om-, ikke rigtigt har noget at have det
i,-for mig er flyrejse det samme som en HT bus, eller S-tog, jeg forventer
at blive transporteret sikkert fremt og kan sidde ned, servicen skal være at
man får et glas vand hvis man beder om det, det med bedre sæder osv osv. er
noget man har købt på forhånd.

Chr.





bingo (16-08-2002)
Kommentar
Fra : bingo


Dato : 16-08-02 21:12

On Fri, 16 Aug 2002 05:52:43 GMT, "fuldfart" <fuldfart.news@kandu.dk

Hej Alle

Har altid kun brugt de "store" rejseselskaber og betaler gerne et par
hundrede extra i pris for at få noget der virker. De der
discount-seskaber, der kan sælger til en meget billig pris ser jo
dejlige ud på prislisten, men der er mange der fortryder købet senere.
Regel nr. 1 ! ET , numereo UNO - Man får gemerelt hvad man betaler
for - = billig pris = dfårlig service. Hvordan skal man få fuld sevice
for lav pris ??????.
Har aldrig haft problemer med rejser med de etablerede selskaber .
Men vil man spare 200.- kr på en rejse , så "GOOD LUCK", en del gange
går det goddt, men det går også lidt i kage med de der ukendte
selskaber, - jeg tør ikke !
Nå dert er jo et frit land , så prøv bare ;

Mogens

Kim Jørgensen (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 17-08-02 07:31


"bingo" <hugo@tiptop.com> wrote in message
news:3d5d5a50.9321183@news.inet.tele.dk...
> On Fri, 16 Aug 2002 05:52:43 GMT, "fuldfart" <fuldfart.news@kandu.dk
>

> Har aldrig haft problemer med rejser med de etablerede selskaber .

Har rejst med både de store & små & billige en 10-12 gange indenfor de
sidste 7 år.

Har oplevet både gode og dårlige ting med begge.

Men det dårligste var med Alletiders som vel går under de etablerede i dine
øjne ?

Betalte omkring 20.000 for en tur til Thailand, hvor de til sidst endte med
at betale 5500,- tilbage pga. de havde været fulde af løgn.

Så jeg holder ikke 100% med din tese om at man "bare" skal rejse med de
store, så er der ingen ballade.

Har også prøvet Turkieteksperten & Expressrejser hvor det fungerede fint.


Go weekend.

Kim



Giro (17-08-2002)
Kommentar
Fra : Giro


Dato : 17-08-02 22:28

>
> Betalte omkring 20.000 for en tur til Thailand, hvor de til sidst endte
med
> at betale 5500,- tilbage pga. de havde været fulde af løgn.
>
Jo, men jeg har også uden ankenævnets mellemkomst fået 10.000 kr tilbage af
et beløb på ca. 30.000 efter en 2-ugers rejse for to voksne og to teenagere
til Bahia Pollenca på Mallorca ( 1999). Tjaereborg gav først helt frivilligt
5.000 kr da jeg indsendte en video med byggepladsudsigten fra vores hotel i
"international, eksklusiv atmosfære i fredeligt område". Men jeg fandt det
en smule mærkeligt, at de uden videre gik med til det, og krævede så
yderligere 5.000 for ikke at indbringe sagen for rejseankenævnet. De sendte
mig så ekstra 5.000 kroner "efter nærmere overvejelse af min klage" . Og den
dag i dag er jeg sikker på, at de godt nok gjorde det af "kundehensyn", men
også fordi de måtte have forudset at ville være blevet idømt en endnu større
erstatning efter en sag i rejseankenævnet ??

Så prøv at kræve erstatning hvis du virkelig har noget at komme efter, men
lad være hvis du bare ikke kunne lide farven på bartenderens hår.

Mvh

Bo







Kim Jørgensen (18-08-2002)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 18-08-02 09:00


"Giro" <Please@nospam.dk> wrote in message
news:ajmf5l$182d$1@news.cybercity.dk...

>
> Så prøv at kræve erstatning hvis du virkelig har noget at komme efter, men
> lad være hvis du bare ikke kunne lide farven på bartenderens hår.
>

Vi er HELT enige.


Kim



Liz Jensen (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Liz Jensen


Dato : 01-09-02 12:53

Tyrkiet Eksperten Har ingen tur til Thailand.
Mvh
Lis ohansen

"Giro" <Please@nospam.dk> wrote in message
news:ajmf5l$182d$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Betalte omkring 20.000 for en tur til Thailand, hvor de til sidst endte
> med
> > at betale 5500,- tilbage pga. de havde været fulde af løgn.
> >
> Jo, men jeg har også uden ankenævnets mellemkomst fået 10.000 kr tilbage
af
> et beløb på ca. 30.000 efter en 2-ugers rejse for to voksne og to
teenagere
> til Bahia Pollenca på Mallorca ( 1999). Tjaereborg gav først helt
frivilligt
> 5.000 kr da jeg indsendte en video med byggepladsudsigten fra vores hotel
i
> "international, eksklusiv atmosfære i fredeligt område". Men jeg fandt det
> en smule mærkeligt, at de uden videre gik med til det, og krævede så
> yderligere 5.000 for ikke at indbringe sagen for rejseankenævnet. De
sendte
> mig så ekstra 5.000 kroner "efter nærmere overvejelse af min klage" . Og
den
> dag i dag er jeg sikker på, at de godt nok gjorde det af "kundehensyn",
men
> også fordi de måtte have forudset at ville være blevet idømt en endnu
større
> erstatning efter en sag i rejseankenævnet ??
>
> Så prøv at kræve erstatning hvis du virkelig har noget at komme efter, men
> lad være hvis du bare ikke kunne lide farven på bartenderens hår.
>
> Mvh
>
> Bo
>
>
>
>
>
>



kenneth (20-08-2002)
Kommentar
Fra : kenneth


Dato : 20-08-02 21:02

hej
Vi rejste i maj måned med Tyrkiet Eksperten til Side, på en uges tiltrængt
ferie. Inden afrejsen havde vi spurgt her i NG om gode og dårlige
oplevelser, og svarene var da også af blandet karakter. Vi lod os dog friste
af prisen - 6000,- for 2 voksne og 2 børn i en 90 kvm stor lejlighed med
tilhørende swimmingpool, samt børnebassin osv. Vi havde ikke de store
forventninger, men var spændte på om kataloget holdt hvad det lovede. Det
gjorde det. Vi havde en perfekt uge hvor alt
bare fungerede optimalt fra det øjeblik vi lettede til vi var hjemme igen.
Det kan godt være vi blot var heldige
vi vover pelsen og tager med Tyrkiet-Eksperten derned igen til næste år.
MHV
Fam.Roed.
----- Original Message -----
From: "fuldfart" <fuldfart.news@kandu.dk>
Newsgroups: dk.fritid.rejse
Sent: Friday, August 16, 2002 7:52 AM
Subject: Tyrkiet Eksperten - SUCKS !!!


> Rejs ikke med Tyrkiet Eksperten de er nogen udulige amatører.
> Vi havde bestilt en uge i Marmaris med en lejlighed med god pool osv.
> Vi rejser 2 voksne og et barn på 3 år, og vi havde derfor netop lagt
> vægt diverse facilliteter som stort set alle var opfyldt på det sted vi
> havde booket. (det hed iøvrigt PEM)
> Da vi ankom i lufthavnen fik vi at vide vi aligevel ikke kunne bo der,
> men vi kunne ikke få at vide hvorfor, af den unge pige fra Tyrkiet
> Eksperten. Vi fik besked på vi istedet skulle bo på et sted ved navn
> "Adventure", og da vi spurgte til hvad det var for et sted, var svaret
> at det vidste hun ikke, for det sted havde de brugt før. Nå okay vi gik
> ind i bussen da vi ikke rigtig havde andre muligheder her og nu, og godt
> kunne høre at det nok ikke var hende der havde noget at skulle have sagt
> nogen steder. Busturen skulle i følge deres website og katalog tage ca.
> 2½ time, men først ventede vi en time i bussen i lufthavnen, fordi de
> kun var 2 guider til 5 busser og fordi der var et eller andet de ikke
> kunne finde ud af...der manglede vist nogen passagerer. Endelig begyndte
> vi at køre og efter ca. en 1.15 time skulle vi af en eller anden grund
> lige ind og holde pause på et tursiststoppested ala en benzintank på
> motorvejen. Her var det meningen vi skulle holde pause i ca. 10-15 min.
> men det viste sig at være nærmere 45 min.
> Endelig fortsatte vi mod vores ukendte mål og i bussen fik vi af andre
> rejsende fortalt, at vores "hotel/lejlighed" var blevet overbooked (der
> var andre i bussen der også skulle have boet der)
> Vi forsatte rundt til diverse hoteller og satte folk af og endelig var
> vi fremme ved "Adventure" vi gik ud af bussen bar kufferter ind osv. og
> det var vist til stor overraskelse for ham der havde vagten i
> "receptionen"....eller baren eller hvad det nu var. Det var nemlig ingen
> pladser her, og vi måtte derfor slæbe kufferterne tilbage i bussen og
> fortsætte med rundt på ruten og sætte de sidste gæster af diverse
> steder. Tilbage var kun os 3 ham der kørte bussen og den tyrkiske
> "guide" der talte tyrkist og gebrokken engelsk.
> Omsider kom vi til at hotel (som han havde ringet til) ...og hér skulle
> der så være et værelse klar...det var en midlertidig løsning, og vi
> skulle så bare komme til kontoret næste dag, så ville han finde en
> lejlighed til os i løbet af natten (ja...det sagde han altså...uanset
> hvor dumt det lyder)
> Stedet vi ankom til så okay ud, der var en stor lækker pool og klokken
> var nu 22.30 og vi var lidt møre efter 6 timer (!!!) i bussen, så vi
> sagde bare ja tak...
> Det viste sig at være et rigtig skodværelse lige ved siden af
> receptionen og baren som havde happy-hour osv...og MEGET højt musik.
> Endvidere virkede airconditionen ikke så vi måtte forsøge at sove i de
> 30-35 grader der var på værelset. Endvidere skal det siges at værelset
> IKKE var gjort rent, skraldespande var ikke tømt (hvilket IKKE er særlig
> lækkert i et land hvor man ikke må smide toiletpapir i toilettet)....det
> var mildt sagt et ret ulækkert værelse.....
> Næste formiddag tog jeg ned til kontoret mens resten af familien blev på
> hotellet ved poolen, jeg kom ca. kl.10 og den tyrkiske "guide"
> forklarede han endnu ikke havde fundet noget, men at han ville gøre det
> inden 12 og ringe til os på hotellet. Jeg gik hjem igen og ventede på de
> skulle ringe. Endelig ringede han, at NU havde de fundet en lejlighed,
> og at de ville komme og hente os om ca. 30 min. fint nok ...nu skete der
> endelig noget, og 45 min. senere var vi på vej til vores lejlighed. Vi
> blev checket ind og chauffører (som vi ikke havde set før) kørte med det
> samme vi var kommet ind.
> Lejligheden var egentlig okay, men poolen var et forvokset badekar uden
> de store muligheder, for en knægt på 3 år.
> Vi gik derfor endnu en gang til deres kontor, og fortalte dem, at dér
> havde vi IKKE tænkt os at bo. Vi havde jo netop valgt et sted med gode
> facilliteter, og ville derfor ikke spises af med noget der var dårligere
> end det vi havde bestilt, bare fordi de er nogen fjolser til at bestille
> lejligheder.
> Vi fik så at vide at der ikke var andre muligheder men at vi da var
> velkommen til at benytte et andet hotels poolfacilliteter ....og det lå
> jo kun 5-700 meter væk....SÅ var vi lige ved at eksplodere...!
> Mine kone begyndte at græde og alle de danske guider (som efterhånden
> var mødt ind) fik pludelig meget tralvt med at kigge meget koncentreret
> på nogen vigtige papirer eller et eller andet excel regneark på
> computeren.
> Vi fik nu hjælp af en tyrkisk/dansk pige, der efter de indledende
> forhandlinger endelig fandt et sted 7 km. fra Marmaris i Ismeler. Vi
> havde selv foreslået at de evt. kunne flytte os til en anden by, eller
> at vi ville betale hvis det var på grund af at der kun var dyrere
> kategorier ledige.
> Endelig fik vi vores lejlighed i Ismeler en god een og her var gode pool
> facilliteter, dog lå stranden lidt langt væk, men det var okay. Vi havde
> på dette tidspunkt brugt mere end 24 timer af vores ret sparsomme tid i
> Tyrkiet, og på en ferie af en uges varighed, hvor vi bare skulle ned og
> slappe af, er 24 timer ret meget. Ydermere måtte vi slippe kr. 300,- for
> aircondition selvom at vi af Tyrkiet Eksperten i Kbh. havde fået at vide
> at det var incl. på PEM hvor vi skulle have haft boet, men nu gad vi
> ikke at have mere med dem at gøre, så vi betalte bare.
> Næste dag kom chaufføren ud med et stykke papir(ved ikke om de ikke har
> hørt om fax eller lign.) vedr. at der var informationsmøde og at vi
> ville blive hentet kl. 17.50 ...men ak...vi ventede fra kl. 17.40 til
> klokken 18.15 så synes vi det kunne være lige meget. Mere hørte vi ikke
> til Tyrkiet Eksperten den uge, først 3. gang vi ringede til dem, kunne
> vi få at vide hvad tid de havde tænkt sig at hente os så vi kunne komme
> hjem igen.
>
> Så hvis du har tænkt dig at spare 1000,- på at rejse med Tyrkiet
> Eksperten, bør du måske overveje det igen....er det virkelig dét værd at
> spare 1000,- kr. ???
> Vi rejser i hvertfald ALDRIG med dem igen.
>
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

"fuldfart" <fuldfart.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:uj079.4449$ww6.507187@news010.worldonline.dk...
> Rejs ikke med Tyrkiet Eksperten de er nogen udulige amatører.
> Vi havde bestilt en uge i Marmaris med en lejlighed med god pool osv.
> Vi rejser 2 voksne og et barn på 3 år, og vi havde derfor netop lagt
> vægt diverse facilliteter som stort set alle var opfyldt på det sted vi
> havde booket. (det hed iøvrigt PEM)
> Da vi ankom i lufthavnen fik vi at vide vi aligevel ikke kunne bo der,
> men vi kunne ikke få at vide hvorfor, af den unge pige fra Tyrkiet
> Eksperten. Vi fik besked på vi istedet skulle bo på et sted ved navn
> "Adventure", og da vi spurgte til hvad det var for et sted, var svaret
> at det vidste hun ikke, for det sted havde de brugt før. Nå okay vi gik
> ind i bussen da vi ikke rigtig havde andre muligheder her og nu, og godt
> kunne høre at det nok ikke var hende der havde noget at skulle have sagt
> nogen steder. Busturen skulle i følge deres website og katalog tage ca.
> 2½ time, men først ventede vi en time i bussen i lufthavnen, fordi de
> kun var 2 guider til 5 busser og fordi der var et eller andet de ikke
> kunne finde ud af...der manglede vist nogen passagerer. Endelig begyndte
> vi at køre og efter ca. en 1.15 time skulle vi af en eller anden grund
> lige ind og holde pause på et tursiststoppested ala en benzintank på
> motorvejen. Her var det meningen vi skulle holde pause i ca. 10-15 min.
> men det viste sig at være nærmere 45 min.
> Endelig fortsatte vi mod vores ukendte mål og i bussen fik vi af andre
> rejsende fortalt, at vores "hotel/lejlighed" var blevet overbooked (der
> var andre i bussen der også skulle have boet der)
> Vi forsatte rundt til diverse hoteller og satte folk af og endelig var
> vi fremme ved "Adventure" vi gik ud af bussen bar kufferter ind osv. og
> det var vist til stor overraskelse for ham der havde vagten i
> "receptionen"....eller baren eller hvad det nu var. Det var nemlig ingen
> pladser her, og vi måtte derfor slæbe kufferterne tilbage i bussen og
> fortsætte med rundt på ruten og sætte de sidste gæster af diverse
> steder. Tilbage var kun os 3 ham der kørte bussen og den tyrkiske
> "guide" der talte tyrkist og gebrokken engelsk.
> Omsider kom vi til at hotel (som han havde ringet til) ...og hér skulle
> der så være et værelse klar...det var en midlertidig løsning, og vi
> skulle så bare komme til kontoret næste dag, så ville han finde en
> lejlighed til os i løbet af natten (ja...det sagde han altså...uanset
> hvor dumt det lyder)
> Stedet vi ankom til så okay ud, der var en stor lækker pool og klokken
> var nu 22.30 og vi var lidt møre efter 6 timer (!!!) i bussen, så vi
> sagde bare ja tak...
> Det viste sig at være et rigtig skodværelse lige ved siden af
> receptionen og baren som havde happy-hour osv...og MEGET højt musik.
> Endvidere virkede airconditionen ikke så vi måtte forsøge at sove i de
> 30-35 grader der var på værelset. Endvidere skal det siges at værelset
> IKKE var gjort rent, skraldespande var ikke tømt (hvilket IKKE er særlig
> lækkert i et land hvor man ikke må smide toiletpapir i toilettet)....det
> var mildt sagt et ret ulækkert værelse.....
> Næste formiddag tog jeg ned til kontoret mens resten af familien blev på
> hotellet ved poolen, jeg kom ca. kl.10 og den tyrkiske "guide"
> forklarede han endnu ikke havde fundet noget, men at han ville gøre det
> inden 12 og ringe til os på hotellet. Jeg gik hjem igen og ventede på de
> skulle ringe. Endelig ringede han, at NU havde de fundet en lejlighed,
> og at de ville komme og hente os om ca. 30 min. fint nok ...nu skete der
> endelig noget, og 45 min. senere var vi på vej til vores lejlighed. Vi
> blev checket ind og chauffører (som vi ikke havde set før) kørte med det
> samme vi var kommet ind.
> Lejligheden var egentlig okay, men poolen var et forvokset badekar uden
> de store muligheder, for en knægt på 3 år.
> Vi gik derfor endnu en gang til deres kontor, og fortalte dem, at dér
> havde vi IKKE tænkt os at bo. Vi havde jo netop valgt et sted med gode
> facilliteter, og ville derfor ikke spises af med noget der var dårligere
> end det vi havde bestilt, bare fordi de er nogen fjolser til at bestille
> lejligheder.
> Vi fik så at vide at der ikke var andre muligheder men at vi da var
> velkommen til at benytte et andet hotels poolfacilliteter ....og det lå
> jo kun 5-700 meter væk....SÅ var vi lige ved at eksplodere...!
> Mine kone begyndte at græde og alle de danske guider (som efterhånden
> var mødt ind) fik pludelig meget tralvt med at kigge meget koncentreret
> på nogen vigtige papirer eller et eller andet excel regneark på
> computeren.
> Vi fik nu hjælp af en tyrkisk/dansk pige, der efter de indledende
> forhandlinger endelig fandt et sted 7 km. fra Marmaris i Ismeler. Vi
> havde selv foreslået at de evt. kunne flytte os til en anden by, eller
> at vi ville betale hvis det var på grund af at der kun var dyrere
> kategorier ledige.
> Endelig fik vi vores lejlighed i Ismeler en god een og her var gode pool
> facilliteter, dog lå stranden lidt langt væk, men det var okay. Vi havde
> på dette tidspunkt brugt mere end 24 timer af vores ret sparsomme tid i
> Tyrkiet, og på en ferie af en uges varighed, hvor vi bare skulle ned og
> slappe af, er 24 timer ret meget. Ydermere måtte vi slippe kr. 300,- for
> aircondition selvom at vi af Tyrkiet Eksperten i Kbh. havde fået at vide
> at det var incl. på PEM hvor vi skulle have haft boet, men nu gad vi
> ikke at have mere med dem at gøre, så vi betalte bare.
> Næste dag kom chaufføren ud med et stykke papir(ved ikke om de ikke har
> hørt om fax eller lign.) vedr. at der var informationsmøde og at vi
> ville blive hentet kl. 17.50 ...men ak...vi ventede fra kl. 17.40 til
> klokken 18.15 så synes vi det kunne være lige meget. Mere hørte vi ikke
> til Tyrkiet Eksperten den uge, først 3. gang vi ringede til dem, kunne
> vi få at vide hvad tid de havde tænkt sig at hente os så vi kunne komme
> hjem igen.
>
> Så hvis du har tænkt dig at spare 1000,- på at rejse med Tyrkiet
> Eksperten, bør du måske overveje det igen....er det virkelig dét værd at
> spare 1000,- kr. ???
> Vi rejser i hvertfald ALDRIG med dem igen.
>
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Liz Jensen (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Liz Jensen


Dato : 21-08-02 23:49

Er du sikker på du ikke har købt et uspecificeret rejse?
Jeg har rejst med Tyrkiet Eksperten 11 gange og har ikke oplevet alt hvad du
snakker om.
Mvh
Jan Jensen

"fuldfart" <fuldfart.news@kandu.dk> wrote in message
news:uj079.4449$ww6.507187@news010.worldonline.dk...
> Rejs ikke med Tyrkiet Eksperten de er nogen udulige amatører.
> Vi havde bestilt en uge i Marmaris med en lejlighed med god pool osv.
> Vi rejser 2 voksne og et barn på 3 år, og vi havde derfor netop lagt
> vægt diverse facilliteter som stort set alle var opfyldt på det sted vi
> havde booket. (det hed iøvrigt PEM)
> Da vi ankom i lufthavnen fik vi at vide vi aligevel ikke kunne bo der,
> men vi kunne ikke få at vide hvorfor, af den unge pige fra Tyrkiet
> Eksperten. Vi fik besked på vi istedet skulle bo på et sted ved navn
> "Adventure", og da vi spurgte til hvad det var for et sted, var svaret
> at det vidste hun ikke, for det sted havde de brugt før. Nå okay vi gik
> ind i bussen da vi ikke rigtig havde andre muligheder her og nu, og godt
> kunne høre at det nok ikke var hende der havde noget at skulle have sagt
> nogen steder. Busturen skulle i følge deres website og katalog tage ca.
> 2½ time, men først ventede vi en time i bussen i lufthavnen, fordi de
> kun var 2 guider til 5 busser og fordi der var et eller andet de ikke
> kunne finde ud af...der manglede vist nogen passagerer. Endelig begyndte
> vi at køre og efter ca. en 1.15 time skulle vi af en eller anden grund
> lige ind og holde pause på et tursiststoppested ala en benzintank på
> motorvejen. Her var det meningen vi skulle holde pause i ca. 10-15 min.
> men det viste sig at være nærmere 45 min.
> Endelig fortsatte vi mod vores ukendte mål og i bussen fik vi af andre
> rejsende fortalt, at vores "hotel/lejlighed" var blevet overbooked (der
> var andre i bussen der også skulle have boet der)
> Vi forsatte rundt til diverse hoteller og satte folk af og endelig var
> vi fremme ved "Adventure" vi gik ud af bussen bar kufferter ind osv. og
> det var vist til stor overraskelse for ham der havde vagten i
> "receptionen"....eller baren eller hvad det nu var. Det var nemlig ingen
> pladser her, og vi måtte derfor slæbe kufferterne tilbage i bussen og
> fortsætte med rundt på ruten og sætte de sidste gæster af diverse
> steder. Tilbage var kun os 3 ham der kørte bussen og den tyrkiske
> "guide" der talte tyrkist og gebrokken engelsk.
> Omsider kom vi til at hotel (som han havde ringet til) ...og hér skulle
> der så være et værelse klar...det var en midlertidig løsning, og vi
> skulle så bare komme til kontoret næste dag, så ville han finde en
> lejlighed til os i løbet af natten (ja...det sagde han altså...uanset
> hvor dumt det lyder)
> Stedet vi ankom til så okay ud, der var en stor lækker pool og klokken
> var nu 22.30 og vi var lidt møre efter 6 timer (!!!) i bussen, så vi
> sagde bare ja tak...
> Det viste sig at være et rigtig skodværelse lige ved siden af
> receptionen og baren som havde happy-hour osv...og MEGET højt musik.
> Endvidere virkede airconditionen ikke så vi måtte forsøge at sove i de
> 30-35 grader der var på værelset. Endvidere skal det siges at værelset
> IKKE var gjort rent, skraldespande var ikke tømt (hvilket IKKE er særlig
> lækkert i et land hvor man ikke må smide toiletpapir i toilettet)....det
> var mildt sagt et ret ulækkert værelse.....
> Næste formiddag tog jeg ned til kontoret mens resten af familien blev på
> hotellet ved poolen, jeg kom ca. kl.10 og den tyrkiske "guide"
> forklarede han endnu ikke havde fundet noget, men at han ville gøre det
> inden 12 og ringe til os på hotellet. Jeg gik hjem igen og ventede på de
> skulle ringe. Endelig ringede han, at NU havde de fundet en lejlighed,
> og at de ville komme og hente os om ca. 30 min. fint nok ...nu skete der
> endelig noget, og 45 min. senere var vi på vej til vores lejlighed. Vi
> blev checket ind og chauffører (som vi ikke havde set før) kørte med det
> samme vi var kommet ind.
> Lejligheden var egentlig okay, men poolen var et forvokset badekar uden
> de store muligheder, for en knægt på 3 år.
> Vi gik derfor endnu en gang til deres kontor, og fortalte dem, at dér
> havde vi IKKE tænkt os at bo. Vi havde jo netop valgt et sted med gode
> facilliteter, og ville derfor ikke spises af med noget der var dårligere
> end det vi havde bestilt, bare fordi de er nogen fjolser til at bestille
> lejligheder.
> Vi fik så at vide at der ikke var andre muligheder men at vi da var
> velkommen til at benytte et andet hotels poolfacilliteter ....og det lå
> jo kun 5-700 meter væk....SÅ var vi lige ved at eksplodere...!
> Mine kone begyndte at græde og alle de danske guider (som efterhånden
> var mødt ind) fik pludelig meget tralvt med at kigge meget koncentreret
> på nogen vigtige papirer eller et eller andet excel regneark på
> computeren.
> Vi fik nu hjælp af en tyrkisk/dansk pige, der efter de indledende
> forhandlinger endelig fandt et sted 7 km. fra Marmaris i Ismeler. Vi
> havde selv foreslået at de evt. kunne flytte os til en anden by, eller
> at vi ville betale hvis det var på grund af at der kun var dyrere
> kategorier ledige.
> Endelig fik vi vores lejlighed i Ismeler en god een og her var gode pool
> facilliteter, dog lå stranden lidt langt væk, men det var okay. Vi havde
> på dette tidspunkt brugt mere end 24 timer af vores ret sparsomme tid i
> Tyrkiet, og på en ferie af en uges varighed, hvor vi bare skulle ned og
> slappe af, er 24 timer ret meget. Ydermere måtte vi slippe kr. 300,- for
> aircondition selvom at vi af Tyrkiet Eksperten i Kbh. havde fået at vide
> at det var incl. på PEM hvor vi skulle have haft boet, men nu gad vi
> ikke at have mere med dem at gøre, så vi betalte bare.
> Næste dag kom chaufføren ud med et stykke papir(ved ikke om de ikke har
> hørt om fax eller lign.) vedr. at der var informationsmøde og at vi
> ville blive hentet kl. 17.50 ...men ak...vi ventede fra kl. 17.40 til
> klokken 18.15 så synes vi det kunne være lige meget. Mere hørte vi ikke
> til Tyrkiet Eksperten den uge, først 3. gang vi ringede til dem, kunne
> vi få at vide hvad tid de havde tænkt sig at hente os så vi kunne komme
> hjem igen.
>
> Så hvis du har tænkt dig at spare 1000,- på at rejse med Tyrkiet
> Eksperten, bør du måske overveje det igen....er det virkelig dét værd at
> spare 1000,- kr. ???
> Vi rejser i hvertfald ALDRIG med dem igen.
>
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



poul_nyrop (02-09-2002)
Kommentar
Fra : poul_nyrop


Dato : 02-09-02 21:39

"Liz Jensen" <hatespam@nospam.net> wrote in message news:<3d64169f$0$27685$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Tyrkiet Rejser skulle bare lukkes her og nu af
Rejsegarantifonden

Andreas Falck (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 09-09-02 18:51

"poul_nyrop" <poul_nyrop@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
news:c52c9261.0209021238.38a38c18@posting.google.com...

> Tyrkiet Rejser skulle bare lukkes her og nu af
> Rejsegarantifonden

Jamen hvorfor dog det, - vi er da indtil flere der her i gruppen har
givet udtryk for ganske stor tilfredshed ved at rejse med dem!

Og så hedder de forøvrigt ikke Tyrkiet Rejser men Tyrkiet Eksperten


Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk


Zoëga (10-09-2002)
Kommentar
Fra : Zoëga


Dato : 10-09-02 05:51

Tyrkist Eksperten er OK men:
Man skulle måske prøve dem - inden man kritiserer dem.

mvh

Søren

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
news:alin2o$kd6$3@dknews.tiscali.dk...
> "poul_nyrop" <poul_nyrop@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> news:c52c9261.0209021238.38a38c18@posting.google.com...
>
> > Tyrkiet Rejser skulle bare lukkes her og nu af
> > Rejsegarantifonden
>
> Jamen hvorfor dog det, - vi er da indtil flere der her i gruppen har
> givet udtryk for ganske stor tilfredshed ved at rejse med dem!
>
> Og så hedder de forøvrigt ikke Tyrkiet Rejser men Tyrkiet Eksperten
>
>
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> --
> "Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
> "Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
> "Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
> "Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk
>



Andreas Falck (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 09-09-02 22:14

"Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7cfb9b$0$178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Tyrkist Eksperten er OK men:
> Man skulle måske prøve dem - inden
> man kritiserer dem.

Det er jo aldrig seriøst at kritisere noget man ikke har prøvet.

Jeg har selv rejst med dem en enkelt gang til min fulde tilfredshed, -
og jeg kender en del der også har rejst med dem med tilfredshed. Nogle
mere tildreds end andre. Og man skal jo så også lige huske, at man
ikke kan regne med at få mere end man har betalt for. - Og så kan der
jo naturligvis ske fejl, også grove fejl, også hos andre og langt mere
"velanskrevne" rejseselskaber!

Og noget helt andet:
Kunne vi få dig til at læse, og gøre brug af, disse gode råd:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Så er jeg sikker på at du ville gøre en masse mennesker rigtig meget
glade

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk


Jan Bøgh (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 13-09-02 17:36

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
news:alj2un$l3p$1@dknews.tiscali.dk...

> Og man skal jo så også lige huske, at man
> ikke kan regne med at få mere end man har betalt for.

Underlig tankegang. Jeg forventer at få det jeg har købt - og så
må sælger gud hjælpe mig selv om hvorvidt det er en god forretning.
Det er jo sælger der har fastsat prisen - oder was?


vh
Jan


Andreas Falck (13-09-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 13-09-02 22:09

"Jan Bøgh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
news:3d8213f1$0$178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote:

> > Og man skal jo så også lige huske, at man
> > ikke kan regne med at få mere end man har betalt for.
>
> Underlig tankegang. Jeg forventer at få det jeg har købt - og så
> må sælger gud hjælpe mig selv om hvorvidt det er en god forretning.
> Det er jo sælger der har fastsat prisen - oder was?

Jamen det er da også det jeg siger, - men med andre ord. Man kan ikke
regne med at få andet end det man har købt og betalt for.

Og selvfølgelig skal sælger da levere det han har solgt og lovet ved
købet, - andet skulle da bare mangle. Og den familie der skrev om
hvordan de var blevet behandlet, ved slet ikke at få hvad de var
blevet lovet, og efter 1-2 dage blev placeret et helt andet sted, og
under helt andre forhold, - det er aldeles utilstedeligt.

Så vi er vel egentlig enige, selv om vi trykker os ud på forskellige
vis

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk


John Andersen (22-08-2002)
Kommentar
Fra : John Andersen


Dato : 22-08-02 08:28

Ja absolut......vi vi endda tilsendt billeder af stedet fra deres intranet ...da det endnu ikke var kommet i kataloget.....eller på hjemmesiden.


Med venlig hilsen / best regards
John Andersen



>>> Liz Jensen<hatespam@nospam.net> 22-08-2002 00:48:46 >>>
Er du sikker på du ikke har købt et uspecificeret rejse?
Jeg har rejst med Tyrkiet Eksperten 11 gange og har ikke oplevet alt hvad du
snakker om.
Mvh
Jan Jensen

"fuldfart" <fuldfart.news@kandu.dk> wrote in message
news:uj079.4449$ww6.507187@news010.worldonline.dk...
> Rejs ikke med Tyrkiet Eksperten de er nogen udulige amatører.
> Vi havde bestilt en uge i Marmaris med en lejlighed med god pool osv.
> Vi rejser 2 voksne og et barn på 3 år, og vi havde derfor netop lagt
> vægt diverse facilliteter som stort set alle var opfyldt på det sted vi
> havde booket. (det hed iøvrigt PEM)
> Da vi ankom i lufthavnen fik vi at vide vi aligevel ikke kunne bo der,
> men vi kunne ikke få at vide hvorfor, af den unge pige fra Tyrkiet
> Eksperten. Vi fik besked på vi istedet skulle bo på et sted ved navn
> "Adventure", og da vi spurgte til hvad det var for et sted, var svaret
> at det vidste hun ikke, for det sted havde de brugt før. Nå okay vi gik
> ind i bussen da vi ikke rigtig havde andre muligheder her og nu, og godt
> kunne høre at det nok ikke var hende der havde noget at skulle have sagt
> nogen steder. Busturen skulle i følge deres website og katalog tage ca.
> 2½ time, men først ventede vi en time i bussen i lufthavnen, fordi de
> kun var 2 guider til 5 busser og fordi der var et eller andet de ikke
> kunne finde ud af...der manglede vist nogen passagerer. Endelig begyndte
> vi at køre og efter ca. en 1.15 time skulle vi af en eller anden grund
> lige ind og holde pause på et tursiststoppested ala en benzintank på
> motorvejen. Her var det meningen vi skulle holde pause i ca. 10-15 min.
> men det viste sig at være nærmere 45 min.
> Endelig fortsatte vi mod vores ukendte mål og i bussen fik vi af andre
> rejsende fortalt, at vores "hotel/lejlighed" var blevet overbooked (der
> var andre i bussen der også skulle have boet der)
> Vi forsatte rundt til diverse hoteller og satte folk af og endelig var
> vi fremme ved "Adventure" vi gik ud af bussen bar kufferter ind osv. og
> det var vist til stor overraskelse for ham der havde vagten i
> "receptionen"....eller baren eller hvad det nu var. Det var nemlig ingen
> pladser her, og vi måtte derfor slæbe kufferterne tilbage i bussen og
> fortsætte med rundt på ruten og sætte de sidste gæster af diverse
> steder. Tilbage var kun os 3 ham der kørte bussen og den tyrkiske
> "guide" der talte tyrkist og gebrokken engelsk.
> Omsider kom vi til at hotel (som han havde ringet til) ...og hér skulle
> der så være et værelse klar...det var en midlertidig løsning, og vi
> skulle så bare komme til kontoret næste dag, så ville han finde en
> lejlighed til os i løbet af natten (ja...det sagde han altså...uanset
> hvor dumt det lyder)
> Stedet vi ankom til så okay ud, der var en stor lækker pool og klokken
> var nu 22.30 og vi var lidt møre efter 6 timer (!!!) i bussen, så vi
> sagde bare ja tak...
> Det viste sig at være et rigtig skodværelse lige ved siden af
> receptionen og baren som havde happy-hour osv...og MEGET højt musik.
> Endvidere virkede airconditionen ikke så vi måtte forsøge at sove i de
> 30-35 grader der var på værelset. Endvidere skal det siges at værelset
> IKKE var gjort rent, skraldespande var ikke tømt (hvilket IKKE er særlig
> lækkert i et land hvor man ikke må smide toiletpapir i toilettet)....det
> var mildt sagt et ret ulækkert værelse.....
> Næste formiddag tog jeg ned til kontoret mens resten af familien blev på
> hotellet ved poolen, jeg kom ca. kl.10 og den tyrkiske "guide"
> forklarede han endnu ikke havde fundet noget, men at han ville gøre det
> inden 12 og ringe til os på hotellet. Jeg gik hjem igen og ventede på de
> skulle ringe. Endelig ringede han, at NU havde de fundet en lejlighed,
> og at de ville komme og hente os om ca. 30 min. fint nok ...nu skete der
> endelig noget, og 45 min. senere var vi på vej til vores lejlighed. Vi
> blev checket ind og chauffører (som vi ikke havde set før) kørte med det
> samme vi var kommet ind.
> Lejligheden var egentlig okay, men poolen var et forvokset badekar uden
> de store muligheder, for en knægt på 3 år.
> Vi gik derfor endnu en gang til deres kontor, og fortalte dem, at dér
> havde vi IKKE tænkt os at bo. Vi havde jo netop valgt et sted med gode
> facilliteter, og ville derfor ikke spises af med noget der var dårligere
> end det vi havde bestilt, bare fordi de er nogen fjolser til at bestille
> lejligheder.
> Vi fik så at vide at der ikke var andre muligheder men at vi da var
> velkommen til at benytte et andet hotels poolfacilliteter ....og det lå
> jo kun 5-700 meter væk....SÅ var vi lige ved at eksplodere...!
> Mine kone begyndte at græde og alle de danske guider (som efterhånden
> var mødt ind) fik pludelig meget tralvt med at kigge meget koncentreret
> på nogen vigtige papirer eller et eller andet excel regneark på
> computeren.
> Vi fik nu hjælp af en tyrkisk/dansk pige, der efter de indledende
> forhandlinger endelig fandt et sted 7 km. fra Marmaris i Ismeler. Vi
> havde selv foreslået at de evt. kunne flytte os til en anden by, eller
> at vi ville betale hvis det var på grund af at der kun var dyrere
> kategorier ledige.
> Endelig fik vi vores lejlighed i Ismeler en god een og her var gode pool
> facilliteter, dog lå stranden lidt langt væk, men det var okay. Vi havde
> på dette tidspunkt brugt mere end 24 timer af vores ret sparsomme tid i
> Tyrkiet, og på en ferie af en uges varighed, hvor vi bare skulle ned og
> slappe af, er 24 timer ret meget. Ydermere måtte vi slippe kr. 300,- for
> aircondition selvom at vi af Tyrkiet Eksperten i Kbh. havde fået at vide
> at det var incl. på PEM hvor vi skulle have haft boet, men nu gad vi
> ikke at have mere med dem at gøre, så vi betalte bare.
> Næste dag kom chaufføren ud med et stykke papir(ved ikke om de ikke har
> hørt om fax eller lign.) vedr. at der var informationsmøde og at vi
> ville blive hentet kl. 17.50 ...men ak...vi ventede fra kl. 17.40 til
> klokken 18.15 så synes vi det kunne være lige meget. Mere hørte vi ikke
> til Tyrkiet Eksperten den uge, først 3. gang vi ringede til dem, kunne
> vi få at vide hvad tid de havde tænkt sig at hente os så vi kunne komme
> hjem igen.
>
> Så hvis du har tænkt dig at spare 1000,- på at rejse med Tyrkiet
> Eksperten, bør du måske overveje det igen....er det virkelig dét værd at
> spare 1000,- kr. ???
> Vi rejser i hvertfald ALDRIG med dem igen.
>
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>





John Andersen (10-09-2002)
Kommentar
Fra : John Andersen


Dato : 10-09-02 07:58

Kære Andreas,

du har ret i at man kun får hvad man betaler for, men når et selskab siger man får det og det, så har man vel også ret til at forvente at det er det man får ?
I dette tilfælde er der tale om en ferie vi havde bestilt på baggrund af en beskrivelse af det sted vi skulle bo og med de facilliteter der var til rådighed her.
Det viste sig så at være overbooked, hvilket vi godt kunne acceptere....det er en fejl...det er hvad der kan ske.....men så knækker filmen også.
Vi bliver efter 6 timer i bus smidt af ved et okay hotel men får her et møgbeskidt værelse, uden aircondition hvilket gør vi stort set ikke får sovet....har du prøvet det med et barn på 3 år ???
Dagen efter forsøger de så at plante os i en lejlighed i en lavere kategori, et lejlighedskompleks.....langt fra det vi har købt og betalt.
Vi går derfor til deres kontor (igen) og efter en times forhandling blev vi endelig tilbudt en okay lejlighed 7 km derfra ....hvilket var helt fint.
Men det er IKKE okay at vi skal bruge 1½ døgn af vores ferie på dette når nu vi har betalt dem for at arrangere. Hvis de laver fejl, så har de bare at rette dem så hurtigt som muligt, de skal ikke forsøge at spise folk af med noget der er dårligere en det de oprindeligt skulle have haft.
......og det er blandt andet her de "store" er lidt bedre....de har bedre guider og den slags fejl sker ikke så tit for dem, og når det sker retter de dem hurtigere.



Med venlig hilsen / best regards
John Andersen



>>> Andreas Falck<Andreas.Falck@get2net.dk> 09-09-2002 23:13:38 >>>
"Zoëga" <szoega@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7cfb9b$0$178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Tyrkist Eksperten er OK men:
> Man skulle måske prøve dem - inden
> man kritiserer dem.

Det er jo aldrig seriøst at kritisere noget man ikke har prøvet.

Jeg har selv rejst med dem en enkelt gang til min fulde tilfredshed, -
og jeg kender en del der også har rejst med dem med tilfredshed. Nogle
mere tildreds end andre. Og man skal jo så også lige huske, at man
ikke kan regne med at få mere end man har betalt for. - Og så kan der
jo naturligvis ske fejl, også grove fejl, også hos andre og langt mere
"velanskrevne" rejseselskaber!

Og noget helt andet:
Kunne vi få dig til at læse, og gøre brug af, disse gode råd:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Så er jeg sikker på at du ville gøre en masse mennesker rigtig meget
glade

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste