dryppende blandingsbatteri
Fra : Jette.Mogensen

Dato : 16-08-02 06:53

Hej gruppe

Jeg har et problem med et blandingsbatteri(mærket er Hans Grohe), i min
brusekabine.Det er med keramisk pakning og er fra den en dag til den
anden begyndt at dryppe.Kan jeg gøre noget selv for at reparere det. Jeg
troede i min naivitet at keramiske pakninger var uopslidelige.
Blandingsbatteriet sidder i gæstebadeværelset,og der har aldrig været
det store slid af det. Jeg har samme batteri siddende i det store
badeværelse. Det bliver brugt dagligt og fungerer perfekt.

Gode råd modtages med tak

venlig hilsen Jette M

http://www.kandu.dk/

Fra : Egon Svane

Dato : 16-08-02 18:38

Hvis bateriet kan adskilles, kan løsningen være at smøre de indvendige
bevægelige dele med specialfedt (VVS-fedt) der kan købes i byggemarkeder.
Grunden til drypperiet er formentlig, at batteriet tærrer helt ind, når det
ikke anvendes ofte.

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-08-02 19:13

"Egon Svane" <buffy.svane@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> bevægelige dele med specialfedt (VVS-fedt) der kan købes i byggemarkeder.
> Grunden til drypperiet er formentlig, at batteriet tærrer helt ind, når

Jeg går ud fra, at du mener "tørrer ind", og det gør keramiske pakninger
ikke, men fra urenheder i vandet kan der komme ridser i dem og så er det
bare at skifte dem ud. Desværre er de temmelig dyre, måske kr. 150,- (eller
mere) pr. side (koldt og varmt).

mvh
Preben

Fra : Marianne

Dato : 16-08-02 19:07

> Jeg har et problem med et blandingsbatteri(mærket er Hans Grohe), i min
> brusekabine.Det er med keramisk pakning og er fra den en dag til den
> anden begyndt at dryppe.Kan jeg gøre noget selv for at reparere det.

Inden du begynder på det helt store, prøv da at sætte vandhanen på 'fuldt
blus' og lad vandet strømme igennem et par minutter. Måske er det bare en
urenhed, der har sat sig fast, og som skal spules ud.

Marianne