Problemer med ASUS GF3 TI500 PURE.
Fra : Jess Email

Dato : 15-08-02 21:00

Jeg har lige købt et af overnævnte kort. Jeg havde et GF2 MX200 installeret
ingen problemer.

Fjernet det gamle kort og sat det nye i.
Starter fint op og finder det nye kort. Jeg bruger de seneste Detonator
drivere. Når jeg prøver 3DMARK 2001 SE af fryser den ved første test. Men
den kan starte fint op når jeg rebooter og jeg kan arbejde i 2D. Så prøvede
jeg at installere de drivere der fulgte med kortet. Men det blev samme
resultat.

Jeg køre med:
AMD XP 1600+
256MB 133 RAM
Win XP PRO DK med alle service og opgrades.
Seneste Directx 8.1
Maxtor HDD.
K75a5 et eller andet fra ECS.

Som sagt kørte alt normalt i 3D med det gamle kort. Men med det nye fryser
det hele tiden i 3D.
Jeg håber der er andre der har ramt ind i samme problem. og derfor ved hvad
jeg skal gøre.

Pft. Jess@REMOVETHISready.dk

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 15-08-02 21:16

Hvor stor er din strømforsyning?

Mvh. Lars.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-08-02 22:04

Har oplevet at det kan hjælpe at instalerer Directx igen efter at ha skiftet
grafikkort

Fra : Jess Email

Dato : 17-08-02 14:09

Hvordan gør man det i XP. Den man kan hente på MS hjemmeside er til Windows
2000!?!?!

Jess

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-08-02 18:50

Det lyder lidt underligt men sikkert rigtigt når du siger det.

Der står noger her
http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx81.asp
Installation notes:
a.. On Windows XP, you will need to download the latest Service Pack, or
install the corresponding hot fixes. Please see Knowledge Base

Fra : Thomas

Dato : 15-08-02 21:52

Her kommer nok et skud i luftet, men gratis at prøve. Har før set en anden
herinde der have problemer med det bundkort og en af mine bekendte har
masser af problemer med omtalte bundkort, nemlig at det fryser tit i 3d, dog
har han et geforce 2 mx400. Men når han piller den ene af 2 ramblokke ud
køre det fint (og bundkortet er ombyttet en gang, stadig samme problem)

Så som sagt en skud i tågen, men har du 2 blokke i af 128 mb, så prøv at pil
den ene ud og se om det stadig fryser.

Mvh

Thomas

Jess Email <jess@REMOVEready.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajh18i$1246$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jess Email

Dato : 17-08-02 12:28

Nu har jeg pillet den ene ram klods ud....

Nu virker det sgu,....
Underligt!! ER der nogle der ved hvorfor??
Jess

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 17-08-02 20:28

On Sat, 17 Aug 2002 13:27:55 +0200, "Jess Email" <jess@REMOVEready.dk>
wrote:

>Nu har jeg pillet den ene ram klods ud....
>
>Nu virker det sgu,....
>Underligt!! ER der nogle der ved hvorfor??

Velkommen til klubben :)

Blev også nødt til at droppe min ene ramklods, for at få et stabilt
system.

Kontaktede ECS, som sendte en special bios, men den hjalp ingenting.

Desværre ser det ikke ud til at være nogen løsning.

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor min CPU bliver så varm..
Dyret går ned når CPU'en når 64 grader. ..

Dvs, jeg bliver nødt til at smide min XP 1700+ ned på 1100 ...

R.

Fra : JEster

Dato : 16-08-02 07:39

Tak for svarende...
Jeg prøver at hive en ram klods ud og reinstallere DirectX.
Min PSU er på 300W.

Jess