Avi to Mov
Fra : Torben Hansen

Dato : 15-08-02 20:22

Hej,

Skal noget så simpelt være så svært?

Jeg har et digitalt kamera som kan optage video i avi format. Jeg vil
gerne rode lidt med iMovie som kun importerer mov videoklip. Hvordan gør
jeg...?

Jeg har forsøgt med alverdens shareware og freeware programmer uden
held. Findes der nogle der kan konvertere, eller laves der plugins til
iMovie?

Er der evt. et købe alternativ? og hvorfor kan apple ikke lige
implementere lidt af quicktimes features ind i iMovie...

På forhånd tak....

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-08-02 20:47

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der evt. et købe alternativ? og hvorfor kan apple ikke lige
> implementere lidt af quicktimes features ind i iMovie...

Prøv at åbne din AVI-fil og eksporter den som DV-video. Det virker
ihvertfald, men fylder en del.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-08-02 22:56

René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> Prøv at åbne din AVI-fil og eksporter den som DV-video. Det virker
> ihvertfald, men fylder en del.

iMovie spiser kun DV-video!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Steen Villumsen

Dato : 16-08-02 06:16

> [...]

> Er der evt. et købe alternativ? og hvorfor kan apple ikke lige
> implementere lidt af quicktimes features ind i iMovie...

Hvis du vil konvertere fra avi til mov kan du bruge "DivX Doctor" skulle
jeg mene... jeg mener dog ikke at iMovie importerer mov men derimod DV.

/Steen

Fra : Henrik

Dato : 16-08-02 06:41

On 15/08/02 21:21, in article 1fgz73b.pxtqzdv3iohmN@[192.168.1.7], "Torben
Hansen" <tsh@gameon.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der evt. et købe alternativ? og hvorfor kan apple ikke lige
> implementere lidt af quicktimes features ind i iMovie...

Kan du ikke mail mig en stump film så jeg kan se hvilket codec den er lavet
i, der er flere muligheder.

Jeg arbejder selv med videoredigering og 3D modellering på Mac og bruger
b.la i AVI med forskellige Codecs!

MVH.

Henrik

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 19-08-02 02:58

Torben Hansen wrote:

> [...]
>
> Er der evt. et købe alternativ? og hvorfor kan apple ikke lige
> implementere lidt af quicktimes features ind i iMovie...

Jeg har brugt DivX Doctor II Som kan hentes gratis på www.3ivx.com

Hvor der også findes links til andre udvidelser disse har jeg også
hentet hvor efter det har været muligt at konvertere AVI. til mov.

Mvh. Henrik

Fra : Sebastian Løck

Dato : 20-08-02 14:01

tsh@gameon.dk (Torben Hansen) wrote

> Skal noget så simpelt være så svært?
iMovie er et simpelt Hjemmevideo redigeringsværktøj og ideen er at du
bruger en DV camcoder og ikke et still-image camera med mulighed til
at optage korte filsekvenser. Der skal jo være en grund til at man
skal betale penge for de professionelle værktøjer.

> Jeg har et digitalt kamera som kan optage video i avi format. Jeg vil
> gerne rode lidt med iMovie som kun importerer mov videoklip.
> Hvordan gør jeg...?
Konverter alle dine avi filer til dv filer (pas på de fylder!). Jeg
bruger QuickTime Pro til dette formål.
Og så går du "bare" i gang med iMovie.

> Jeg har forsøgt med alverdens shareware og freeware programmer uden
> held. Findes der nogle der kan konvertere, eller laves der plugins til
> iMovie?
ikke til iMovie, men til QuickTime.

har du en ældre QuickTime kan få en systemudvidelse der gør det muligt
at QuickTime forså avi. Ellers er det med i QuickTime 5
http://www.apple.com/quicktime/overview/plugin.html

> Er der evt. et købe alternativ?
Altså QuickTime Pro er en go' investering, så kan du bare det med at
eksportere om importere i næsten alle formater, (nu også ogg-vorbis
(Ogg Vorbis QuickTime Component findes i versiontracker.com men der
er OT, thi kun lyd).

Jeg har også planer om at lave film i reklamespot længde optaget med
vores powershot S40. I alle vejledninger til iMovie kunne jeg ind til
videre læse: "køb QuickTime Pro, eller bliver du aldrig glad".

Ellers er der jo Final cut pro, Adobe Premiere og After Effects

> og hvorfor kan apple ikke lige
> implementere lidt af quicktimes features ind i iMovie...
Svaret er ganske enkelt: Også Apple vil gerne tjene penge. QuickTime
Pro koster USD 30.

hilsen
Sebastian