Honda NTV650 fjerne drosling
Fra : Erik

Dato : 15-08-02 23:24

Jeg tænker på at hente en NTV650 fra Tyskland (årgang 90-94), men jeg har et
par spørgsmål til NG, som jeg håber nogen kan svare på.
Mange af cyklerne er af forsikringsmæssige grunde droslet i D - nogen helt
ned til 35 HK, nogen 50 HK og nogen 57 HK medens de åbne tilsyneladende har
60 HK.
Hvor nemt og hvor dyrt er det at fjerne droslingen på de neddroslede og kan
alle årgangene komme op på de 60 HK ?
Jeg ved at der er stor forskel i arbejdsomfanget og omkostningerne ved
ændring af drosling på forskellige mc.
Hvad siger lovgivningen ? Normalt må man jo kun hæve HK med 20%, men der er
jo noget mere fra f.eks. 35 til 60 HK. Det er jo samme model, men de tyske
papirer vil vel sige f.eks.35 HK ?
Nogen der kan sige mig hvad en sådan model ville koste, hvis man skulle købe
den her i landet ? Der synes ikke at være det store udbud af denne
model/årgange på f.eks. mc-basen.

--
mvh -\^^/-
Erik <(@@)>

Fra : Jens U

Dato : 16-08-02 01:21

Erik skrev ...
> [...]
har
> 60 HK.
> Hvor nemt og hvor dyrt er det at fjerne droslingen på de neddroslede og

Det er skam meget let
Gummi overgangsstykket mellem karburator og motor skal bare skiftes.

> Jeg ved at der er stor forskel i arbejdsomfanget og omkostningerne ved
> ændring af drosling på forskellige mc.

Ikke andet indkøb af det overgang stykke og det ligge på omkring 1400 DKr.

> [...]
er
> jo noget mere fra f.eks. 35 til 60 HK. Det er jo samme model, men de tyske

I DK er der ikke officielt importeret droslet versioner,
så en hver synshal vil tage den efter den type godkendelse, som den udroslet
version har.

Du kan da godt få den synet droslet, hvis dit kørekort ikke er af den store
slags.
Den tyske drosling godkendelse skal fremlægges som bevis for at den er
droslet.
Det står anført i "fahrzeug brif" som man altid får, hvis det er ejeren som
sælger.

> Nogen der kan sige mig hvad en sådan model ville koste, hvis man skulle
købe
> den her i landet ? Der synes ikke at være det store udbud af denne
> model/årgange på f.eks. mc-basen.

Næ, det store problem er, når man først har en vil man nødig af med den igen

Der er ikke solgt mange i DK og der er hente mange syd for grænsen,
da de er mere populære under varmer himmelstrøg.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (130KKm)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Erik

Dato : 16-08-02 02:01

_Tak_ til Jens for de gode svar - jeg har lige et par spørgsmål og
kommentarer yderligere

> kan
>
> Det er skam meget let
> Gummi overgangsstykket mellem karburator og motor skal bare skiftes.

Ja det lyder jo som noget man selv kan klare.

> Ikke andet indkøb af det overgang stykke og det ligge på omkring 1400 DKr.

Lyder rimeligt og er måske billigere i D ?

> [...]
>
> I DK er der ikke officielt importeret droslet versioner,
> så en hver synshal vil tage den efter den type godkendelse, som den

Hvilket vil sige 60 HK ??

> Du kan da godt få den synet droslet, hvis dit kørekort ikke er af den
store
> slags.

Heldigvis er mit kørekort "stort" - (fra 1966 !) Så du kan næsten tænke dig
at det er fordi jeg påtænker at blive "nybegynder" igen - en gang mcist
altid mcist, ihvertfald i hjertet også selv om det efterhånden er nogen år
siden - stop i 1973.

> Næ, det store problem er, når man først har en vil man nødig af med den
igen

Ja, det tænkte jeg jo nok - den får en finfin kritik i de gamle tyske tests.

> Der er ikke solgt mange i DK og der er hente mange syd for grænsen,
> da de er mere populære under varmer himmelstrøg.

Har du også hentet din i D ? Når der ikke rigtig sælges nogen, hvordan
fastsætter T&S så den afgift der skal betales - normalt skal man jo regne
med 60-65% af den normale danske handelspris - har du nogen ide om det ?
Hvis du har hentet din i D, hvor gammel var den så på importtidspunktet og
hvad måtte du bløde ttil T&S

--
mvh -\^^/-
Erik <(@@)>

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 16-08-02 07:35

http://www.kok-mc.dk/ har en stående : 1995 NTV 650 Sort som ny 79.900 kr

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Bjørn S

Dato : 16-08-02 10:23

> [...]
et
> par spørgsmål til NG, som jeg håber nogen kan svare på.

Hej,
hvis du går ind på www.google.com , klikker på groups, og søger på "hjælp
til det tyske" finder du min tråd fra maj i år, hvor jeg stod med mange af
de samme spørgsmål.

Min MC var i. flg det tyske reg.bevis droslet til 37 kw ved hjælp af en
eller anden drosling med en Ø20 ring i indsugningen, måske den gummifidus,
men som folk her inde fortalte mig er det noget som tit bliver fjernet efter
syn, det har med forsikring at gøre. Jeg har kigget igennem spjældåbningen,
og der ser ud til at være fri passage til indsugningsventilerne, så jeg tror
den er fjernet på min. Jeg var også bange for at den blev indregistrert
iflg. opgitt effekt fra det tyske reg.bevis, men det tog de ikke nogen nota
af her i DK.

Vedr. afgift. Det nemmeste er nok at få tilsendt en kopi af reg.attesten fra
Tyskland, denne kan du sammen med et skema fra T&S sende ind til dem og få
en foreløbig vurdering.
For mit vedkommende blev afgiften 35.911,- , hvor de gik ud fra en
forhandlerverdi på 21.000,- Det de gør må vel være at samle ind data på
cykler som står til salgs i løbet af året. Da jeg købte stod tilsvarende
cykler avertert til mellem 50-65K inden for ca. samme årgang på MC-basen.
Sjovt nok var min vurdering 100 % ens med ham jeg købte den fra her i DK,
han fik et chock da han så afgiften, og solgte den videre til mig. Det
betyder måske også at de har lagret nogle verdier på bestemte cykler i sin
database, da han fik forhåndsvurderingen fra Kalundborg, jeg fra
Frederiksberg.

Bor du i KBH-området giver jeg en prøvetur, jeg er rigtig glad for min
første MC, den har som alle andre +'er og -'er .

/Bjørn

Fra : Erik

Dato : 17-08-02 00:15

Hej Bjørn,

> [...]
> til det tyske" finder du min tråd fra maj i år, hvor jeg stod med mange af

Tak, ja det gav svar på mine spørgsmål.

> [...]
fra
> Tyskland, denne kan du sammen med et skema fra T&S sende ind til dem og få

Ja, det er en mulighed jeg kender, men det var bare sådan lige for at få et
nogenlunde billede af hvad T&S skal have, inden jeg for alvor går i gang -
jeg har først lige forelsket mig i denne maskine uden at kende den ! -:)

> For mit vedkommende blev afgiften 35.911,-

Og det var for en model 1993 ikke sandt ?

> Bor du i KBH-området giver jeg en prøvetur, jeg er rigtig glad for min
> første MC, den har som alle andre +'er og -'er .

Tak for tilbuddet - desværre bor jeg lidt langt fra Kbhvn. (Sønderjylland) -
det kunne ellers have været rart at lære maskinen at kende in natura før jeg
går videre

Er der nogen der ved om der er sket ændringer af betydning i de år den er
blevet solgt - i givet fald hvilke ændringer og hvornår ?

Lige til orientering så skyldes de mange droslinger i D forskellige ting -
de laveste 20 KW må køres af nybegyndere og af folk der "kun" har tysk
kørekort til bil (der er nogen betingelser omkring bestemte år dette
kørekort skal være taget)
og så er der modellerne med 35, 32 KW som er droslet p.gr. af de
(præmie-)grænser der er på forsikring i D og så er der de to forskellige
såkaldte åbne modeller på 42 og 44 KW - det er for dem der har haft kørekort
længe nok og som er ligeglade med forsikringspræmiens størrelse, men går
efter højest ydelse.
Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at finde ud af hvilke årgange der
har haft 42 hhv 44 KW, men det skal nok lykkes.

P.S.
Den model Dennis henviser til hos Kok-mc er efter min mening alt for dyr

mvh
Erik

Fra : H. P. Holm

Dato : 17-08-02 10:19

Erik skrev:

> [...]
[...]
> Er der nogen der ved om der er sket ændringer af betydning i de år den er
> blevet solgt - i givet fald hvilke ændringer og hvornår ?

De største ændringer skete mellem 1988 og 1989, hvor NTV fik en større
overhaling i både motor, transmission, bremser og affjedring. Læs evt.
Touring Nyt's test af den på http://hjem.get2net.dk/hpholm/ntvtest.html
hvis du ikke har været der allerede.

Den NTV årgang 1990 jeg havde fra ny og solgte efter 96.000 km kører
stadigvæk med tredje eller fjerde ejer, og ca. 150.000 km på klokken.
Rydberg skiftede knastkæder i den ved 120.000 km, bare for at gøre et
eller andet, men de fejlede nu ikke noget.

NTV Revere yder mellem 40 og 45 heste på baghjulet og har en maksimum
naturlig marchfart på Autobahn omkring 130-150 km/t og 6000-6500 omdr.
Så er der stadigvæk lidt i reserve til overhalinger, men der er ingen
effekt over 7500 omdr i højeste gear, og det er for dyrt i benzin at
holde den oppe i så høj fart. Normalt kørte jeg 20-24 km/l på landevej
og 18-20 km/l på motorvej/autobahn.

--
Hans

Fra : Richard Pade

Dato : 20-08-02 20:48

Erik wrote:

> Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at finde ud af hvilke årgange der
> har haft 42 hhv 44 KW, men det skal nok lykkes.

Jeg har en oversigt fra Motorradfahrers brugttest sidste vinter med NTVs
effekt de enkelte årgange - hvis Revere-Jens lover at lægge den ind på
NTV-siden, vil jeg godt skrive den af og poste den her i næste uge
sammen med et sammendrag af deres kommentarer. Det går nok med en
tydelig henvisning, når nu bladet har copyright.

Richard
'85 VF750S Veffer Dancer
+ coming real soon now: '89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard

Fra : Jens U

Dato : 20-08-02 21:20

Richard Pade skrev ...

> [...]
>
> Richard
> '85 VF750S Veffer Dancer
> + coming real soon now: '89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard

Hej Richard

Send du bare, så skal jeg nok tage mig samme til en opdatering.
Jeg har selv en tysk test, hvor man præsentere de 3 tyske versioner,
men den ligger i en flyttekasse som endnu ikke efter 6 år er blevet pakket
ud,
det kunne være at jeg skulle gøre det nu.

Har fundet en letter vej til min HP
http://www.geocities.com/reveredk

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Richard Pade

Dato : 20-08-02 21:37

Jens U wrote:
> [...]

> men den ligger i en flyttekasse som endnu ikke efter 6 år er blevet pakket
> ud, det kunne være at jeg skulle gøre det nu.

Ja, men mit blad er nogenlunde inden for rækkevidde, så det kommer næste
uge - først skal jeg lige til D og hente min nye Clubman,
thump-thump-thump... Hmm, den lille etbener koster mindst lige så meget
i D som en NTV, måske er de blevet trætte af den dernede :)

> Har fundet en letter vej til min HP
> http://www.geocities.com/reveredk

Den husker vi så.

Fra : Erik

Dato : 22-08-02 01:14

Snip

> [...]
> thump-thump-thump... Hmm, den lille etbener koster mindst lige så meget
> i D som en NTV, måske er de blevet trætte af den dernede :)

Hej Richard,
håber du får en god tur og en god cykel med hjem !
Jeg venter spændt på om du kan finde det omtalte blad
mvh
Erik

Fra : Erik

Dato : 22-08-02 01:11

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse

> Har fundet en letter vej til min HP
> http://www.geocities.com/reveredk

Hej Jens - var lige inde på din HP - lækkert !
Dine billeder viser 2 forskellige kåber.... er det Pichler ? Ældre og nyere
model ?

Jeg venter spændt på Richards oplysninger.
mvh
Erik

Fra : Jens U

Dato : 22-08-02 14:57

Erik skrev ...

> "Jens U" skrev ...

> Hej Jens - var lige inde på din HP - lækkert !
> Dine billeder viser 2 forskellige kåber.... er det Pichler ?
> Ældre og nyere model ?

Tak!

Det er Pichler EXS den første som blev udskiftet,
da producenten ikke ville levere nye stumper.
Den blev udskiftet til en Powerbronze Endurance i stedet for.

> Jeg venter spændt på Richards oplysninger.
> mvh
> Erik

Det forpligter jo.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Erik

Dato : 23-08-02 23:29

"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse

Snip

> Det er Pichler EXS den første som blev udskiftet,
> da producenten ikke ville levere nye stumper.
> Den blev udskiftet til en Powerbronze Endurance i stedet for.

Det kunne lyde som om man skal holde sig fra Pichler, når man skal vælge
kåbe ? Fik du en begrundelse eller er det bare en generel holdning at man
kun sælger komplette kåber ? Var det småting du skulle have ?

> Det forpligter jo.

Jep

--
mvh -\^^/-
Erik <(@@)>

Fra : Jens U

Dato : 24-08-02 15:25

Erik skrev...

> [...]
> kåbe ? Fik du en begrundelse eller er det bare en generel holdning at man
> kun sælger komplette kåber ? Var det småting du skulle have ?

Jep, du skal ikke forvente en anbefaling af Pichler fra min side.

Jeg har skrevet om det på min HP under "webmaster"
måske lidt gemt af vejen under "suzukier" linket,
nederst på denne side.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere

Fra : Jens P

Dato : 16-08-02 23:50

Jeg købte min NTV Revere ´89 60kkm her i foråret. Den var hentet til DK fra
Tyskland, og jeg overtog den synet men skulle selv ordne registreringen. Det
gik nu ganske let. Forhåndsvurderingen fra T&S var 26900 men blev ved
fremvisningen senere sat ned til 23300 kr.

Vedr. "opdrosling" har jeg læst mig til, at man ikke behøver at købe nye
indsugningsgummi til 1400 kr. men kan nøjes med at skære noget af gummiet af
indvendigt, således at der bliver fuldt hul igennem. Check www i Tyskland
for mere info.

Min NTV var iflg. den tyske registreringsattest neddroslet men der var
alligevel fuld effekt, hvilket jeg har hørt er meget almindeligt i Tyskland.
Ved registreringen i DK var der ingen spørgsmål vdr. HK.....

I øvrigt en kanon MC!!

/Jens P

Fra : Erik

Dato : 17-08-02 02:00

Hej Jens,

> [...]
> gik nu ganske let. Forhåndsvurderingen fra T&S var 26900 men blev ved
> fremvisningen senere sat ned til 23300 kr.

tak - det var sådanne eksempler jeg efterlyste for at kunne vurdere
totalpriser inden jeg går videre

> I øvrigt en kanon MC!!

Ja, det er også mit indtryk selv om jeg kun kender den fra beskrivelser.

mvh
Erik