Forsikring: Kan de kræve kvittering for at~
Fra : AllanE

Dato : 15-08-02 20:22

Jeg har fået stjålet min jakke (værdi 1800 kr) ifb. indbrud i min bil, og
har anmeldt det til indboforsikringen. De dækker den ifølge policen, men har
sendt et brev hvori de beder mig fremsende købskvitteringen.

Nu er det desværre sådan, at jeg fik jakken som gave for 1½ år siden, og
derfor ikke har kvitteringen.

Hvad skal jeg gøre? Kan de nægte at udbetale nogen form for erstatning når
jeg ikke har en kvittering?

-AllanE

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-08-02 21:48

AllanE wrote:

> [...]
> sendt et brev hvori de beder mig fremsende købskvitteringen.
>
> Nu er det desværre sådan, at jeg fik jakken som gave for 1½ år siden, og

Du kan eventuelt benytte anden dokumentation, for eksempel i form af et
billede af dig med jakken eller erklæringer fra familie eller venner.
Ring og spørg forsikringsselskabet/skadeskonsulenten, hvad du skal gøre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : MAndersen

Dato : 16-08-02 10:14

> [...]
> derfor ikke har kvitteringen.
>
> Hvad skal jeg gøre? Kan de nægte at udbetale nogen form for erstatning når

Som det sikkert fremgår af din police, kan forsikringsselskabet kræve
dokumentation.
Imidlertid kræver de det ikke altid, men hvis det ikke kan fremskaffes har
selskabet
ret til at nedsætte erstatningen, og vil i dit tilfælde sikkert også gøre
det, men sikkert
kun med nogle få hundrede kroner. (den praksis jeg kender til).

Hvis du skriver som det er, at du har fået den i gave og ikke har
kvitteringen, evt.
fremviser et billede, går det nok alt sammen.

mvh
MAndersen