Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera og sport?
Fra : KF

Dato : 15-08-02 21:07

Jeg står overfor at skulle finde et digitalkamera, der kan bruges til
indendørs sportsbegivenheder.

Hvad kan anbefales?

Prisniveau 5-10.000 kr.

Mvh Klaus

Fra : max

Dato : 15-08-02 21:43

> Jeg står overfor at skulle finde et digitalkamera, der kan bruges til
> indendørs sportsbegivenheder.
>
> Hvad kan anbefales?
>
> Prisniveau 5-10.000 kr.
>
> Mvh Klaus

Til synkronsvømning vil jeg tro du kan bruge et hvilet som helst
kamera, men hvis du er ude i basketball, må du ha et med meget
høj hastighed - lystærke objektiver, hurtig autofocus og mange
billeder i sekundet - og så skal du ofre lidt mere 20-30000K..
Men prøv at uddybe dine behov, så du undgår fjollede svar som
dette.. mvh max

Fra : KF

Dato : 15-08-02 21:50

"max" <maxarte@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> billeder i sekundet - og så skal du ofre lidt mere 20-30000K..
> Men prøv at uddybe dine behov, så du undgår fjollede svar som

Jamen vi er ude i basketball og håndbold.

Det skal primært være af kampsituationer til at lægge på en hjemmeside, og
de 20-30.000,- er ikke aktuelt, jeg kan ikke få mere end omkring de 10.000,-

Mvh Klaus

Fra : max

Dato : 15-08-02 22:32

> [...]
> de 20-30.000,- er ikke aktuelt, jeg kan ikke få mere end omkring de 10.000,-

Ja det tænkte jeg jo nok - skide irreterende du ikke kan få mere
end 10000k, på den anden side er det jo osse mange penge..
Minolta Dimage i7 - Nikon Coolpix 5700 - Sony DSC F707
Fuji Finepix S602..
De er alle udstyret med gode zoom objektiver.. Fuji er billigst
og måske det bedste valg for dig, Minoltaen har 28mm vidvinkel
det er min favorit, men den bruger meget strøm.. max

Fra : Joergen Bech

Dato : 15-08-02 22:58

On Thu, 15 Aug 2002 22:50:20 +0200, "KF" <nospam@vfbbk.dk> wrote:

>"max" <maxarte@hotmail.com> wrote in message

Heh...eller hvad med skak? Det er vel også en indendørs sport :)

> [...]
>de 20-30.000,- er ikke aktuelt, jeg kan ikke få mere end omkring de 10.000,-

Måske et brugt Olympus E10?
http://zillionshop.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=3589&vare_id=132754
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse10/
(nypris lidt over 10K)

Et lysstærkt objektiv er vel et must, men til dit formål kommer du
vist ikke langt med 10K? Kan du nøjes med 3x optisk zoom kunne
man måske anbefale et Olympus C4040 (4 mp, F1.8) som er på
tilbud til ca. 6600,- hos Digital4u.dk. Hvis det kun er til webbrug,
burde der være pixels nok - også selvom alt det spændende foregår
i den anden ende af banen og man er nødt til at skære en del væk
fordi den optiske zoom måske ikke når helt derned.
http://zillionshop.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=3589&vare_id=142159
http://www.imaging-resource.com/PRODS/C44/C44A.HTM

/JB

Fra : KF

Dato : 16-08-02 22:27

Jeg takker for svarene.
Nu er der da lidt at gå efter.

Nu vi er ved det, hvilke forretninger kan anbefales i HT-området, hvor det
vil være muligt at se, røre og evt. "prøveskyde" med vidunderne. Et
fornuftigt prisleje er absolut heller ingen hindring

Mvh Klaus

Fra : [5220] Morten Kølbæk

Dato : 18-08-02 22:03

> Nu er der da lidt at gå efter.

Husk lige at vurdere om der er behov for en blitz også, det vil jeg da tro
!!!

Mvh Morten