Hvad er en Cube værd?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-08-02 21:34

Hejsa,

Jeg går i tanker om at sælge min Cube, da jeg er lidt hooked på den nye
PowerMac "bundmodel". Hvad er sådan en maskine værd? Hvis man kigger på
MediaMac's marked, så kan jeg mindst lige så meget for den, som jeg gav,
men lad os nu være realister: Computere falder altså i pris!!

Det er en 450 Mhz version med DVD-drev og som den står nu, så har den
576 MB RAM og en Seagate Barracuda IV harddisk på 60 GB. Som en lille
kuriositet har den også et Asus V7100 GeForce 2MX grafikkort, som er
flashet til at virke i en Mac. Det originale ATI Rage 128 Pro grafikkort
medfølger selvfølgelig også.

Maskinen står i fin stand og mus og tastatur, højtalere, original
indpakning, manualer, CD'er osv. medfølger. Jeg er også interesseret i
at sælge den Formac 16x10x40 Firewire brænder, som jeg bruger sammen med
maskinen.

Hvad kan jeg tage for den, og er nogen interesseret så kan de bare komme
med et bud. Jeg er åben for alle (helst seriøse forslag.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-08-02 21:47

In article <1fgza2h.1qt2yyzee3wbqN%rfn@mac.com>,
rfn@mac.com (René Frej Nielsen) wrote:

> Hvad kan jeg tage for den, og er nogen interesseret så kan de bare komme
> med et bud. Jeg er åben for alle (helst seriøse forslag.

500 kr og et kys på kinden er budt herfra.

Mere seriøst vil 6-8000 kr nok være realistisk.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-08-02 22:10

> 500 kr og et kys på kinden er budt herfra.

Hmm...du se da meget rar ud på dit X-face

> Mere seriøst vil 6-8000 kr nok være realistisk.

OK, jeg kan da prøve...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-08-02 00:58

In article <1fgzc9p.gt2d231fcuy0wN%rfn@mac.com>,
rfn@mac.com (René Frej Nielsen) wrote:

> Hmm...du se da meget rar ud på dit X-face

Det er jeg skam også i den virkelige verden

> OK, jeg kan da prøve...

Ja.

Fra : Sebastian Løck

Dato : 16-08-02 09:56

rfn@mac.com wrote in message:

> Hejsa,
>
> Jeg går i tanker om at sælge min Cube, ...
> Hvad er sådan en maskine værd?

Set med sælgernes øjne synes jeg at brugte Mac forhandles alt for
billigt i DK.
Set med købernes øjne er priserne ganske realistisk.
Men hvorfor slå I sælgere ikke lige op hos ebay.co.uk, ebay.com og
ebay.de især ved ebay.com og ebay.de finder man priser på "det hele".

Sådan en cube som du stå inde med (brede dæk (HD) og tonede ruder
(GeForce2)) er mange pengene værd, hvis du finder en køber, der
prissætter designet og opgraderingerne. Tror du selv du finder sådan
een blandt Danmarks beskedne mac fans.

Jeg plejer at sælge via ebay.de, da jeg opnår de bedste priser der.
Jeg så, at der blev betalt EUR 100 for en SE/30 en computer der
forsvandt fra marked for 11 år siden! (den havde dog også et
Ethernetkort)

Ebay er for tiden til vedligeholdelse (som hver fredag kl. 10-12),
derfor kan jeg ikke lige finde een pris til en cube.

Hvis du sælger den på ebay.de har du oven i købet mulighed at sælge
dit tastatur særskilt.

Hvis du bor i Kbh, tilbyder jeg dig at klare salget.

> Hvis man kigger på
> MediaMac's marked, så kan jeg mindst lige så meget for den, som jeg gav,
> men lad os nu være realister: Computere falder altså i pris!!
BTW: Der en en 20th anniversary mac til salg på ebay.de, se lige efter
hvad der bydes for den.

hilsen
Sebastian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-08-02 23:13

Sebastian Løck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> [...]
> (GeForce2)) er mange pengene værd, hvis du finder en køber, der
> prissætter designet og opgraderingerne. Tror du selv du finder sådan

Jeg satte den til salg på Mediamac torsdag aften/nat og fredag morgen
kl. 7.45 ringede den første. Et par timer efter tikkede en mail ind og
hen på eftermiddagen ringede den tredie. Interessen har været
overvældende!

Jeg må solgt den for billigt, 7000 kr.

> [...]
>
> Ebay er for tiden til vedligeholdelse (som hver fredag kl. 10-12),
> derfor kan jeg ikke lige finde een pris til en cube.

De priser jeg kan se på ebay er ikke imponerende. En maskine som min
ville nok skulle koste $6-700, hvilket jo ikke er mere en 5-6000 kr.

> BTW: Der en en 20th anniversary mac til salg på ebay.de, se lige efter
> hvad der bydes for den.

Pæn pris! Den koster det samme som en af de iMac'er!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 16-08-02 23:20

On 17/08/02 0:12, in article 1fh19q3.vz3h25nxx85uN%rfn@mac.com, "René Frej
Nielsen" <rfn@mac.com> wrote:

> [...]
> ville nok skulle koste $6-700, hvilket jo ikke er mere en 5-6000 kr.

> Pæn pris! Den koster det samme som en af de iMac'er!
Hej René,

Hvad skal du så ud og købe?
Henrik

Fra : Sebastian Løck

Dato : 20-08-02 14:11

rfn@mac.com wrote:

> [...]
> kl. 7.45 ringede den første. Et par timer efter tikkede en mail ind og
> hen på eftermiddagen ringede den tredie. Interessen har været

Jeg så det godt. 7000kr.

> De priser jeg kan se på ebay er ikke imponerende. En maskine som min
> ville nok skulle koste $6-700, hvilket jo ikke er mere en 5-6000 kr.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2046058200
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2046492725
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2047477315
er allesammen over EUR 1100, dvs. dkk 8200.
De dkk 1200 ville jeg gerne have tjent i mæglerprovision

> Pæn pris! Den koster det samme som en af de iMac'er!
Tror du man køber sådan een fordi man vil have en hurtig maskine?

hilsen
Sebastian

Fra : N/A

Dato : 21-08-02 21:25

Fra : N/A

Dato : 21-08-02 21:25

Fra : N/A

Dato : 21-08-02 21:25

Fra : N/A

Dato : 21-08-02 21:25

Fra : N/A

Dato : 21-08-02 21:25

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-08-02 21:25

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Man kan være *meget* krativ med køling. Det ville selvfølgelig også
> kunne ses på prisen.

Det forekom mig, at kølingen på den seneste udgave af PowerMac G4
faktisk var på størrelse med en Cube.

På den anden side, så kunne de vel have anvendt det samme system som i
eMac'en (og iMac'en). Er det i øvrigt ikke en lidt "dårligere" udgave af
G4'eren der sidder i dem?

P.S. Futtet til dem.
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-08-02 21:33

In article <m3n0rgdkoo.fsf@dogbert.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Det forekom mig, at kølingen på den seneste udgave af PowerMac G4
> faktisk var på størrelse med en Cube.

Det mest anvendte til køling af computere, er tvungen lufstøm (blæsere)
og konvektion (køleprofiler). Man kan være meget mere krativ end det.

> På den anden side, så kunne de vel have anvendt det samme system som i
> eMac'en (og iMac'en).

Ja?

> Er det i øvrigt ikke en lidt "dårligere" udgave af
> G4'eren der sidder i dem?

Aner det ikke, det interesserer mig meget lidt hvad delene i en computer
hedder.

> P.S. Futtet til dem.

Fornuftigt. Jeg overvejede det selv, men så tog dovenskaben overhånd.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-08-02 00:23

On 21 Aug 2002 22:24:39 +0200,
> [...]

> På den anden side, så kunne de vel have anvendt det samme system som i
> eMac'en (og iMac'en). Er det i øvrigt ikke en lidt "dårligere" udgave af

nej der er også Apollo i dem (7455), men i lighed med den netop
udgåede 800MHz model har de ingen ekstern L3 cache.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aol://reippuert>