Er det nu man tager aflæggere til Fuchsier~
Fra : Ammitz

Dato : 16-08-02 06:53

Hvordan tager man aflægger - hvor klipper man?
Hvornår skal denne tages?
Hvad skal den stikkes ned i (Jord)?
Hvornår lægger man nedskårne planter i dvale uden vanding?
Hvornår skal de tages frem i haven igen?
Jeg har intet drivhus, men en tør mørk kælder med ca. 12-14 graer om
vinteren.
Skal planterne have vand om vinteren?
Skal alt grønt pilles af, og hvor langt skal de klippes tilbage?
Hvad gør man med opstammede planter? Skal de også skæres helt
ned/tilbage?
Skal gamle planter plantes i ny jord når de tages frem?
Skal stiklingeplanterne også pilles af om efteråretfor igen at komme
frem om foråret, - eller kan de tå i stuen vinteren over?
Ja, det var "20" gode spørgsmål til Fuchia "professoren".
Jeg håber at een i gruppen kan BESVARE dem alle på en let forståelig
måde, ikke noget med bare køb den og den bog, - eller læs den og den
"engelske" hjemmeside.
Jeg forstår nemlig ikke engelsk.
Tak for din ulejlighed.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : rsa

Dato : 19-08-02 21:17

Hej med dig -
Proffesor er jeg ikke, men jeg dyrker da Fuchsiaer i stor stil.
Hvis du er interesseret kan jeg sende dig nogle af mine hjemmelavede
brugsvejledninger der besvarer næsten alle ding spørgsmål.
Jeg sender dem gerne pr. mail eller pr brev - men pr. mail må det blive fra
mit arbejde af da min net opkobling der er noget bedre til at sende så store
filer.

Med venlig hilsen
Hibby-Fuchsia
Ruth Søborg